Jeg har en ny drøm... Gode råd søges?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.157 visninger
15 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg har fundet ud af at jeg gerne vil være socialrådgiver! Jeg er i forvejen uddannet pædagog og har derfor ikke klip nok til uddannelsen hvilket er brand ærgeligt.

Jeg har kun 10 klip tilbage til videregående uddannelser og jeg sidder og overvejer hvilke muligheder der så er for at min drøm kan gå i opfyldelse?

Jeg har fundet ud af, at man kan tage læse til socialrådgiver via fjernundervisning/ e-læring og jeg tænker så, at jeg måske kunne finde en stilling på omkring 25-30 timer ugentligt?

Jeg ved dog ikke hvor meget merit jeg kan få når jeg er pædagog? Men jeg kunne jo evt bruge mine klip i praktikkerne? Der er 2x 6 mdrs praktik og med de 10 klip kommer jeg til, at mangle 2 klip men så kunne jeg jo forsøge at spare lidt sammen så jeg kan forsørge mig og mit barn i de 2 manglende måneder?

Jeg har forsøgt at finde ud af hvor jeg kan tage uddannelsen via e-læring men synes ikke der nogen steder fremgår en liste over hvor det kan gøres, jeg har dog fundet frem til at man godt kan gøre det i Roskilde og på Lolland (tror jeg nok det var). Jeg ville gerne gøre det i Kbh hvis det var eller måske Hillerød men jeg kan ikke finde ud af om man kan gøre det de steder?

Derudover skal siges, at jeg er enlig mor

Hvad siger i, er det HELT hen i vejret eller? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

Aves.

Du kan ikke få merit pga din udd. du skal starte helt forfra som alle andre,....om du kan klare det på fjernstudie er jo ikke til at sige, det kommer an på dig jo og dit liv.

Jeg har selv søgt ind som socialrådgiver til sommer, dog på kvote 1 så tror ikke jeg kommer ind...og ved egentlig heller ikke om jeg vil men nu har jeg gjort det.

Held og lykke..

Anmeld

7. juni 2011

Madam Blå

Du kan prøve at ringe til en studievejleder på uddannelsesstedet. De ved, hvad du kan gøre

Ang. merit, så tror jeg ikke der er meget at hente. Men prøv at ring og spørg.

Held og lykke med det

Anmeld

7. juni 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Du kan ikke få merit pga din udd. du skal starte helt forfra som alle andre,....om du kan klare det på fjernstudie er jo ikke til at sige, det kommer an på dig jo og dit liv.

Jeg har selv søgt ind som socialrådgiver til sommer, dog på kvote 1 så tror ikke jeg kommer ind...og ved egentlig heller ikke om jeg vil men nu har jeg gjort det.

Held og lykke..

Jo det kan jeg da

Anmeld

7. juni 2011

Aves.

Jo det kan jeg da

Øhhh, nej...der er ikke områder i din pædagog udd. som gør at du kan tage sr på kortere tid...desværre. I hvert fald ikke hernede hvor jeg læser

Anmeld

7. juni 2011

eElak

Eva. skriver:

Øhhh, nej...der er ikke områder i din pædagog udd. som gør at du kan tage sr på kortere tid...desværre. I hvert fald ikke hernede hvor jeg læser

Det var en anden tråd omkring det samme spørgsmål, hvor jeg også mente at man ikke kunne få merit.. Men det kan man godt - tror det er 1-2 semestre man kan få i merit...

og nej har ikke lige et link til tråden - tror dog det var en som Lunae havde lavet

Anmeld

7. juni 2011

Aves.

KaLee skriver:

Det var en anden tråd omkring det samme spørgsmål, hvor jeg også mente at man ikke kunne få merit.. Men det kan man godt - tror det er 1-2 semestre man kan få i merit...

og nej har ikke lige et link til tråden - tror dog det var en som Lunae havde lavet

Det er vidst individuelt, hvad jeg lige kunne google mig til..hernede kan man desværre ikke.. måske jeg skulle læse et andet sted så, for så ville jeg jo have nok klip..

Anmeld

7. juni 2011

eElak

Eva. skriver:

Det er vidst individuelt, hvad jeg lige kunne google mig til..hernede kan man desværre ikke.. måske jeg skulle læse et andet sted så, for så ville jeg jo have nok klip..

hvad med webudgaven? fjernstudiet mener jeg

Anmeld

7. juni 2011

Anonym trådstarter

Andre der har gode råd eller har en mening omkring min situation?

Anmeld

7. juni 2011

ekzunz

Du kan ikke læse via e-learning i Roskilde. Det ser sådan ud på deres hjemmeside, men jeg talte med deres studievejleder og hun fortalte at det kun er på Lolland - og først fra feb.2012.

Jeg ved ikke mht. Hillerød, men det kan man se på Metropols hjemmeside

http://www.phmetropol.dk/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.