Bækkenbundløsning, hvordan føles det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.664 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg har i de sidste mange dage følt at mit underliv sad længere nede end det plejer, at det sådan "falder ned". Jeg har haft ondt, og det irritere mig grusomt. Jeg er fire måneder henne, og jeg ringer til lægen i morgen for at finde ud af hvad dælen det er! Hvordan føles bækkenbundløsning? det kan vel ikke være det jeg allerede har en begyndelse af? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

hilma

jeg fik bækkenløsning i 14 uge(der konstaterede lægen det) og det er 3 steder man har ondt, men hør din læge ad og go bedring

Anmeld

5. juni 2011

Anonym trådstarter

hilma skriver:

jeg fik bækkenløsning i 14 uge(der konstaterede lægen det) og det er 3 steder man har ondt, men hør din læge ad og go bedring

hvor havde du ondt henne? og hvad fik du afvide du skulle gøre ved det - måtte du arbejde? Ja, men er så bange for det er det.. 

Anmeld

5. juni 2011

Nessie

Det er lidt forskelligt hvordan det føles, men hos mig var det en skarp smerte foran, der gjorde at jeg allerede tidligt (ubevidst) vraltede når jeg gik.
Senere gjorde det ondt at vende mig i sengen og når jeg gik, men jeg havde ikke de symptomer du nævner.

Anmeld

5. juni 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Det er lidt forskelligt hvordan det føles, men hos mig var det en skarp smerte foran, der gjorde at jeg allerede tidligt (ubevidst) vraltede når jeg gik.
Senere gjorde det ondt at vende mig i sengen og når jeg gik, men jeg havde ikke de symptomer du nævner.

Okay, krydser fingre for at det ikke er det..

Anmeld

5. juni 2011

tazz

Der er stor forskel på bækkenløsningog bækkenBUNDSløsning.

Har du bækkenbundsløsning kan du ikke holde på noget som helst, så hvis du kan nå på toilettet inden du skal .... noget... så er det ikke det.
Men bækkenløsning kan godt få det hele til at føles som om det hænger om knæene

Anmeld

5. juni 2011

Anonym trådstarter

tazz skriver:

Der er stor forskel på bækkenløsningog bækkenBUNDSløsning.

Har du bækkenbundsløsning kan du ikke holde på noget som helst, så hvis du kan nå på toilettet inden du skal .... noget... så er det ikke det.
Men bækkenløsning kan godt få det hele til at føles som om det hænger om knæene

Okay, men lægen siger ikke at man ikke må arbejde, og det bliver ikke værre bækkenløsning? gør det? for det føltes virkelig somom det har løsnet sig S:

Anmeld

5. juni 2011

tazz

Anonym skriver:

Okay, men lægen siger ikke at man ikke må arbejde, og det bliver ikke værre bækkenløsning? gør det? for det føltes virkelig somom det har løsnet sig S:

Ved en regulær bækkenløsning er det din symfyse (skambenet) og de to led ved halenbenet som bliver løse pga. hormoner. Er det ikke alle tre led hedder det regelret ikke en bækkenløsning med symfyse og halebensløsning.

Du skal passe meget op hvad du laver. Må ikke støvsuge, vaske gulv og andre ting der er diagnoale. Du må ikke sidde med ben eller ankler over kors og du skal holde benene samlede hele tiden.

Jeg gik med rollator til sidst i min graviditet, men blev aldrig sygemeldt - det var åbenbart ikke nok.
Men ja, det føles som om der ikke er noget der holder fast i bækkenbunden, men hvis DEN løser sig, så er det hele bækkenbunden der gør det. Hvilket vil sige at din ringmuskel også bliver løs og du kan ikke holde på din afføring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.