HJÆLP - vi vil gerne have vores nattesøvn igen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

393 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

Tut

Hej Piger,

Jeg har brug for alle de gode råd i har.

Min datter på 1½ år sover dårligt om natten, og hun vågner mellem 3-8 gange HVER nat, og min mand og jeg kan snart ikke mere, vi mangler søvn.

Hun er ørebarn, og har været meget igennem i hendes første leveår. Bla. 10 MØB, 3 lungebetændelser, 1 RS virus – og utallige indlæggelser som følge af disse. Hun fik lagt dræn i feb 2011, og det har hjulpet på ørerne.

Hun er ikke som sådan vågen, når hun græder. Hun græder mest i søvne og hun har sutten. Vi har prøvet at tage hende ind i vores seng for at få noget søvn selv, men så vågner hun helt op og vil lege og den kamp orker vi ikke at tage midt om natten. Så stortset hver nat ender det med at min mand eller jeg ligger på gulvet inde ved siden af hendes seng.

Jeg tror ikke at hun er sulten, for hun får godnat-grød inden hun bliver lagt.

Hvordan hulan får vi hende til at sove uden disse opvågninger.

Vi er åbne for alle jeres gode idéer, forslag eller erfaringer.

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

Tut

Slet ingen der har gode råd?

Anmeld

7. juni 2011

Maise86

Tut skriver:

Slet ingen der har gode råd?

Har desværre ingen erfaring med dette men ville bare anbefale siden der hedder sovecoach.dk. Der kan man få personlig rådgivning dog mod betaling. Har ikke prøvet det selv, men det ser rigtig godt ud. Håber i får løst jeres natteroderi.

Anmeld

7. juni 2011

Ni-ko-li-ne

Tut skriver:

Hej Piger,

Min datter på 1½ år sover dårligt om natten, og hun vågner mellem 3-8 gange HVER nat, og min mand og jeg kan snart ikke mere, vi mangler søvn.

Hun er ørebarn, og har været meget igennem i hendes første leveår. Bla. 10 MØB, 3 lungebetændelser, 1 RS virus – og utallige indlæggelser som følge af disse. Hun fik lagt dræn i feb 2011, og det har hjulpet på ørerne.

Hun er ikke som sådan vågen, når hun græder. Hun græder mest i søvne og hun har sutten. Vi har prøvet at tage hende ind i vores seng for at få noget søvn selv, men så vågner hun helt op og vil lege og den kamp orker vi ikke at tage midt om natten. Så stortset hver nat ender det med at min mand eller jeg ligger på gulvet inde ved siden af hendes seng.

Tak

vi havde samme problem... dog nærmere 3 - 4 opvågninger...

vi flyttede vores datters seng ind i vores soveværelse...

Anmeld

7. juni 2011

D.B.L

Min datter på 2,3 år vågner på samme måde som du beskriver. Dvs hun græder, rejser sig op, men er på ingen måde vågen. I nat gik vi endda rundt i stuen, hånd i hånd, mens hun græd med lukkede øjne.

Hej oplever vi det i perioder, synes tit det hænger sammen med at hendes sprog udvikler sig eller fx da hun lærte at hoppe rigtigt.

Det er temmelig opslidende, men det bedste vi i hvert fald kan gøre for Cornelia, når skrigeturene står på, er bare at snakke stille og roligt til hende, tilbyde lidt vand og evt nusse hende lidt.

Tror man skal væbne sig med tålmodighed, de er jo små mennesker som er ved at lære verdenen at kende, de bearbejder jo indtryk osv mens de sover.

I de perioder hvor Cornelia haft flere at de her skrigeture har vi måtte skiftes til at tage hende. Ørepropper kan anbefales

Ved ikke om du kan bruge dette til noget!?

Anmeld

7. juni 2011

Mor til prinsessen :-)

Tut skriver:

Hej Piger,

Tak

hej... min datter på 6 måneder vågner også op og er ked, og når jeg tager hende op sover hun bare videre..... Min sp siger det kan være noget udvikling, som forsvinder igen. Men det er træls når det står på. Min datter er jo stadig en lille baby, så ved ikke om du kan bruge svaret til noget.... :-)

Anmeld

7. juni 2011

Lilac

Jeg kan varmt anbefale bogen "sov igennem uden gråd", og en veninde jeg har har brugt sovecoach.dk med stor succes... Prøv jer frem til I finder en metode som passer til jer... tror ofte det er en hjælp i sig selv at barnet kan mærke at der er én metode som mor og far bruger, således at det man gør er kontinuerligt og ikke en masse forskellige afprøvninger som bare skaber forvirring... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.