Min søn er inviteret på campingweekend.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2011

Anonym trådstarter

kiwilouise skriver:

jeg forstår udmærket godt hvad det er du skriver  og jeg holder på at du burde spørge din søn hvad han har lyst til. han er 8 år gammel og skal nok sige hvis han ikke gider med på tur pga den far

Så hvis du vidste at der var en der var voldelig over for sine børn og børnene var der møder omkring, de reagede kraftigt, tisser og har afføring i bukserne osv osv. Så skal jeg med den viden og med den indsigt i forhold til hvad der kan ske bare sige at min sæn skal afsted, lade en 8 årig vælge ud fra hans optik og uden jeg på nogen måde forholder mig til det helvede den far udsætte sine børn for.

Det kunne jeg ikke drømme om, præcis som min søn heller ikke skal besøge en pædofil eller lege på motorvejen bare fordi han synes det kunen være sjovt. Der er børneverden og voksenverden og min viden skal ikke ind i en børneverden men jeg skal passe på mit barn ud fra den viden jeg har i min verden.

Så jeg må indrømme jeg ikke kunne drømme om at lade mine børn bestemme hvad de vil hvis jeg VED det skader dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

Anonym trådstarter

Albertesmor skriver:

Det med kursiv ser jeg som HELE essensen i dit indlæg, alt det andet er info omkring familien som jeg læser det.

Bør jeg lukke øjnene eller tale med min veninde om hvad det er hun er ved at gøre ved hendes børn? spørgsmålet handler om hvad jeg kan gøre for de børn. Jeg kan jo heldigvis beskytte min egen søn fra denne mand.

Og ja, jeg er utryg og sender ham ikke afsted.

Anmeld

4. juni 2011

kiwilouise

Anonym skriver:

Så hvis du vidste at der var en der var voldelig over for sine børn og børnene var der møder omkring, de reagede kraftigt, tisser og har afføring i bukserne osv osv. Så skal jeg med den viden og med den indsigt i forhold til hvad der kan ske bare sige at min sæn skal afsted, lade en 8 årig vælge ud fra hans optik og uden jeg på nogen måde forholder mig til det helvede den far udsætte sine børn for.

Det kunne jeg ikke drømme om, præcis som min søn heller ikke skal besøge en pædofil eller lege på motorvejen bare fordi han synes det kunen være sjovt. Der er børneverden og voksenverden og min viden skal ikke ind i en børneverden men jeg skal passe på mit barn ud fra den viden jeg har i min verden.

Så jeg må indrømme jeg ikke kunne drømme om at lade mine børn bestemme hvad de vil hvis jeg VED det skader dem.

nu er der stor forskel på pædofili og familieproblemer  jeg siger heller ikke at du skal smide ham afsted og slukke din telefon så han er helt alene i verden.

han er da stor nok til at du kan lave en aftale med ham at hvis der sker noget så skal han ringe til dig og så kommer du og henter ham.

Anmeld

4. juni 2011

kiwilouise

Anonym skriver:

Bør jeg lukke øjnene eller tale med min veninde om hvad det er hun er ved at gøre ved hendes børn? spørgsmålet handler om hvad jeg kan gøre for de børn. Jeg kan jo heldigvis beskytte min egen søn fra denne mand.

jeg tror ikke du skal gøre så meget nu hvor alle andre sociale myndigheder er indblandet. går ud fra at ungerne var blevet fjernet hvis der ingen forbedringer var i familien. det lyder da som om at de forsøger at gøre det bedre

Anmeld

4. juni 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg kan godt forstå, andre misforstår dit indlæg, for udgangspunktet og overskriften handler om campingweekenden, men den beslutning har du truffet, og den står ikke til debat - heller ikke dine spørgsmål om, hvorvidt du burde sende ham afsted. Personligt tror jeg nu heller ikke, det er muligt for andre at rådgive dig netop om det, da det er et valg, du selv har måttet træffe ud fra dit kendskab til familien og dine følelser og oplevelser omkring denne familie.

Jeg ved ikke, om du skal "lukke øjnene" - det synes jeg faktisk ikke, du gør, og det tror jeg heller ikke er muligt. Om du skal tale med moren - handle på det, du ser - er et godt spørgsmål. Det afhænger efter min mening af, hvordan dit forhold til hende er. Er I i øvrigt ligeværdige? - vil hun være i stand til at lytte til dig og evt. turde betro sig til dig, eller vil hun opfatte dig som emsig og som om, du gør dig til dommer over hendes familieliv? Du risikerer jo ikke alene, at hun bliver vred på dig, men også, at det kommer til at påvirke jeres børns venskab - hvis hun føler, du "holder øje" og dømmer, vil hun nok føle sig utryg ved, at din søn og hendes søn er venner, og spørgsmålet er, om hendes søn ikke netop har kolossalt brug for venskaber?

Den er rigtigt svær - hvis du hører eller oplever noget helt utilstedeligt, så synes jeg, du skal reagere - måske ikke ved at konfrontere moren med det, men ved at gå til klasselæreren eller de sociale myndigheder med det. Hvis der er tale om forhold, der allerede "bliver set på", må du nok ruste dig med tålmodighed. Det er det lange, seje træk at ændre på dårlige familieforhold - ikke noget, der ændrer sig over kort tid. Desværre.

Anmeld

4. juni 2011

Carina1977

Hvis det er sådan en ustabil far, så kan jeg sagtens forstå at du ikke vil sende din 8-årige søn med dem

jeg synes du skal tage en fortrolig snak med din veninde omkring det hele

I tilfælde af at din søn måske kommer til at føle at han kommer til at gå glip af en oplevelse/komme på camping.....så kunne i jo på et tidspunkt, selv tage på camping som en familie

Men jeg forstår udemærket godt, at du ikke ønsker han kommer med dem på camping.....jeg ville helt sikkert selv have sagt nej. Og så er det ligegyldigt om barnet gerne ville det. Når situationen i den familie er så slem, så ville det være ret uhensigtsmæssigt at sende din søn afsted. Og så undrer det mig faktisk at der er flere der mener han selv burde bestemme, også efter alt den her info er blevet oplyst

Anmeld

4. juni 2011

slettet_7530

Helt iorden, jeg mener nu stadig at du i skulle have kaldt indlægget noget andet så.

Samt have undladt at stille spørgsmålstegn ved om du skulle sende ham med, men i stedet lave et indlæg hvor du lufter din bekymring for din veninde og hendes familie.

Jeg gav dig et råd og et svar på det spørgsmål du stillede og som det fremgik af overskriften du ønskede et svar på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.