Jeg har ikke en pind forstand på Avokado....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.401 visninger
21 svar
0 synes godt om
4. juni 2011

Mira0911

Men for fanden jeg elsker at spise dem... 

MEN.... Jeg kender kun avokado som bløde cremet og skønne at spise... Jeg har lige spist en, som slet ikke var blød eller cremet på nogen måder... 

Jeg skulle arbejde lidt for at noget ud af "skallen"... 

Det må vel betyde den ikke var moden? Mærkede de resterende jeg havde, og de virker også hårde... 

Hvor længe skal jeg mon lade dem ligge endnu, før de bliver sådan bløde agtige og cremet? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

Ni-ko-li-ne

Du skal lade dem ligge til de er meget lidt bløde at røre ved:-) den du spiste idag er umoden:0)

Anmeld

4. juni 2011

Mira0911

Ni-ko-li-ne skriver:

Du skal lade dem ligge til de er meget lidt bløde at røre ved:-) den du spiste idag er umoden:0)

Super... Mente nok de skulle være bløde... 

Anmeld

4. juni 2011

Lise

Hvis man har købt en umoden avokado, og ikke gider at vente en uge på at den modner, så kan man lægge den sammen med æbler - det modner den hurtigt.

Anmeld

4. juni 2011

AndreasMor84

Mira0911 skriver:

MEN.... Jeg kender kun avokado som bløde cremet og skønne at spise... Jeg har lige spist en, som slet ikke var blød eller cremet på nogen måder... 

Det må vel betyde den ikke var moden? Mærkede de resterende jeg havde, og de virker også hårde... 

Hvor længe skal jeg mon lade dem ligge endnu, før de bliver sådan bløde agtige og cremet? 

Hvis du lægger avocadoen sammen med et par tomater eller æbler, modner den hurtigere

Anmeld

4. juni 2011

Hasselnødden

Mira0911 skriver:

I LOVE THEM!

Vi lader dem som regle ligge 2 dage+ efter vi har købt dem. De ligger i en skål på køkkenbordet og når vi trykker på dem kan du mærke skallen så småt give lidt efter. Gør de ikke det, er de ikke modne og smager bare af røv. Men de må heller ikke være FOR bløde for så er de rådne. Er storforbruger af avokado, ligeså min søn og mand så vi har dem altid i huset. Jeg foretrækker nu altid dem der er modne når vi køber dem, gå efter de lidt rødlige og ikke sorte i kurven når de ikke er i pose. Så kan man nemlig altid snuppe sig een med lidt agurk, tomat, fetaost når man kommer hjem som en lille bid mad

Anmeld

4. juni 2011

Mira0911

Lise skriver:

Hvis man har købt en umoden avokado, og ikke gider at vente en uge på at den modner, så kan man lægge den sammen med æbler - det modner den hurtigt.

Tak for tippet... Har ikke lige nogle æbler... 

Anmeld

4. juni 2011

Mira0911

Solstråle2011 skriver:

Hvis du lægger avocadoen sammen med et par tomater eller æbler, modner den hurtigere

Måske jeg opbevare dem forkert... De ligger i køleren... 

Anmeld

4. juni 2011

Mira0911

Fru Petersen - Mor til Elias skriver:

I LOVE THEM!

Vi lader dem som regle ligge 2 dage+ efter vi har købt dem. De ligger i en skål på køkkenbordet og når vi trykker på dem kan du mærke skallen så småt give lidt efter. Gør de ikke det, er de ikke modne og smager bare af røv. Men de må heller ikke være FOR bløde for så er de rådne. Er storforbruger af avokado, ligeså min søn og mand så vi har dem altid i huset. Jeg foretrækker nu altid dem der er modne når vi køber dem, gå efter de lidt rødlige og ikke sorte i kurven når de ikke er i pose. Så kan man nemlig altid snuppe sig een med lidt agurk, tomat, fetaost når man kommer hjem som en lille bid mad

Uh, jeg spiser dem med tunsalat, tunmousse eller skinke/hønsesalat... 

Anmeld

4. juni 2011

AndreasMor84

Mira0911 skriver:

Måske jeg opbevare dem forkert... De ligger i køleren... 

Hihi ja det er en dårlig ide.. så får de brune pletter..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.