Graviditet efter Referlititering?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.956 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. juni 2011

Anonym trådstarter

Hej med jer.

Jeg ville hører om der er nogen der har erfaring med at blive gravid efter manden har været steriliseret og får lavet det om igen.

Vi har fortrudt rigtig meget at vi har tog denne beslutning engang, og vi ønsker os meget et barn til. Så jeg kunne godt tænke mig at hører hvad i andre har af erfaring med dette???

Mvh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

modesty

Google er din ven ;-)

Hamlet skriver lidt her: http://ipaper.ipapercms.dk/Hamlet/DK/Patientinformation/Urologi/Refertilisering/?Page=2

50% chance efter 5 års sterilisation. 10% chance efter 10 års sterilisation. Derudover vil sædkvaliteten oftest være forringet, så det kommer også an på hans oprindelige sædkvalitet (og jeres alder - men det gør det jo altid).

Netdoktor skriver også lidt: 

http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/201105.htm

Anmeld

6. juni 2011

tinasmor

Hej med jer.

Jeg ville hører om der er nogen der har erfaring med at blive gravid efter manden har været steriliseret og får lavet det om igen.

Vi har fortrudt rigtig meget at vi har tog denne beslutning engang, og vi ønsker os meget et barn til. Så jeg kunne godt tænke mig at hører hvad i andre har af erfaring med dette???

Mvh

Jeg kan ikke hjælpe, da jeg ikke har erfarring. Ville bare sige held og lykke med projektet.

Det eneste jeg har hørt er, at det skulle være smertefuldt at få det lavet om ( i forhold til første gang som ikke skulle være så slemt) og at chancerne er der, men at man ikke skal have de eller største forhåbninger.

Jeg har en bekendt hvor det ikke virkede (fik det lavet efter første ægteskab) De blev skilt han mødte en ny. De kunne desværre stadigvæk ikke blive gravide efter det blev lavet om. De endte med doner behandling og har i dag et lille barn.

Held og lykke med det 

Anmeld

6. juni 2011

Camille

Hej. . .

Vi har været igennem en refertilsering, men desværre uden held. Der er ingen passage i sædlederen. Vi måtte derefter igennen en icsi behandling, hvor de kunne trække sædcellerne ud fra bipungen. Sædcellerne fejler heldigvis ikke noget. Desværre skal du igenne homonbehandling m.m. Men for manden er det vand ved siden af både en refertilsering og sterilisering.

Vi har været igennen det offentlige da han skulle refertilseres, og der var over et år ventetid. Efter vi fandt ud af at den ikke virkede tog vi direkte til det private, og kom igang 3 dage efter første samtale. I dag er jeg lykkelig gravid.

Jeg tror i skal diskutere jeres behov, hvor mange børn ønsker i? Hvor lang ventid har i råd til (Alderen) og hvilke omkostninger er der ved de forskellige metoder. I skal ligeledes gøre jeg klar, at jo længere tid han har været steriliseret, jo mindre chance er der for en vellykket operation.

Held og lykke, og spørg endelig hvis du er i tvivl.

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

Hej Med jer.

Tak for Svarene.

Til Camille: Min mand har været steriliseret i 2 år, så det er ikke så længe... Men hvor længe tog det jer at blive gravid ved en icsi? Vi har nemlig snakket om det kunne være muligheden.... Vi er stadig 'unge' lidt under og lidt over 30... Vi har også snakket om hvad man skal gøre med hensyn til valg af Icsi om man skal vælge 1 gang eller 3 gange, men hvis så det lykkes første gang...????

Mvh  

Anmeld

7. juni 2011

Camille

Anonym skriver:

Hej Med jer.

Tak for Svarene.

Til Camille: Min mand har været steriliseret i 2 år, så det er ikke så længe... Men hvor længe tog det jer at blive gravid ved en icsi? Vi har nemlig snakket om det kunne være muligheden.... Vi er stadig 'unge' lidt under og lidt over 30... Vi har også snakket om hvad man skal gøre med hensyn til valg af Icsi om man skal vælge 1 gang eller 3 gange, men hvis så det lykkes første gang...????

Mvh  

Vi valgte et forsøg. Jeg er 30 og min mand er 37. Vi fejler ikke noget og som de sagde på klinikken, så har vi jo fået børn før uden problemer. Min mand havde været steriliseret i 3 år. Jeg er som sagt gravid idag, så for os var et førsøg nok, vi har 3 børn i fryseren, så hvis det første forsøg ikke lykkedes, havde vi valgt at sætte fryseæg op, som ikke er så dyrt.

Anmeld

7. juni 2011

Anonym trådstarter

Det lyder da helt vildt dejligt, krydser alt hvad krydses kan, men det skal da nok gå....

Ja vi er nok også nået frem til at vi prøver en ICSI også får min mands skyld.... Det er bare mere prisen vi sukker lidt over.

De 'børn' i har i fryseren, har de alle delt sig og er helt klar til brug??? Så din mand ikke skal igennem en udtagning igen???

Jeg håber det er okay jeg spørger, men er meget nysgerrig .

Er det ubehageligt at komme igennem en æg udtagning og oplægning???

Mvh

Vi valgte et forsøg. Jeg er 30 og min mand er 37. Vi fejler ikke noget og som de sagde på klinikken, så har vi jo fået børn før uden problemer. Min mand havde været steriliseret i 3 år. Jeg er som sagt gravid idag, så for os var et førsøg nok, vi har 3 børn i fryseren, så hvis det første forsøg ikke lykkedes, havde vi valgt at sætte fryseæg op, som ikke er så dyrt.

Anmeld

8. juni 2011

Camille

Ja, vores æg har delt sig rigtig flot, det er 8 cellede æg af god kvalitet. Dog kan æggene godt dele sig til 2 og 4 cellede, men vores lå 3 dage, derfor nåede de at dele sig til 8, men ægget skal være topkvalitet for at kunne tåle en nedfrysning. Via nedfrysning af æg, undgår begge parter at skulle igennem hele møllen igen inklussiv homonbehandling som kan være dyrt nok i sig selv (Samt psykisk belastende).

Angående prisen, ja så er det ikke småpenge, og vi har brugt nogle af vores feriepenge, og valgt at børnene ikke får den store sommerferie i år, men at vi må hygge hjemme. Heldigvis bor vi tæt på vand, så det bliver hyggeligt alligevel. Endvidere valgte vi IVF-syd, da deres fødsels-statistik er højere end hos andre private fertilitetsklinikker.

Selve ægudtagningen og ægoplægningen er vist ekstremt indviduelt. Mit forløb kan vist ikke samlignes med andres. Jeg blev overstimuleret og havde 20 æg, trods det at jeg var på den korte homonbehandling. Jeg var allerede klar efter 5 dage på homonbehandling, hvor mange først er klar ca. 14 dage efter. Men at få tage 20 æg ud, gjorde ondt på mig, men en lettelse da de var væk. Og 3 dage efter fik vi sat 2 æg op, dette gjorde absolut ikke ondt. . . Men efterfølgende lignede jeg en gravid i 7 månede, da jeg var ekstrem overstimuleret. Det er faktisk først nu at min overstimulation er forsvundet, og jeg er nu i uge 10+5.

Mine erfaringer skal du ikke regne ud fra, for der er mange som ikke føler den store smerte forbundet med ægudtagningen. . . . Din mand kan til gengæld glæde sig over, at det ikke er ham der skal igennem smerter, da det ikke gør ondt på ham. Men så kan han jo passe ekstra godt på dig.

Som sagt spørg endelig, jeg manglede selv en masse svar inden vi startede og det er de færreste der har været igennem samme forløb som os. Held og lykke

Anmeld

9. juni 2011

Anonym trådstarter

Camille skriver:

Ja, vores æg har delt sig rigtig flot, det er 8 cellede æg af god kvalitet. Dog kan æggene godt dele sig til 2 og 4 cellede, men vores lå 3 dage, derfor nåede de at dele sig til 8, men ægget skal være topkvalitet for at kunne tåle en nedfrysning. Via nedfrysning af æg, undgår begge parter at skulle igennem hele møllen igen inklussiv homonbehandling som kan være dyrt nok i sig selv (Samt psykisk belastende).

Angående prisen, ja så er det ikke småpenge, og vi har brugt nogle af vores feriepenge, og valgt at børnene ikke får den store sommerferie i år, men at vi må hygge hjemme. Heldigvis bor vi tæt på vand, så det bliver hyggeligt alligevel. Endvidere valgte vi IVF-syd, da deres fødsels-statistik er højere end hos andre private fertilitetsklinikker.

Selve ægudtagningen og ægoplægningen er vist ekstremt indviduelt. Mit forløb kan vist ikke samlignes med andres. Jeg blev overstimuleret og havde 20 æg, trods det at jeg var på den korte homonbehandling. Jeg var allerede klar efter 5 dage på homonbehandling, hvor mange først er klar ca. 14 dage efter. Men at få tage 20 æg ud, gjorde ondt på mig, men en lettelse da de var væk. Og 3 dage efter fik vi sat 2 æg op, dette gjorde absolut ikke ondt. . . Men efterfølgende lignede jeg en gravid i 7 månede, da jeg var ekstrem overstimuleret. Det er faktisk først nu at min overstimulation er forsvundet, og jeg er nu i uge 10+5.

Mine erfaringer skal du ikke regne ud fra, for der er mange som ikke føler den store smerte forbundet med ægudtagningen. . . . Din mand kan til gengæld glæde sig over, at det ikke er ham der skal igennem smerter, da det ikke gør ondt på ham. Men så kan han jo passe ekstra godt på dig.

Som sagt spørg endelig, jeg manglede selv en masse svar inden vi startede og det er de færreste der har været igennem samme forløb som os. Held og lykke

Mange tak for svaret, det er fedt du gider bruge din tid på det..

Ja det havde jeg slet ikke tænkt på at ferie pengene kunne gå til det, eller i hvertfald kan hjælpe en del...

Det lyder som den helt fornuftige løsning. Jeg vil snakke det igennem med min mand...

Forresten hvordan med homoner, hvordan skal de homoner osv tages, er det indsprøjtninger eller???

Mvh

Anmeld

9. juni 2011

Holbæktrunten

Min fars ven fik "sat snorerne sammen" igen, for 14 år siden. Præcis hvor længe han havde været steriiseret ved jeg ikke, men må have været 5 år +. Og i dag har de en skøn teenager-tøs.

Da min far blev stereliseret efter de havde fået min lillebror, gik der betændelse i. Så desværre var der ingen mulighed for at lave det om, da han mødte sin sidste kone. Til gengæld gik de direkte til kilden (testiklerne) og hev sædsæller ud, som de befrugtede hendes æg med. Det virkede fint, men desværre satte æggene sig ikke fast... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.