Koge kartofler skåret i skiver på forhånd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.285 visninger
15 svar
0 synes godt om
6. juni 2011

Anonym trådstarter

Kan man det?? og hvor længe skal de koge??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Kan man det?? og hvor længe skal de koge??

Jeg koger tit kartofler i skiver inden de skal bruges til flødekartofler f.eks... Jeg koger dem omkring et kvarters tid... Kommer også an på hvad de skal bruges til... 

Anmeld

6. juni 2011

mortilflere

hvad skal du bruge dem til

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg skal bruge det til Kold kartoffelsalat.

Anmeld

6. juni 2011

A.

tænker du på sådan kartoffler som er frset? det lyder da god nok ikke særlig lækkert at koge dem hvorfor ikke bare købe nemme kartofler det går da også hurtig

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

Nej jeg tænker at skære rå kartofler i stykker inden jeg koger dem. -da jeg har sådan en smart snittedims som ikke dur når de er kogte.

Anmeld

6. juni 2011

Trolde_mor

Vi gør det tit, og det kan man sagtens Hvor lang tid de skal have afhænger selvfølgelig af tykkelsen, til kartoffelsalat gør vi dem forholdsvis tynde, og giver dem 10-15 min.

Anmeld

6. juni 2011

132319

Nej jeg tænker at skære rå kartofler i stykker inden jeg koger dem. -da jeg har sådan en smart snittedims som ikke dur når de er kogte.

Jep, det gør jeg tit når jeg fx. skal lave svensk pølseret, kartoffelsalat eller kartoffelmos.

Jeg plejer at koge vandet på forhånd i elkedlen (også for at spare strøm   ) og så får de 10 minutter i gryden 

Jeg synes det er så meget nemmere at skære rå kartofler i skiver, fremfor når de er kogt, så falder de så let fra hinanden 

Anmeld

6. juni 2011

Mira0911

132319 skriver:

Jep, det gør jeg tit når jeg fx. skal lave svensk pølseret, kartoffelsalat eller kartoffelmos.

Jeg plejer at koge vandet på forhånd i elkedlen (også for at spare strøm &nbsp og så får de 10 minutter i gryden 

Jeg synes det er så meget nemmere at skære rå kartofler i skiver, fremfor når de er kogt, så falder de så let fra hinanden 

Kunne være man skulle til at benytte sig af at koge vandet inden... Svigerfar fortæller nemlig at han også gør det og det er noget nemmer... 

Anmeld

6. juni 2011

132319

Mira0911 skriver:

Kunne være man skulle til at benytte sig af at koge vandet inden... Svigerfar fortæller nemlig at han også gør det og det er noget nemmer... 

Ja gør det. Jeg gør det hver gang jeg skal koge noget i vand.

Du bruger dobbelt så meget strøm ved at lade komfuret varme vandet op 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.