Sommerlette retter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.360 visninger
31 svar
0 synes godt om
4. juni 2011

N&J

Jeg syntes ofte i sommerperioden at maden skal være lidt lettere, men udover koldskål, æggekage og salat (som min datter ikke gider spise) har jeg ikke så mange ideer.

Så hvad laver I af lette retter i sommerperioden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

Bondepigen

Jeg kan godt lide en bagt kartoffel med et eller andet kød til og så noget salat... Måske din datter så ville spise kødet og kartoflen?

Anmeld

4. juni 2011

Bondepigen

Ellers kan jeg osse godt lide en god salat som fylder noget...

Altså en alm blandet salat og så dele nogle æg i kvarte og kom dem i, kom noget tun eller andet kød og kogte kolde ris eller pasta i osse.

Det smager bare godt og så kan børn jo som regel lide kødet, risene/pastaen og æggene...

Anmeld

4. juni 2011

Maja_4000

Fisk !

Og tigerejer på grillen .. Mmmmh !

Anmeld

4. juni 2011

Mira0911

Pastasalat... 

Orker ikke lige og lave det vilde i sådan varme... 

Anmeld

4. juni 2011

Pitabrød!!

Vil iøvrigt lige oplyse dig om at 9 kammerjunker kaloriemæssigt svarer til en guldbar!!  Bare lige til næste gang du spiser det til aftensmad!!

Stine og Lisa.

Anmeld

4. juni 2011

henh01

kylling. det er altid et hit her og man kan lave det på så mange forskellige måder. Og så her i sommer kan du lave pasta salat til

Ellers er der; frikadeller med tzatiki, alt slags kød med kartoffel salat, hjemmelavet burger, wok med nudler osv

Anmeld

4. juni 2011

N&J

Maja_4000 skriver:

Fisk !

Og tigerejer på grillen .. Mmmmh !

Hvor ville jeg ønske at jeg kunne lide fisk og skaldyr, for det ser enormt lækkert ud især på gril, men det bliver vist ikke i dette liv - ellers en rigtig god ide

Anmeld

4. juni 2011

Maja_4000

N&J skriver:

Hvor ville jeg ønske at jeg kunne lide fisk og skaldyr, for det ser enormt lækkert ud især på gril, men det bliver vist ikke i dette liv - ellers en rigtig god ide

Du går glip af noget (;

Er det ikke noget med , at man skal smage en ting 8 gange , før man kan lide den ? :b Så bare kom igang .. Der er MANGE fisk at komme igennem

Anmeld

4. juni 2011

N&J

Bondepigen skriver:

Ellers kan jeg osse godt lide en god salat som fylder noget...

Altså en alm blandet salat og så dele nogle æg i kvarte og kom dem i, kom noget tun eller andet kød og kogte kolde ris eller pasta i osse.

Det smager bare godt og så kan børn jo som regel lide kødet, risene/pastaen og æggene...

Har også tænkt lidt på pasta/tun salat.. det smager jo altid godt, og hun spiser heldigvis kød og pasta, det er bare salaten hun ikke er voldsom begejsret for

Den bagte kartoffel er en rigtig god ide, men jeg er en stor smørgris, så mon den ikke helt går når jeg skal tabe mig, men har hørt om andre slags fyld er bare aldrig nået videre end smøret - det smager jo så godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.