Kan lægen sygemelde mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

649 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg er trist, træt, ugidelig, jeg orker ikke at stå op om morgenen, jeg føler mig deprimeret, jeg er arbejdsløs men får gang på gang afslag på jobsøgning. Jeg vil noget andet end det jeg er i lige pt og jeg føler jeg har brug for et pr ugers pause fra jobsøgningsræs (er i a-kasse) .... Kan lægen sygemelde mig i et pr uger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

Mira0911

Jeg er trist, træt, ugidelig, jeg orker ikke at stå op om morgenen, jeg føler mig deprimeret, jeg er arbejdsløs men får gang på gang afslag på jobsøgning. Jeg vil noget andet end det jeg er i lige pt og jeg føler jeg har brug for et pr ugers pause fra jobsøgningsræs (er i a-kasse) .... Kan lægen sygemelde mig i et pr uger?

Synes du skal få en tid ved lægen og få lægen til at tage en test på dig, for at se om du har en svag, mild eller svær depri... 

Det fik jeg lavet, og den var middel og faktisk tæt på at være en svær depri... 

Anmeld

6. juni 2011

baby012

det syns jeg du skal snakke med din a-kasse om.. 

men tror der skal være en mere akut grund til det, jeg kunne ikke sygemeldes før det var slået helt fast at ryggen var forstuet. så måtte arbejde 14 dage med en ødelagt ryg. nu er jeg så tilgengæld også sygemeldt i 3 måneder endnu .. 

men ellers så ring og snak med dem om det. 

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

gravid20 skriver:

det syns jeg du skal snakke med din a-kasse om.. 

men tror der skal være en mere akut grund til det, jeg kunne ikke sygemeldes før det var slået helt fast at ryggen var forstuet. så måtte arbejde 14 dage med en ødelagt ryg. nu er jeg så tilgengæld også sygemeldt i 3 måneder endnu .. 

men ellers så ring og snak med dem om det. 

Det tror jeg ikke der kommer noget godt ud af, de sidder jo på pengene og vil jo helst at jeg er til rådighed så de slipper for at betale.

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

Mira0911 skriver:

Synes du skal få en tid ved lægen og få lægen til at tage en test på dig, for at se om du har en svag, mild eller svær depri... 

Det fik jeg lavet, og den var middel og faktisk tæt på at være en svær depri... 

Blev du sygemeldt?

Anmeld

6. juni 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Blev du sygemeldt?

Ja det gjorde jeg.. og begyndte at gå til psyk samtaler... 

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

Mira0911 skriver:

Ja det gjorde jeg.. og begyndte at gå til psyk samtaler... 

Ja ok ... jeg tror ikke det er dét jeg har brug for, men det må lægen vel vurdere? 

Anmeld

6. juni 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Ja ok ... jeg tror ikke det er dét jeg har brug for, men det må lægen vel vurdere? 

jeg kan ikke vurdere hvad du har brug for, det er kun dig og din læge...

Udfra det du skriver, kunne det godt tyde på en depri... 

Ved mig kunne jeg ikke sove om natten, koncentrere mig, komme op om morgen.. Var ked af det hele tiden...

Anmeld

6. juni 2011

hekran

Anonym skriver:

Tror du ikke, at noget af grunden til at du har det sådan er at dine ansøgninger bliver afvist? Ville det derfor hjælpe noget som helst at blive sygemeldt. Tænker meget mere, at du ville få meget større glæde af et arbejde, men de gror vist helle ikke på træer disse tider 

Hvad med noget jobsøgningskursus? De har tit psykologer tilknyttet

Anmeld

6. juni 2011

baby012

Anonym skriver:

Det tror jeg ikke der kommer noget godt ud af, de sidder jo på pengene og vil jo helst at jeg er til rådighed så de slipper for at betale.

hmm, ellers snak med lægen om det.. men der er jo nogen regler om graden af hvor syg du skal være for at blive sygemeldt.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.