Smertefri fødsel? -Anyone??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.913 visninger
11 svar
1 synes godt om
6. juni 2011

mette-mus

Hej kloge kvinder

Jeg har talt med veninder og kollegaer om fødselsforberedelse og også tjekket diverse ud på nettet.

Faldt flere gange over anbefalinger af Anja Bays teknikker på http://www.smertefrifoedsel.dk/

Det lyder egentlig meget kompetent og får jo super gode anbefalinger derinde....

Men er der nogen herinde der har benyttet det eller kender nogen der har??

Knus

M

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

Majeha

Har godt læst om det, og havde jeg mange penge, kunne det da være meget spændende at deltage og se, om det faktisk virker. Tror ikke på, at fødslen kan blive smerteFRI af det, men måske kan man styre smerten og opfattelsen af den på en anden måde...

Men det, der undrer mig ved sådanne kurser/forberedelser, er, at hvis det er så fantastisk og  faktisk virker, hvorfor er det så ikke de samme metoder, man "lærer" til alm. fødselsforberedelse

Metoden der bruges i "smertefri fødsel"  er stik modsat den, der bliver anbefalet af jordmødre. Altså man får jo at vide, at man skal trække vejret dybte ned i maven, men i "smertefri fødsel" skal man nærmest  trække vejret overfladisk. Hvis det sidste virker bedre, hvorfor bliver man så ikke  anbefalet det under fødslen?

Anmeld

6. juni 2011

mette-mus

Majeha skriver:

Har godt læst om det, og havde jeg mange penge, kunne det da være meget spændende at deltage og se, om det faktisk virker. Tror ikke på, at fødslen kan blive smerteFRI af det, men måske kan man styre smerten og opfattelsen af den på en anden måde...

Men det, der undrer mig ved sådanne kurser/forberedelser, er, at hvis det er så fantastisk og  faktisk virker, hvorfor er det så ikke de samme metoder, man "lærer" til alm. fødselsforberedelse

Metoden der bruges i "smertefri fødsel"  er stik modsat den, der bliver anbefalet af jordmødre. Altså man får jo at vide, at man skal trække vejret dybte ned i maven, men i "smertefri fødsel" skal man nærmest  trække vejret overfladisk. Hvis det sidste virker bedre, hvorfor bliver man så ikke  anbefalet det under fødslen?

Det kan du have ret i...

Et bud kunne være at det jo (i hvert falde i DK) er en forholdvis ny teknik og det etablerede system i Danmark ofte er meget længe om at adoptere nye metoder -særligt hvis det ikke er understøttet meget videnskabligt...

Men tænker at der jo i hvert falde ikke sker noget ved at afprøve det...

Anmeld

6. juni 2011

Majeha

mette-mus skriver:

Det kan du have ret i...

Et bud kunne være at det jo (i hvert falde i DK) er en forholdvis ny teknik og det etablerede system i Danmark ofte er meget længe om at adoptere nye metoder -særligt hvis det ikke er understøttet meget videnskabligt...

Men tænker at der jo i hvert falde ikke sker noget ved at afprøve det...

Jeg ved ikke hvor længe det har været kendt i dk, men synes det er ærgerligt, det så ikke er blevet kendt blandt jordemødre, da der er mange, der ikke har råd til sådan et kursus. Det vil jo i sidste ende også spare penge, da færre vil få brug for bl.a. epi m.m.

Anmeld

6. juni 2011

Zibi_84

Majeha skriver:

Jeg har lige tilmeldt mig det kursus som afholdes i Kbh. og det er helt gratis

Anmeld

7. juni 2011

Majeha

Zibi_84 skriver:

Hvordan kan det  være, det er gratis? Ifølge linket er det en privat person, der afholder det for penge?! Men fedt nok, hvis der er noget lign. Kan du evt. linke til lidt info omkring det? Kunne i hvert fald selv være interesseret i  at deltage, hvis  det er gratis

Anmeld

7. juni 2011

hekran

Jeg spurgte min jordemoder om det sidste gang jeg var til konsultation. Hun sagde som det var, at hun kendte det ikke særlig godt, men at hun ikke helt kunne forestille sig, hvordan man skulle kunne gispe sig igennem en hel fødsel uden enten at hyperventilere eller besvime - lidt uheldigt! 

Jeg holder mig til den dybe vejrtrækning. Den giver mig noget at koncentrere mig om og holde fokus på og den gør at min krop slapper mest af.

Anmeld

7. juni 2011

mette-mus

Zibi_84 skriver:

Det vil jeg også rigtig gerne høre om! Er det fordi du får noget tilskud fra det offentlige eller hvordan?

Anmeld

7. juni 2011

Zibi_84

Majeha skriver:

Hvordan kan det  være, det er gratis? Ifølge linket er det en privat person, der afholder det for penge?! Men fedt nok, hvis der er noget lign. Kan du evt. linke til lidt info omkring det? Kunne i hvert fald selv være interesseret i  at deltage, hvis  det er gratis

Hvis man går ind på deres hjemmeside http://www.smertefrifoedsel.dk/ så kan man i venstre nederste hjørne melde sig til gratis fordrag på 2 timer. Men man skal vist have flere før det giver noget tror jeg? Mvh. Zibi

Anmeld

7. juni 2011

modesty

En af mine bekendte har brugt teknikken til to fødsler og siger at det er super feektivt. Jeg ved ikke helt. Men den overfladiske vejtrækningsteknik er jo udbredt i f.eks USA så vidt jeg ved...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.