Jeg har været det for 11 års tid siden på New zealand.
Vi var to der tog afsted, min veninde og jeg, for min familie kendte nogen på den anden side af gader der også skulle have ny au-pair:-)
Jeg havde ikke overlevet turen hvis det ikke var for min veninde.
Moderen virkede SÅ meget lig min egen mor i alle de mails vi skrev inden jeg tog derned. Fik en mail med det job der skule udføres, hvornår og hvad.
INTET af det holdt vand i virkeligheden. Moren var pisse irriterende, var aldrig hjemme når børnene var det og var hun det slængede hun den for an sofaen eller trænede. Kontsnat på pille slankekur og spiste helt forkert. Brokkede dig konstant over den mad jeg lavede, på trods af der i job beskrivelsen kun stod jeg skulle hjælpe lidt til med indkøb osv. Efter 2 dage stod jeg for A Lmadlavning til to voksne og 2 børn, hvar af den ene var 19 og træls:-)
Der stod i papirene jeg skulle op kl det og det hvis jeg skulle nå at lave dagens pligter der staretde med at vække ungerne, få dem i tøjet givet mad, smurt madpakke og og køre dem i skole.
Så gik dagen mest med at gøre rent, støvsuge hele hytten, og vaske tøj, jeg vaskede nok 4-6 maskiner HVER dag.
Og aner ikke hvor stort huset var, men rigeligt stort til at soveværelse, walk inn closet, 2 toiletter med bad, 3 børneværelser, mit værelse, stort køkken alrum, stor stue, biografstue, træningsrum osv osv, i øvrigt også pool og tennisbane:-)
Så der var RIGELIGT at gøre rent.
Skulle ikke arbejde sindsygt meget efter hendes originale plan, men hun var så muggen over at at hun bad mig stå en halv time tidligere op for at gøre rent inden de andre stod op, og ndte vel på 50 timer om ugen til den sølle sum af 1600 kr om måneden.
Skulel stryge alt dered voksne tøj, gøre rent, lavemad, vaske vinduer konstant, og fik ikke nogen som helst tak for at arbejde såmanbge timer hver uge, heller ikke overtidsbetaling som ellers var aftalen.
Skal lige siges vi ikke var under nogen kontrakt dengang, det var os selv der fandt hende.
Efter 6 mdr skred jeg en dag hun beskyldte mig for at lyve om hvorvidt jeg havde strøget deres tøj eler ej.
Fik simpelthn nok og brød sammen.
Fik til en formidling der fandt en anden familie, skrev kontrakt og fik lidt bedre forhold, men stadig ikke det bedste.
Alt i alt ville jeg ikke have undværet alle de oplevleser jeg fik undervejs, men havde det ikke sindsygt godt da jeg var der. Overlevede fordi min veninde var på den anden side og kunne læsse af på hende når det blev for meget.
Hendes familie var lidt sødere, men stadig gik alt slet ikke som aftalt.
Kender nok 6 der har været au-pairs, 2 af dem havde ok forhold, resten noget lort men ingen af dem har fortrudt de har prøvet det af:-)
Lønnen er dog ofte meget dårlig...
Har du spørgsmål så skriv endelig, det her er ikke engang en 4 del af min historie, men den bliver for lang ellers.