Endnu et skridt videre.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

391 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

Sujan

Har været hos fertilitetslæge Jan Pelle i Slagelse i dag og lave handlingsplan.

Vi har prøvet at blive gravid i 2 år uden held. Jeg har regelmæssig mens. og vi har fået lavet en masse prøver som også er fine.
Vi er derfor uforklareligt barnløse.

Men var som sagt deroppe i dag. Og næste skridt er at jeg skal have lavet en gennemskyldning og tjekke passsage. (nogen der ved om det gør ondt?) Det skal jeg have lavet ca. 10 dage efter mens. Altså om en måneds tid... Derefter ryger vi så ind i sommerferien. Men ellers skal vi opstarte enten hjemmerul eller insimination. Spugte ham hvad han anbefalede og han svarede at chancerne jo var lidt bedre ved insimination. Det koster ca. 1300 kr. udover medicin, som jeg jo også skal have ved hjemmerul. Så er jo ikke så galt. Og som han selv sagde. "har du ikke råd til det, har du ikke råd til at få børn" lyder måske lidt barskt, men han sagde det med humor og i den bedste mening... og så har han jo ret.

Så planen er nu at vi lige skal snakke det igennem og så få lavet gennemskyldning og derefter starte behandling i August/september.
Han sagde faktisk også at det nogen gange hjalp med gennemskylndingen.

Så et skridt videre i projekt baby. nu er det igen bare lidt mere ventetid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

Putomanen

Det lyder spændede, at i har fået lavet en handlingsplan... Så sker der lidt igen

Jeg har selv fået lavet sådan en gennemskylning, og jeg synes ikke det var så slemt igen. Det føltes som slemme mens. smerter, men det var bestemt til at holde ud. Men jeg tror det er meget individuelt hvordan det føles.

Min gynækolog sagde også, at der ville være større chance for graviditet 2-3 måneder efter.. Det ville jo være dejligt  Jeg  for, at det snart lykkes jer!

Anmeld

7. juni 2011

ønskebørn74

Sujan skriver:

Vi har prøvet at blive gravid i 2 år uden held. Jeg har regelmæssig mens. og vi har fået lavet en masse prøver som også er fine.

Men var som sagt deroppe i dag. Og næste skridt er at jeg skal have lavet en gennemskyldning og tjekke passsage. (nogen der ved om det gør ondt?) Det skal jeg have lavet ca. 10 dage efter mens. Altså om en måneds tid... Derefter ryger vi så ind i sommerferien. Men ellers skal vi opstarte enten hjemmerul eller insimination. Spugte ham hvad han anbefalede og han svarede at chancerne jo var lidt bedre ved insimination. Det koster ca. 1300 kr. udover medicin, som jeg jo også skal have ved hjemmerul. Så er jo ikke så galt. Og som han selv sagde. "har du ikke råd til det, har du ikke råd til at få børn" lyder måske lidt barskt, men han sagde det med humor og i den bedste mening... og så har han jo ret.

Så planen er nu at vi lige skal snakke det igennem og så få lavet gennemskyldning og derefter starte behandling i August/september.

Ved mig føltes det barre som et lille bitte niv... Passagen var fin...

Held og lykke med det hele!!!

Lene

Anmeld

7. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Er det vandscanning eller kontrastvæske-scanning du skal igennem?

Hvor er det godt at i er kommet lidt videre. Ved præcis hvordan det er at stå i situationen.

KNUS

Anmeld

7. juni 2011

fnuggi

hvor er det dejligt i er kommet videre håber på det beste for jer

Anmeld

7. juni 2011

Sujan

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Er det vandscanning eller kontrastvæske-scanning du skal igennem?

Hvor er det godt at i er kommet lidt videre. Ved præcis hvordan det er at stå i situationen.

KNUS

Åh det ved jeg faktisk ikke.. Men mener han hurtigt nævnte noget om kontrastvæske.. Hvad er forskellen?

Anmeld

8. juni 2011

Mette Nexø

Sujan skriver:

Glemte helt at spørge dig igår, men godt man kan følge lidt med her.

Krydser fingre for at det snart er din tur, så Zenia kan få en lille legekammerat :-)

Anmeld

8. juni 2011

Sujan

Mette Nexø skriver:

Glemte helt at spørge dig igår, men godt man kan følge lidt med her.

Krydser fingre for at det snart er din tur, så Zenia kan få en lille legekammerat :-)

Kunne jo selv have fortalt det:-) og der skete jo ikke så meget tror jeg var der i 5 min.

Men ja håber der snart sker et lille mirakel:-)

Ses på fredag:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.