Til jer der giver flaske - 8 måneder, hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.226 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

Molly23

Hvor meget mme får/fik jeres børn på 8 måneder. Min datter bliver 8 måneder om 10 dage og hun får stadig 3 flasker om dagen med 210 ml pr. flaske. En om formiddagen inden første lur, en inden eftermiddagsluren og godnatflaske.

Hun får 4 måltider mad om dagen + frukt eller andet hapser til mellemmåltid, men hun er ikke den store madspiser - men flasken den siger hun ikke nej til.

Jeg er bare i tvivl om jeg burde fjerne en af flaskerne snart, hun starter i dagpleje om halvanden måned og der går jeg ikke ud fra hun skal have flaske mens hun er der?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

K&S

Hvor meget mme får/fik jeres børn på 8 måneder. Min datter bliver 8 måneder om 10 dage og hun får stadig 3 flasker om dagen med 210 ml pr. flaske. En om formiddagen inden første lur, en inden eftermiddagsluren og godnatflaske.

Hun får 4 måltider mad om dagen + frukt eller andet hapser til mellemmåltid, men hun er ikke den store madspiser - men flasken den siger hun ikke nej til.

Jeg er bare i tvivl om jeg burde fjerne en af flaskerne snart, hun starter i dagpleje om halvanden måned og der går jeg ikke ud fra hun skal have flaske mens hun er der?

Da Anton var 8 måneder, fik han en flaske formiddag, en flaske eftermiddag og en flaske inden sovetid om aftenen  

I dag er de 2 flasker i løbet af dagen erstattet af brød/frugt m.m.

Anmeld

7. juni 2011

Mor Til Oktober Børn

Molly23 skriver:

har en datter der blir 8 mdr om 4 dage. og hun får 1 flaske a 180 ml om dagen . og det er til natten. Resten er fast føde  men nu er hun oss en ultra gylper, og har altid været det

Anmeld

7. juni 2011

Lou87

Molly23 skriver:

Min pige er nu 10 mdr.. Men kan huske hun fik 3 flasker a' 200 ml da hun var de 8 mdr ca. Og hun sagde heller ikk nej til dem, gør hun stadig ikke. Men nu får hun kun 2 flasker - 1 morgen og 1 aften.
Det har jeg også valgt udfra hun netop her d. 1 juni er startet i DP.
Som du selv siger er det jo nemmest for DP ikk og sku give flaske...
(Men de ska dog gøre det hvis behovet er der, du skal blot selv ha al den slags speciel kost med selv for egen regning)

Men altså jeg tror da godt du lige så stille kan begynde og trappe ned.. Jeg kan huske min SP sagde hun bare stadig sku ha 500 ml deromkring 8 mdrs alderen, af MME. Men de kan jo også få mælken ved feks og drikke sødmælk af kop til deres mad.

Anmeld

7. juni 2011

Molly23

Tak for svar. Tror jeg så småt vil prøve at fjerne flasken om eftermiddagen og så erstatte den med nogen frukt + sødmælk som i skriver.

Anmeld

7. juni 2011

nvm

min ældste datter fik sutteflaske med i vuggestue, hun startede da hun var 10 mdr  gammel.... og der fik hun en flaske inden hun skulle sove i vuggestuen, så det er altså tilladt

Anmeld

7. juni 2011

NikolineMor

Min sp har sagt at min datter gerne skal ha 400ml i døgnet til hun bliver 1 år, hun er 9 måneder og har siden hun var 7 måneder kun fået 400ml mme i døgnet. Grunden til de gerne skal ha 400ml er at så slipper man for at give dem jern dråber.

Her får hun 200ml til morgen luren og 200ml til aften

Anmeld

7. juni 2011

Nadia&Daniel

Min datter er 7½ mdr. Hun får tilbudt 4 x 200 ml. om dagen - hun drikker omkring 400-500 ml. om dagen.

Hun skal mindst drikke 400 ml. om dagen siger min SP.. Dog har vi nogle dage det ikke lykkes, pga tænderne..

Anmeld

7. juni 2011

misslea

Molly23 skriver:

Hejsa...

Min datter bliver 8 mdr. på søndag, og hun får nogle gange en godnat-flaske... dog ikke altid, for nogle gange afviser hun den. Ellers får hun fast føde hele dagen:

Morgenmad: havregrød med frugt

Formiddag: nogle gange lidt brød med ost, andre gange en flaske (dog sjældent)

Frokost: Øllebrød

Eftermiddag: sødmælksyoghurt med frugt og rugbrødshapsere med pålæg.

Aftensmad: Grønsagsmos evt. med kød, nogle gange lidt pasta og ris med lidt sovs osv.

+ tilbudt en natflaske inden hun skal sove!

Jeg putter MME i hendes grød, mos og øllebrød, så hun kommer op på minimum 400 ml MME i døgnet, så hun ikke behøver at få jern ved siden af!

Anmeld

7. juni 2011

2babygirls

Molly23 skriver:

Jeg ville klart fjerne den flaske om eftermiddagen, så hun snart kan lærer at spise noget mere alm mad.
Her afviste Madeleine flasken som 6 mdr gammel, så hun får Arlas babymælk i stedet for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.