Skal man modtage SU for at kunne få en studiebolig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

672 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg vil gerne læse på en videregående uddannelse men jeg skal arbejde på fuld tid ved siden af studiet så jeg kommer ikke til at modtage SU.

Mit spørgsmål er så om jeg kan få en studiebolig når jeg ikke modtager SU?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

serinasmor

du må bo i en studiebolig når du er aktiv studerende .. job eller ej ... det har intet med indkomst at gøre ..

men tror du ikke det bliver hårdt både at studere og arbejde fuld tid ... det er jo reelt 3 jobs afhængig af studiet

Anmeld

7. juni 2011

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

du må bo i en studiebolig når du er aktiv studerende .. job eller ej ... det har intet med indkomst at gøre ..

men tror du ikke det bliver hårdt både at studere og arbejde fuld tid ... det er jo reelt 3 jobs afhængig af studiet

Ja det gør det men jeg har opbrugt næsten alle mine SU klip.... Så hvis jeg vil følge min selaldrede drøm, ja så kommer det til at koste.

Jeg vil gerne tage uddannelsen via e-learning da det er min eneste mulighed hvis jeg også skal have job. 

Anmeld

7. juni 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Ja det gør det men jeg har opbrugt næsten alle mine SU klip.... Så hvis jeg vil følge min selaldrede drøm, ja så kommer det til at koste.

Jeg vil gerne tage uddannelsen via e-learning da det er min eneste mulighed hvis jeg også skal have job. 

Altså det kommer ikke an på om du får SU, men du skal indsende bekræftigelse på, at du går på en videregående uddannelse (man skal gerne sende ind en gang om året), og ydermere skal du læse et vidst antal timer om ugen de fleste steder for at kunne få en bolig

Anmeld

7. juni 2011

serinasmor

Anonym skriver:

nårrh på den måde .. ja så kan jeg godt se det bliver nødvendigt ...

håber du fuldfører  

Anmeld

7. juni 2011

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Altså det kommer ikke an på om du får SU, men du skal indsende bekræftigelse på, at du går på en videregående uddannelse (man skal gerne sende ind en gang om året), og ydermere skal du læse et vidst antal timer om ugen de fleste steder for at kunne få en bolig

Ved du om det også gælder hvis man tager en uddannelse via e-learning/ fjernstudie?

Anmeld

7. juni 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Ved du om det også gælder hvis man tager en uddannelse via e-learning/ fjernstudie?

Det er jeg ikke klar over, jeg tror muligvis den er lidt bob-bob. Måske vil de se det som en deltidsting, hvis du også vil arbejde fuldtid. Men prøv at ringe rundt til de selskaber som udlejer studiboliger og hør dem ad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.