en mand der har barn/børn i forvejen som han ikke ser eller ser yderst sparsomt?
Og hvorfor vil jeg gerne vide det, ja det er der to årsager til.
1. Jeg har hele tiden undret mig, når jeg har læst om kvinder der har valgt at få børn sammen med en mand, som har barn/børn i forvejen og som han enten ikke har kontakt til eller ser yderst sparsomt (mindre end hver anden weekend), og så ender manden pludselig med at gå fra de kommende mødre eller kort efter barnet er kommet til verdenen.
2. Desværre har jeg en i min egen familie, som har valgt at sætte 3 børn i verdenen, den store er over 18, de to andre er under 10, nå men han vælger så at gå fra sin kone efter 25 år sammen - fordi han SURPRISE har mødt en anden. Det er så hvad det er, herefter vælger han nogle år efter at flytte til udlandet (grundet gæld) og ser derfor ikke hans børn særlig ofte
, nå men stadigvæk (et fjols, men børnene har det tros alt godt og "har" stadig deres far indimellem), fandme om jeg så ikke får at vide at han er blevet gift med en kvinde på omkring min alder (han er 50 - hun omkring de 30) og har fået et barn med hende...
arrrrrrr, og det er så hans x-kone som skal fortælle DERES børn det her, fordi far er her jo ikke til at gøre det. Hun er ikke min blodfamilie, men har kendt hende hele mit liv, men jeg skammer mig over at være i familie med faderen til de nu 4 børn - og hvordan fanden han kan tillade sig at gøre det mod hans børn det fatter jeg ikke - som om han ikke havde svigtede dem nok, så skal de da også føle at han erstatter dem med en ny familie. Nå, men det at han opføre sig som et fjols og aldrig burde have haft børn det må jeg så tænke i mit stille sind, men jeg forstår ikke hvordan man som kvinde vælger at få et barn med en mand som tydeligvis ikke vil sine børn (han ser dem jo nærmest ikke), det forstår jeg ikke i det her tilfælde.
Jeg er ano, da moderen venter til efter den ældste har haft sine sidste eksamener, så han ikke har det at skulle tænke på oveni alt andet.
Så hvad tænker I, hvorfor vælger man som kvinde at få børn med en mand (som har børn han enten ikke ser eller ser meget sparsomt), altså tænker man over de risici der er ved det, at han kunne gøre det samme mod den nye, eller i hvert fald overvejer om det er den rigtige at få børn sammen med, tænker at man nok tænker lidt anerledes hvis man har et barn i forvejen, men jeg er stadig undrende over om man egentlig har de overvejelser inden man vælger at få et barn sammen?
Og det er ikke for at diskutere om det er mandens ansvar at tage sig af de børn han sætter i verdenen, for barnet/børnene er i verdenen, men mere om hvilke tanker og overvejelser der ligger bag når man vælger en mand med den slags bagage.