Barnevogn med tog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.541 visninger
12 svar
0 synes godt om
6. juni 2011

AnneBJ

Jeg skal med tog mellem kolding og århus i juli måned. 

Jeg kan vælge et regionaltog, hvor jeg ikke skal skifte, men heller ikke kan reservere en plads til vognen, eller et IC tog, hvor jeg kan være helt sikker på at få vognen med, men til gengæld har ét skift.

Jeg rejser alene, med en 3 mdr. baby.

Hvad ville du vælge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

LC

Det kommer an på hvor mange andre ting du skal have med... Hvis du skal på weekende tur, og skal pakke tøj, rejseseng autostol osv... Så bliver det hurtigt besværligt, at skulle skifte tog.

Skal du "bare" have barnevogn og pusletaske med, så vil jeg ikke mene at det er et problem at skifte tog.

Anmeld

6. juni 2011

AnneBJ

LC skriver:

Det kommer an på hvor mange andre ting du skal have med... Hvis du skal på weekende tur, og skal pakke tøj, rejseseng autostol osv... Så bliver det hurtigt besværligt, at skulle skifte tog.

Skal du "bare" have barnevogn og pusletaske med, så vil jeg ikke mene at det er et problem at skifte tog.

Nåh ja, det er selvfølgelig også relevant! Det er en endagstur, så pusletaske og evt. min bæresele. Jeg ammer, så har ikke flasker, erstatning osv. at slæbe på.

Anmeld

6. juni 2011

FruHolm <3

AnneBJ skriver:

Jeg kan vælge et regionaltog, hvor jeg ikke skal skifte, men heller ikke kan reservere en plads til vognen, eller et IC tog, hvor jeg kan være helt sikker på at få vognen med, men til gengæld har ét skift.

Hvad ville du vælge?

regionaltog, hader at skifte når jeg selv rejser med lillemanden , folk plejer at være flinke og gøre plads

Anmeld

6. juni 2011

aya-zia

AnneBJ skriver:

Hvad ville du vælge?

jeg vil lige sige at lige meget hvilket tog du tager så er det TRAPPER op... og det er MEGA besværligt... så hvis jeg var dig ville ejg skifte tod så lidt så muligt

Anmeld

6. juni 2011

AnneBJ

aya-zia skriver:

jeg vil lige sige at lige meget hvilket tog du tager så er det TRAPPER op... og det er MEGA besværligt... så hvis jeg var dig ville ejg skifte tod så lidt så muligt

Ja det er jo det... Og hvis jeg vælger at skifte, betyder det jeg skal have hjælp af andre 4 gange... 

Er folk søde til at hjælpe synes I, med at få barnevogn op? - og ned.. 

Anmeld

6. juni 2011

AnneBJ

MinBabyOscar <3 skriver:

regionaltog, hader at skifte når jeg selv rejser med lillemanden , folk plejer at være flinke og gøre plads

Er de også søde til at hjælpe en op af trapper og ned igen?

Anmeld

6. juni 2011

CA

Jeg ville klart vælge at skifte og have en plads! Sidst vi var til babymøde stod jeg op både til Århus og tilbage igen og INGEN tilbød en plads. Heldigvis synes Johannes det var rimelig okay at skulle ligge i vognen. Bortset fra på vej hjem, hvor han blev sulten. Jeg kunne jo ikke stå op og amme(jo det er jeg faktisk god til, en balancen er lidt svr at holde i et tog), så måtte til ty til min nødflaske og give ham den liggende i barnevogen Følte mig som en ravnemor, men kunne jo ikke forlange at nogen gav mig en plads. Tilgengæld oplever jeg altid, at folk er rigtig søde til at hjælpe vognen ind og ud, og ellers stikker jeg bare hovedet ind i toget op spørger om nogen gider hjælpe  

Ih jeg glæder mig til at se Jer!

Anmeld

6. juni 2011

Nessie

Jeg rejser jævnligt til Kbh med barnevogn, og forsøger så vidt muligt at undgå at skulle skifte. Både fordi det er lidt besværligt at få vognen ind og ud af toget, men også fordi det kan være svært at nå forbindelsen, når man skal med elevator op og ned.

Folk er generelt flinke til at hjælpe.

Hvis det er et af de "gamle" bumle-tog, der kører som regional-tog, er der et rum hvor der er plads til cykler og barnevogne, larmer af pommern til, men så kan man jo bare sætte sig ind i kupeen med den lille.

Hvis det er IC-materiel, så er der også plads i den ene ende, til du kan få barnevognen med, der kan selvfølgelig være fyldt helt op, men det plejer ikke at være et problem. Kommer også lidt an på ugedag og tidspunkt du skal rejse på

Anmeld

6. juni 2011

FruHolm <3

AnneBJ skriver:

Er de også søde til at hjælpe en op af trapper og ned igen?

jeg får altid hjælp både af unge mennesker, ældre mennesker og selv folk ikk kan snakke/forstå dansk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.