Tænder! gode råd søges.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

460 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. juni 2011

NikolineMor

Min lille Nikoline er ved at få tænder, og det er et helved for hende.

Hun fik 2 i undermunden i februar, og har ikke fået nogen siden. Før i lørdags hvor der kom en i over munden og nu kan jeg se hele 5 tænder der er på vej.

Hun sover ikke, hun har sover 4x20 min idag og vi sov måske 3 timer i nat. Og tror vi får endnu en nat i helved, da hun plejer at sove kl 19 og ikke er faldet i søvn endnu.

Nogen der har nogle gode råd der kan hjælpe hende nu og her? Jeg har prøvet at massere gummerne lidt men det vil hun helst ikke ha, hun ligger højt med hovedet og har fået lidt panodil.

Udover hun ikke sover, har hun slet ikke været glad idag selvom jeg nærmest har båret rundt på hende hele dagen. Hun piver eller græder hele tiden.

Synes det er så synd for min lille mus.

Håber nogen har nogle gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

serinasmor

kolde agurkestænger direkte fra køleskabet er rigtig gode ... de bedøver en lille smule og de kølige er dejligt  på ømme gummer ...

du kan også få et eller andet på apoteket til at smørre på gummerne ... noget lokalbedøvende af en art ..det fås i håndkøb  så bare spørg dernede

god bedring .. håber de snart bryder igennem

Anmeld

5. juni 2011

Clisolka

NikolineMor skriver:

Min lille Nikoline er ved at få tænder, og det er et helved for hende.

Hun fik 2 i undermunden i februar, og har ikke fået nogen siden. Før i lørdags hvor der kom en i over munden og nu kan jeg se hele 5 tænder der er på vej.

Hun sover ikke, hun har sover 4x20 min idag og vi sov måske 3 timer i nat. Og tror vi får endnu en nat i helved, da hun plejer at sove kl 19 og ikke er faldet i søvn endnu.

Nogen der har nogle gode råd der kan hjælpe hende nu og her? Jeg har prøvet at massere gummerne lidt men det vil hun helst ikke ha, hun ligger højt med hovedet og har fået lidt panodil.

Udover hun ikke sover, har hun slet ikke været glad idag selvom jeg nærmest har båret rundt på hende hele dagen. Hun piver eller græder hele tiden.

Synes det er så synd for min lille mus.

Håber nogen har nogle gode råd

Vi har haft stor succes med AftaMed som kan købes i håndkøb - det er det der smøres på gummerne 

Anmeld

5. juni 2011

nilletøz

Da min søn i sin tid fik sine tænder, klippede jeg en helt ny klarklud over i trykke strimler, gjorde dem godt våde, også i fryseren med dem til de var frosne.

Da han så fik ondt, tog jeg en ud, og gav ham, dog kom den lige under vand først, så de ikke satte sig fast på læberne..

Det var et STORT hit her hjemme!!

Håber du kan bruge mit råd!!!

Anmeld

5. juni 2011

NikolineMor

Tak for jeres svar prøver med agurk her til aften og så går turen på apoteket imorgen

Anmeld

5. juni 2011

Clisolka

nilletøz skriver:

Da min søn i sin tid fik sine tænder, klippede jeg en helt ny klarklud over i trykke strimler, gjorde dem godt våde, også i fryseren med dem til de var frosne.

Da han så fik ondt, tog jeg en ud, og gav ham, dog kom den lige under vand først, så de ikke satte sig fast på læberne..

Det var et STORT hit her hjemme!!

Håber du kan bruge mit råd!!!

Dét skal vi da have afprøvet herhjemme næste gang - smart idé  

Anmeld

5. juni 2011

Nettemor

dolodent! det virker. men du skal have det på recept fra lægen. men du ringer bare til ham, så udskriver han det. vores læge ville ikke engang se vores søn. OG DET VIRKER. jeg har selv brugt det. har haft noget ballade med en visdomstand. og så bare lige lidt dolodent på når det gør ondt og så går der ikke engang 5 min så er det ovre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.