Kontoruddannelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2011

K&S

CamillaSoefelt skriver:

Fantastisk. det var lige netop det der med at man ku ta skolen på kun 1år jeg godt ville vide lidt om. Men når man søger ind på den udd og starter på skole er man så inde eller skal man søge ind igen et år efter? Hvis du forstår?

Hvilke fag har man på den der HGV og hvad med SU hvor meget er den på? Og kan man søge andet støtte?

Her kan du læse lidt

http://www.brock.dk/uddannelse-paa-niels-brock/erhvervsuddannelser/hg-for-studenter-og-voksne/hg-for-voksne.html

SU´en er normal sats   jeg mener manden fik ca. 5.700 før skat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

Kruse90

CamillaSoefelt skriver:

Jo altså, der står at man bare skal ha folkeskolen som adgangskrav.. Men så når jeg ringer derinde siger de at man starter med og gå i skole ( HG vist ) i 2 år og derefter uddanner sig til det speciale inden for kontor man vil ( 2år mere )... Er det rigtigt? Dvs man skal være 2år på SU inden man kan blive voksenlærling, som jeg gerne vil?

Det har du helt ret i
Jeg er selv igang med uddannelsen

Jeg er færdig med 1 år på torsdag når jeg skal til min sidste eksamen

og når 2 år starter har man valgt sin retning.
Der er 3.

Kontor
Handel
og butiks linjen

Og der vælger du jo bare kontor ligesom jeg.

Derefter så kan du søge praktikpladser

Jeg skal være lægesekretær

Anmeld

7. juni 2011

eElak

CamillaSoefelt skriver:

Jamen jeg har 9klasse og er nu 25år og har faktisk bare arbejdet ude i al den tid. Men nu vil jeg gerne snart have en uddannelse. ved bare ikke om det skal være til januar eller til august næste år eller hvordan? Jeg elsker bare mit nuværende job som pædagogmedhjælper nemlig

Måske kan du klare kriterierne med HGV - så tager HG delen kun 1 år i stedet for 2... Du har i hvert fald alderen til det :-)

Men hvorfor så ikke tage en pædagog uddannelse hvis du er glad for arbejdet? Ved ikke om PGU stadig eksisterer?

Anmeld

7. juni 2011

Nettemor

CamillaSoefelt skriver:

Fantastisk. det var lige netop det der med at man ku ta skolen på kun 1år jeg godt ville vide lidt om. Men når man søger ind på den udd og starter på skole er man så inde eller skal man søge ind igen et år efter? Hvis du forstår?

Hvilke fag har man på den der HGV og hvad med SU hvor meget er den på? Og kan man søge andet støtte?

du skal søge elevplads bagefter.

Anmeld

7. juni 2011

CamillaSoefelt

CamillaSoefelt skriver:

• Dansk
• Erhvervsøkonomi
• Engelsk
• 2. fremmedsprog
• Informationsteknologi
• Salg og service
• Samfundslære

Hm det var fagene, ikke det vildeste yndlingsfag kan jeg se. Nu din mand lige har taget den, er det hårdt? Svære fag og opgaver?

Anmeld

7. juni 2011

CamillaSoefelt

Kruse90 skriver:

Det har du helt ret i
Jeg er selv igang med uddannelsen

Jeg er færdig med 1 år på torsdag når jeg skal til min sidste eksamen

og når 2 år starter har man valgt sin retning.
Der er 3.

Kontor
Handel
og butiks linjen

Og der vælger du jo bare kontor ligesom jeg.

Derefter så kan du søge praktikpladser

Jeg skal være lægesekretær

Jaaa.. Jeg vil nemlig også gerne være lægesekretær. Hvad er adgangskravene for en HGV? Og hvordan er fagene, er det svært synes du, meget lektier osv?

Anmeld

7. juni 2011

CamillaSoefelt

KaLee skriver:

Måske kan du klare kriterierne med HGV - så tager HG delen kun 1 år i stedet for 2... Du har i hvert fald alderen til det :-)

Men hvorfor så ikke tage en pædagog uddannelse hvis du er glad for arbejdet? Ved ikke om PGU stadig eksisterer?

Hvad er kriterierne til en HGV?

Jamen jeg elsker mit job som medhjælper, men vil ikke være pædagog.. Alt det ansvar de har og så til den løn;(. Forstå det ikke negativt, for sådan var det bestemt ikke ment

Anmeld

7. juni 2011

CamillaSoefelt

K&S skriver:

Her kan du læse lidt

http://www.brock.dk/uddannelse-paa-niels-brock/erhvervsuddannelser/hg-for-studenter-og-voksne/hg-for-voksne.html

TAK.

5700kr på SU.. damn det ikke meget. hehe. Hvordan så med friplads, hvor meget fik I betalt?

Anmeld

7. juni 2011

eElak

CamillaSoefelt skriver:

Hvad er kriterierne til en HGV?

Jamen jeg elsker mit job som medhjælper, men vil ikke være pædagog.. Alt det ansvar de har og så til den løn;(. Forstå det ikke negativt, for sådan var det bestemt ikke ment

Det kan du læse mere på det link som en har lagt til dig :-)

Ellers ring ind på et sted som tilbyder det og hør ad... ;-)

Ved godt det ikke var negativt ment i forhold til "gokkerne".... Jeg har prøvet beggge dele.. Studeret til pægagok (og droppet ud) og er snart færdig med kontoruddannelsen...
Jeg må indrømme - kontor kan skisme være kedeligt....

Anmeld

7. juni 2011

CamillaSoefelt

K&S skriver:

Her kan du læse lidt

Fleksibilitet. Der mulighed for at tage hgv over 3 semestre (1½ år) i tilfælde, hvor ansøger har behov for opgradering af faglig forhåndsviden.

Læste lige det her? Hvad mener de med det? Er det hvis det er lang tid siden man har gået i skole eller what og man har glemt lidt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.