Ja, vores æg har delt sig rigtig flot, det er 8 cellede æg af god kvalitet. Dog kan æggene godt dele sig til 2 og 4 cellede, men vores lå 3 dage, derfor nåede de at dele sig til 8, men ægget skal være topkvalitet for at kunne tåle en nedfrysning. Via nedfrysning af æg, undgår begge parter at skulle igennem hele møllen igen inklussiv homonbehandling som kan være dyrt nok i sig selv (Samt psykisk belastende).
Angående prisen, ja så er det ikke småpenge, og vi har brugt nogle af vores feriepenge, og valgt at børnene ikke får den store sommerferie i år, men at vi må hygge hjemme
. Heldigvis bor vi tæt på vand, så det bliver hyggeligt alligevel. Endvidere valgte vi IVF-syd, da deres fødsels-statistik er højere end hos andre private fertilitetsklinikker.
Selve ægudtagningen og ægoplægningen er vist ekstremt indviduelt. Mit forløb kan vist ikke samlignes med andres. Jeg blev overstimuleret og havde 20 æg, trods det at jeg var på den korte homonbehandling. Jeg var allerede klar efter 5 dage på homonbehandling, hvor mange først er klar ca. 14 dage efter. Men at få tage 20 æg ud, gjorde ondt på mig
, men en lettelse da de var væk. Og 3 dage efter fik vi sat 2 æg op, dette gjorde absolut ikke ondt. . . Men efterfølgende lignede jeg en gravid i 7 månede, da jeg var ekstrem overstimuleret. Det er faktisk først nu at min overstimulation er forsvundet, og jeg er nu i uge 10+5.
Mine erfaringer skal du ikke regne ud fra, for der er mange som ikke føler den store smerte forbundet med ægudtagningen. . . . Din mand kan til gengæld glæde sig over, at det ikke er ham der skal igennem smerter, da det ikke gør ondt på ham. Men så kan han jo passe ekstra godt på dig.
Som sagt spørg endelig, jeg manglede selv en masse svar inden vi startede og det er de færreste der har været igennem samme forløb som os. Held og lykke
Anmeld