Spæd og deres mavekneb...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.702 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

Mus84

Min datter er nu 1 måned og har stadig helt vilde mavekneb om morgenen når vi vågner..  Alle siger jo det har alle nyfødte, at deres maver lige skal vende sig til mælken osv, men hvornår er maven det? synes jo det er synd for hende at hun skal lide sådan, og det er hårdt for mor at se hende sådan, og hårdt for min ryg fordi hun kun vil ligge på mors skulder så har hun det godt

hvor længe havde jeres mavekneb hvornår bliver det bedre?

Vi giver hende mylicon dråber som hjælper en hel del synes jeg, men om morgenen har hun altså rigtig meget mavekneb. Og vi laver selvfølelig alle mulige bevægelser med hendes ben så hun kommer af med noget af luften..

Men ih vil bare høre hvordan i oplever jeres små og deres maver...??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

Rebecca Persson

Hej

Jeg kan varmt anbefale dig at give din baby probiotika (frysetørrede mælkesyrebakterier). Vælg det produkt, der hedder BioGaia fra Pharma Nord, giv 5 dråber om dagen. Det er godkendt til babyer fra 2 uger. Når flasken er tom, kan du skifte til enten Udo's Choice Infant's Blend Probiotic eller NDS Probiotic Panda.
Det støtter tarmfloraen og dermed immunforsvaret, kan afhjælpe mavekneb, afhjælpe kolik m.m.
Især vigtigt til børn, som er født ved kejsersnit og børn, som ikke ammes.

Hvis du ikke ammer, kan det også være reaktion på modermælkserstatningen. Jeg anbefaler de højt hydrolyserede mme'er fra apoteket til alle babyer, så længe de er så små. Det er mildest for maven og forebygger allergi. Desværre er de ret dyre.  

Massage, gerne med kæmpenatlysolie, hjælper også ofte.

Jeg har skrevet mere om kosttilskud til babyer, babymassage, sund mad og meget mere i min bog BABY - 100% naturlig uden tilsætning (Politikens Forlag, 2011) og på min blog.

kh Rebecca, rebeccapersson.com 

Anmeld

7. juni 2011

MetteS81

Puha, min datter havde det også den første 1,5 mdr ca...det var ik rart at se hende have det sådan  Men lige pludselig blev det bedre...vi lavede også øvelser med benene - kørte dem rundt med urets retning, og så masserede vi rundt om hendes navle med lidt olie - også her i urets retning. Synes det virkede godt! Har ikke prøvet dråber så der kan jeg desværre ikke komme med råd...

Håber hun får det bedre snart!  

Anmeld

7. juni 2011

Mus84

Rebecca Persson skriver:

Hej

Jeg kan varmt anbefale dig at give din baby probiotika (frysetørrede mælkesyrebakterier). Vælg det produkt, der hedder BioGaia fra Pharma Nord, giv 5 dråber om dagen. Det er godkendt til babyer fra 2 uger. Når flasken er tom, kan du skifte til enten Udo's Choice Infant's Blend Probiotic eller NDS Probiotic Panda.
Det støtter tarmfloraen og dermed immunforsvaret, kan afhjælpe mavekneb, afhjælpe kolik m.m.
Især vigtigt til børn, som er født ved kejsersnit og børn, som ikke ammes.

Hvis du ikke ammer, kan det også være reaktion på modermælkserstatningen. Jeg anbefaler de højt hydrolyserede mme'er fra apoteket til alle babyer, så længe de er så små. Det er mildest for maven og forebygger allergi. Desværre er de ret dyre.  

Massage, gerne med kæmpenatlysolie, hjælper også ofte.

Jeg har skrevet mere om kosttilskud til babyer, babymassage, sund mad og meget mere i min bog BABY - 100% naturlig uden tilsætning (Politikens Forlag, 2011) og på min blog.

kh Rebecca, rebeccapersson.com 

okay tak for rådene, tror jeg lige snakker med lægen ang de produkter vi skal til 5 ugers tjek om en uge så må vi se hvad hun siger.. hele formiddagen er bare ikke rar for hende..

jeg ammer hende fuldt ud, så der kan ikke være noget mme.. men overvejer meget hvad jeg spiser som kan gøre det? nogen dage gylper hun nemlig meget.. men jeg hverken ryger drikker, drikker cola eller kaffe.. kan en lille nutella mad gøre det eller et lille glas mælk.. har hørt hvis de gylper meget skal man holde igen med ko mælk....

Anmeld

7. juni 2011

Mus84

MetteS81 skriver:

Puha, min datter havde det også den første 1,5 mdr ca...det var ik rart at se hende have det sådan  Men lige pludselig blev det bedre...vi lavede også øvelser med benene - kørte dem rundt med urets retning, og så masserede vi rundt om hendes navle med lidt olie - også her i urets retning. Synes det virkede godt! Har ikke prøvet dråber så der kan jeg desværre ikke komme med råd...

Håber hun får det bedre snart!  

okay så er der håb derude ammede du? og hvor gammerl er din datter nu...

Anmeld

12. juni 2011

Mus84

Er der slet ikke flere der kan fortælle om jeres mavekneb hvad gjorde i? Og hvornår ophørte det?? Håber på flere svar;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.