Yorkshire terrier - nogle som kender til racen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.441 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. juni 2011

Lunae

Vi går jo og leder efter den perfekte hund til vores familie og har kigget på en yorkshire terrier! Der står dog at den kræver meget pelspleje! Jeg tænker at klippe den korthåret, som når de er hvalpe!

Hvor ofte skal de klippes og gær man bare selv det?
Hvor tit skal den i bad osv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

Nessie

Jeg har ikke selv sådan en hund, men synes at folk fortæller at den skal klippes hver 4-6 uge, for at pelsen ikke skal blive for uregerlig.

Generelt skal man ikke bade hunde for tit, af hensyn til deres hud, der tørrer ud og skæller, men ved ikke om det også gælder for de hunde der har behov for større pelspleje

Anmeld

7. juni 2011

Carl-Emil's mor

Lunae skriver:

Vi går jo og leder efter den perfekte hund til vores familie og har kigget på en yorkshire terrier! Der står dog at den kræver meget pelspleje! Jeg tænker at klippe den korthåret, som når de er hvalpe!

Hvor ofte skal de klippes og gær man bare selv det?
Hvor tit skal den i bad osv?

Synes du skal læse om en australsk terrie istedet  

De er SKIDE SJOVE, stadigvæk blandt  de mindre hunde 

Anmeld

9. juni 2011

Mira0911

Har I fundet frem til hvilken hund I skal have? 

Anmeld

12. juni 2011

Lunae

Mira0911 skriver:

Har I fundet frem til hvilken hund I skal have? 

Vi har tænkt på en coton de tuleur eller en yorkshire terrier! Har du erfaringer?

Anmeld

12. juni 2011

carinagi

vælg helt klart en yorkshire terrie, havde en i 10 år inden den desværre døde fordi den blev syg, den kræver ikke meget pelsplejning bare du vasker den ca en gang i måneden og klipper den en gang om året jeg fik det altid gjort om foråret så havde den en okay pels vinteren over.

den skal selvfølgelig redes hverdag men væn den til det med det samme så det ingen problemer

Anmeld

12. juni 2011

Lunae

carinagi skriver:

vælg helt klart en yorkshire terrie, havde en i 10 år inden den desværre døde fordi den blev syg, den kræver ikke meget pelsplejning bare du vasker den ca en gang i måneden og klipper den en gang om året jeg fik det altid gjort om foråret så havde den en okay pels vinteren over.

den skal selvfølgelig redes hverdag men væn den til det med det samme så det ingen problemer

Er den også børnevenlig? Jeg tænkte at klippe den helt korthåret, sådan en hvalpeklip, så kræver den vel ikke det Store?

Anmeld

12. juni 2011

carinagi

nej det gør den ikke men husk på at købe noget tøj til den da den ellers vil fryse om vinteren, synes den er meget børnevenlig hvis du har barn når du køber den vender den sig til det med det samme

men som alle hunde har det vil den jo også reagere hvis børn kommer for tæt på hvis den spiser eller er træt og ligger i sin kasse

Anmeld

12. juni 2011

Lunae

carinagi skriver:

nej det gør den ikke men husk på at købe noget tøj til den da den ellers vil fryse om vinteren, synes den er meget børnevenlig hvis du har barn når du køber den vender den sig til det med det samme

men som alle hunde har det vil den jo også reagere hvis børn kommer for tæt på hvis den spiser eller er træt og ligger i sin kasse

De er simpelthen bare så søde!

Anmeld

12. juni 2011

carinagi

de er så skønne super hund

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.