Frk Mig skriver:
Hej i skønne kvinder
Håber i har en super god dag med masser af fugle sang og sol. Men håber alligevel at der sidder et par stykker ved deres computer der kan svare på mit spørgsmål 
Jeg er jo lykkelig gravid og fandt ud af det d 27 maj .. Men min mens har ikke været reglmæssig .. Nogen gange har der var 29 dage imellem, så 26 dage og engang 30 .. Kan man få henvist til en scanning for at få fast slået hvor langt man er henne??
Knus en lidt fortvivlet carina 
Kæmpe stort tillykke med det
Normalt så henviser de ikke til en scanning "bare" for at få fastsat hvor langt henne man er
der er dog to muligheder:
1. Du har en fantalastisk læge der synes du skal vide hvor langt du er henne og sender dig til en scanning som du egentlig ikke får andet ud af end at se hjertet blinke (hvis du er langt nok henne til at se det) også kan de se hvor langt de foster er og dermed regne ud hvor langt du er.
2. Du har et hemmeligt kort i ærmet der hedder "En i din familie arbejder på en gyn. afdeling" og den person kan scanne dig 
Jeg ville personligt som læge ikke "spilde" gyn. tid på at blive scannet "bare" for at få fastsat hvor langt henne en patient er
og det tror jeg gør så gældende for de fleste læger
Jeg brugte nr.2 da jeg til første føl havde en læge der sagde "hmmm.. nååårh.. hmmm... ryk lidt på dig.. hmmm... altså... hmmm" også bad han mig komme til en ekstra føl ugen efter, så var alle mine alarm klokker ud, så brugte nr 2 og kom til scanning 2 timer efter.. Dette var IKKE sjovt overhoved... At komme ind i ventesalen hvor der sider så mange og venter også venter man selv kun 3 min også springer man dem alle sammen over.. Men meget overvældende at se babys hjerteslå 
Meget af indlægget er skrevet måske lidt hårdt og det må du endelig ikke tage til dig overhoved fordi sådan er det ikke ment, derfor meget af det er sat i " " 
Anmeld