1000 spørgsmål - bryllupskage!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.292 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

linemus

Jeg står for bryllupskagen til min svigerindes bryllup og bliver helt nervøs, hver gang jeg tænker på det Nu har jeg lige samlet nogle flere spørgsmål sammen, som jeg håber, I vil hjælpe med.

Kagen skal være i 3-4 lag og samles på et stativ, hvor der er 4 søjler/støtter mellem hvert lag, ligesom på dette billede:

1. Hvordan opbevarer jeg kagen bedst, så mmf'en ikke tager skade? Selvfølgelig på køl, men skal den i en lukket eller ikke-lukket kasse?

2. Hvordan transporterer I kager? Vi skal ikke så langt, det tager måske 10 min. i bil.

3. Hvornår samler jeg bryllupskagen? Hvad plejer I at gøre? Har I nogle gode råd? Jeg tænker på, om den samlede kage kan stå i køleskabet, om den overhovedet kan løftes, når den er samlet, og hvordan vi skal få den ind fra køkkenet til bordet uden den vælter...

4. Nogle gode råd til at lave flere kager på én gang? For det bliver en noget større mængde kage og mousse og smørcreme, der skal laves, end jeg er vant til (har kun prøvet at lave én lagkage af gangen).

Hm... de næste 996 spørgsmål kommer senere...

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

AndreasMor84

1. Kagen skal bare opbevares i køleskabet, men ikke være dækket til. Jeg vil ikke anbefale at du sætter kagen i en kasse (hvis det er af pap) før end I skal afsted, da jeg tænker, at pappat godt kan give en bismag af kagen, hvis den står for længe i køleskabet?!

2. Jeg transporterer altid bare en kage i en kasse. Jeg lægger et par skumklude i bunden af kasse, så kagen ikke rutcher afsted

3. Saml kagen så sent som muligt. Jeg tænker at du skal have kagen og stativ med derhen hvor festen skal være? Så samler du den bare dér. De forskellige lag kan vel sættes på pladerne til stativet, og så må I jo samle kagen, når den skal serveres. Har ingen erfaring med kager på stativ, men tvivler på, at man kan løfte kagen og stativet, når den er samlet

4. Tja.. der skal bare laves større portioner

Anmeld

8. juni 2011

linemus

Solstråle2011 skriver:

1. Kagen skal bare opbevares i køleskabet, men ikke være dækket til. Jeg vil ikke anbefale at du sætter kagen i en kasse (hvis det er af pap) før end I skal afsted, da jeg tænker, at pappat godt kan give en bismag af kagen, hvis den står for længe i køleskabet?!

2. Jeg transporterer altid bare en kage i en kasse. Jeg lægger et par skumklude i bunden af kasse, så kagen ikke rutcher afsted

3. Saml kagen så sent som muligt. Jeg tænker at du skal have kagen og stativ med derhen hvor festen skal være? Så samler du den bare dér. De forskellige lag kan vel sættes på pladerne til stativet, og så må I jo samle kagen, når den skal serveres. Har ingen erfaring med kager på stativ, men tvivler på, at man kan løfte kagen og stativet, når den er samlet

4. Tja.. der skal bare laves større portioner

Tak Jeg håber lidt på at finde et rullebord, for det er jo ikke til at stå inde blandt gæsterne og samle kagen Det bedste ville være et helt køleskab kun til kage med indbygget rullebord

Anmeld

10. juni 2011

linemus

Er der andre, der har gode tips og erfaringer, I vil dele af?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.