Nu må jeg altså lige vide det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

552 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. juni 2011

Wimmie

Jeg er stadig lidt forvirret over hvordan man tæller uger i graviditeten.

Hvis nogen spørger hvor langt man er henne, og man gerne vil svare "Jeg er 12 uger henne" - skal man så være 11+ eller skal man være 12+ ?

For hvis man er 11+ er man vel i 12. uge - men er dét det samme som "12 uger henne"?

Håber I forstår hvad jeg mener

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

Miss T

Hvis du er 11+ så er du i 12. uge. hvis du er 12+ er du i 13. uge. Du tæller hele tiden ugen efter den du oprindeligt er i. Giver det mening? Jeg havde også mine problemer - men lærte det efter to graviditeter

Anmeld

4. juni 2011

slettet_7530

Wimmie skriver:

Hvis nogen spørger hvor langt man er henne, og man gerne vil svare "Jeg er 12 uger henne" - skal man så være 11+ eller skal man være 12+ ?

For hvis man er 11+ er man vel i 12. uge - men er dét det samme som "12 uger henne"?

Man kan også sige jeg er i 12 uge

Anmeld

4. juni 2011

Miss T

Og ja, så er du i din 12. graviditetsuge.

Anmeld

4. juni 2011

Wimmie

Miss T skriver:

Hvis du er 11+ så er du i 12. uge. hvis du er 12+ er du i 13. uge. Du tæller hele tiden ugen efter den du oprindeligt er i. Giver det mening? Jeg havde også mine problemer - men lærte det efter to graviditeter

Ja, så meget har jeg forstået - dét jeg mener er; hvis man gerne vil sige "Jeg er X antal uger henne" - Altså f.eks. lige nu er jeg 11+6 - er jeg så 11 uger henne eller 12 uger henne?

Det er et spørgsmål om formulering, men når folk der ikke har forstand på graviditet spørger hvor langt jeg er henne, så er det nemmest at svare "Jeg er ... antal uger henne"

Forstår du hvad jeg mener?

Anmeld

4. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Wimmie skriver:

Hvis du siger - jeg er 12 uger henne. Så er du fulde 12 uger henne, altså 12+, men i gang med 13 uge 

Jeg plejer at sige at jeg er i (f.eks nu) 15 uge. 14+. Ellers siger jeg, at jeg er 14 fulde uger henne, og i 15 uge. 

Anmeld

4. juni 2011

Madam Blå

Wimmie skriver:

Jeg er 17 uger hennne, og i 18. uge

Er 17+2

Anmeld

4. juni 2011

Miss T

Wimmie skriver:

Ja, så meget har jeg forstået - dét jeg mener er; hvis man gerne vil sige "Jeg er X antal uger henne" - Altså f.eks. lige nu er jeg 11+6 - er jeg så 11 uger henne eller 12 uger henne?

Det er et spørgsmål om formulering, men når folk der ikke har forstand på graviditet spørger hvor langt jeg er henne, så er det nemmest at svare "Jeg er ... antal uger henne"

Forstår du hvad jeg mener?

Så siger du at du er i uge 12, det samme som 12 uger henne. Og hvis folk ikke kan forstå det kan du sige, at du er 11 uger og 5 dage henne..

Anmeld

4. juni 2011

Wimmie

Ok, tak for svar - jeg tror jeg forstår nu

Anmeld

4. juni 2011

Kofoed.

Når man er 14+3 er man i uge 14, men 15. graviditetsuge/15. uge.

Herinde ligger alle bare deres mavebilleder forkert ind og jeg har opgivet kampen om, at få det rettet., men tjekker du i de bøger du har fået hos lægen, så står det der også.

Men det er skide forvirrede i sig selv, så bliver det ikke bedre af, at folk ligger tingene forkert ind.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.