pakkeliste til dappleje...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.704 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. november 2008

eliasogmor

ja nu begynder min lille bitte baby i dappleje..men hva skal han have med.....???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2008

Tullebobs

Her min liste over de ting som jeg lige kunne komme på:

Hjemmesko
Bleer
Skumklude
Skiftetøj
Sutter
Bamse/nusseklud
Flyverdragt
Hue/vanter
støvler
Noget varmt til fødderne i barnevognen
Barnevogn med godkendt sele.
Dyne, regnslag, myggenet osv til barnevognen
Mad (men kun hvis der er noget specialt han skal have - fx hvis han stadig får grød eller mme)

Det var vist det hele

Pøj pøj med dagplejestart...

Kram fra Trine

Anmeld

25. november 2008

Stumpen

Bleer, skumklude, ekstra sæt tøj, ekstra body, ekstra stømper, hjemmesko, vinterstøvler, flyverdragt, jakke, regntøj, sovetrøje, vanter, hue, sut, evt. bamse
Det er det Mathilde har med..
Anja..

Anmeld

25. november 2008

eliasogmor

tak for det....

Anmeld

25. november 2008

Mikkelmusen

Spørg evt dp'en efter en liste. Det fik vi da Filuca startede, og så havde hun streget det over som ikke var nødvendigt. Hun køber f.eks. selv skumklude og så giver vi et fast beløb.

Anmeld

25. november 2008

finkedinke

Jeg er dagplejer og jeg vil sige at du har allerede fået flere gode forslag.
Men snak med dagplejeren, der er stor forskel fra kommune til kommune. Nogle steder skal man ikke have bleer, vaskeklude og barnevogn med. Her hos os skal forældrene have ALT med. DVS hele listen du allerede har og så lidt til:
lommetørklæder når barnet er forkølet, skraldeposer til vådt tøj og de helt små der bruger sutteflasker/grød/modermælkserstatning skal selv medbringe det tilberedt hjemmefra.

En god ide er at lade flere sutter ligge i dagplejen, børnene er så gode til at få gemt dem alle mulige steder eller tabe dem på en tur, så er det surt kun at have den ene og man kan være nødt til at låne fra et andet barn hvilket jeg syntes er ret ulækkert:-(

Når børnene er små vokser de hurtigt ud af tøjet, kig derfor tit til tøjet der ligger i dagplejen, det er vigtigt at det ikke ligger der og bliver for småt. Det er ikke sikkert at dagplejeren har noget hun kan låne af.

Berith

Anmeld

25. november 2008

eliasogmor

finkedinke skriver:

Jeg er dagplejer og jeg vil sige at du har allerede fået flere gode forslag.
Men snak med dagplejeren, der er stor forskel fra kommune til kommune. Nogle steder skal man ikke have bleer, vaskeklude og barnevogn med. Her hos os skal forældrene have ALT med. DVS hele listen du allerede har og så lidt til:
lommetørklæder når barnet er forkølet, skraldeposer til vådt tøj og de helt små der bruger sutteflasker/grød/modermælkserstatning skal selv medbringe det tilberedt hjemmefra.

En god ide er at lade flere sutter ligge i dagplejen, børnene er så gode til at få gemt dem alle mulige steder eller tabe dem på en tur, så er det surt kun at have den ene og man kan være nødt til at låne fra et andet barn hvilket jeg syntes er ret ulækkert:-(

Når børnene er små vokser de hurtigt ud af tøjet, kig derfor tit til tøjet der ligger i dagplejen, det er vigtigt at det ikke ligger der og bliver for småt. Det er ikke sikkert at dagplejeren har noget hun kan låne af.

Berith

mange tak...men hende jeg har fået er vist meget fair.. så skal kun have barnevogn og bleer og skiftetøj med....og creme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.