At spise, - eller ikke spise, - grød... !! :-D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

459 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

celkt

min lille fregne er blevet næsten 5½ mnd, - damn, tiden går stærkt, - og jeg arbejder hårdt på at få skemad i hende.

fra starten af har mit lækre hjemmelavede mad bare været en total turnoff for hende, lille kræsne asen.

så skulle vi i byen, så jeg købte en pakke pulver grød, og jojo, se det vil hun jo gerne spise.... nam nam.

så har vi brugt det en uges tid, for jeg tænkte at hun nok ville vænne sig mere til grød og mos i almindelighed. Men nej.

nu er det så jeg tænker om der er nogen, der har nogen gode fif til at få det hjemmelavede grød sådan lidt mere fluffy i det ligesom pulvergrøden, for tror mere det er konsistensen end smagen hun afviser. Mit grød, ligemeget hvad jeg har prøvet at lave det det af, ris, majs, boghvede, bliver bare tyndt og/eller klistret....

det er egentligt utroligt, hun er min nummer 3, men jeg syntes bare jeg er helt vildt elendig til at lave grød i denne her omgang, - gud ved om man kan glemme det... hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

henh01

boghvede er bare sådan i konsistensen.

Majsmel synes jeg giver en god grød. Og så kan du evt prøve at komme lidt frugt mos på.

Pulvergrøden du køber indeholde som ofte frugtmos og er meget sød i det, det er sikkert derfor hun heller vil den end hjemmelavet.

Anmeld

7. juni 2011

2babygirls

celkt skriver:

min lille fregne er blevet næsten 5½ mnd, - damn, tiden går stærkt, - og jeg arbejder hårdt på at få skemad i hende.

fra starten af har mit lækre hjemmelavede mad bare været en total turnoff for hende, lille kræsne asen.

så skulle vi i byen, så jeg købte en pakke pulver grød, og jojo, se det vil hun jo gerne spise.... nam nam.

så har vi brugt det en uges tid, for jeg tænkte at hun nok ville vænne sig mere til grød og mos i almindelighed. Men nej.

nu er det så jeg tænker om der er nogen, der har nogen gode fif til at få det hjemmelavede grød sådan lidt mere fluffy i det ligesom pulvergrøden, for tror mere det er konsistensen end smagen hun afviser. Mit grød, ligemeget hvad jeg har prøvet at lave det det af, ris, majs, boghvede, bliver bare tyndt og/eller klistret....

det er egentligt utroligt, hun er min nummer 3, men jeg syntes bare jeg er helt vildt elendig til at lave grød i denne her omgang, - gud ved om man kan glemme det... hehe

Madeleine voldspiste også min hjemmelavede grød i starten, men da hun blev 6 mdr gad hun ikke det mere, så pt er vi også på færdiggrød.. Intet at gøre.. Hun vil have det, og hun er ikke den tykkeste så mor køber det for at hun bare vil spise lidt.

Anmeld

7. juni 2011

Zeus

Cajsa ville hverken spise det færdige, eller det hjemmelavede, og slet ikke det færdige  

Men en dag prøvede jeg at koge nogen frosne jordbær og hindbær i det vand jeg skulle bruge til at koge grøden (hjemmelavet), og gav det 10-15 min.. Stillede vandet på køl, og da det var koldt igen, tilberedte jeg det bagefter ligesom der stod i opskriften.. Det ville hun faktisk gerne have  

Anmeld

7. juni 2011

Zeus

Zeus skriver:

Cajsa ville hverken spise det færdige, eller det hjemmelavede, og slet ikke det færdige  

Men en dag prøvede jeg at koge nogen frosne jordbær og hindbær i det vand jeg skulle bruge til at koge grøden (hjemmelavet), og gav det 10-15 min.. Stillede vandet på køl, og da det var koldt igen, tilberedte jeg det bagefter ligesom der stod i opskriften.. Det ville hun faktisk gerne have  

Maste forresten lige vandet igennem en si, inden jeg stillede det på køl

Anmeld

7. juni 2011

Isabella_mor

celkt skriver:

hvordan laver du din grød..

kommer du evt mos i for at sødne det lidt så det glider bedre ned..?

jeg har nogle opskrifter på majsgrød og risgrød.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.