7mdr drikker kun mælk , spiser intet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2011

dollygirl

Prisana skriver:

Hej med dig..

Min datter er 7 mdr nu, for en lille måned siden ville hun heller ikke spise noget hun ville kun have mme, og det fik hun indtil for et par uger siden begyndte jeg at prøve med fast føde igen... Hun er ikke vildt begejstret, men jeg prøver og lader hende spise det hun vil og så erstatter jeg resten med mælken.. De siger at de først anbefaler mad (grød, mos mm.) fra de er 6 mdr så tror ikke at du skal være så bekymret, jeg startede dog med at lade hende prøve smage lige inden hun blev 4 mdr.. Og det gik godt

Ja, det kan sagtens være tænder, det var dog ikke på min datter, men har hørt at det sagtens kan være derfor de ikke spiser.. Ved ikke om du kan bruge dette til noget, men synes ikke at du skal bekymre dig om det, det kommer igen...

hav en god aften..

ja jeg startede også da han var 4 mdr , der gik det super men lige nu skal deer virkelig meget til før han vil ha en skefuld ..

hvis det normalt så er jeg glad igen , var ellers meget bekymret ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

dollygirl

roenlund skriver:

Har du prøvet med andet end grød...min knægtpå7 mdr gider ikke grød, det skal helst være noget han selv kan sidde med eller som er i hapsere...

kom lige i tanke om at jeg gav ham rugbrød med kalkunpålæg forleden dag og det ville han godt spise men ikke når det gælder skemad .. han er mere til håndspiseri .. er det godt?

Anmeld

4. juni 2011

roenlund

lillepuller skriver:

kom lige i tanke om at jeg gav ham rugbrød med kalkunpålæg forleden dag og det ville han godt spise men ikke når det gælder skemad .. han er mere til håndspiseri .. er det godt?

Jeg ved ikke om det er godt, jeg tror bare der er nogle børn der ikke er til grød?mos. Og så må man jo prøve at være kreativ og finde på noget andet mad til dem...

Anmeld

4. juni 2011

dollygirl

roenlund skriver:

Jeg ved ikke om det er godt, jeg tror bare der er nogle børn der ikke er til grød?mos. Og så må man jo prøve at være kreativ og finde på noget andet mad til dem...

ja okay .. men han har ellers været vild med det lige siden han fyldte 4 mdr .. det bare nu han ikke gider .. men det nok periode de har som alle skriver ..

Anmeld

4. juni 2011

Thalia

Jeg synes du skal droppe grøden og mosen og øllebrøddet, og i stedet give ham noget gnavegrønt. særligt i sommervarmen er der ikke noget at sige til at de ikke gider grød, så kan du lige så godt lade ham gnave i lidt agurk eller melon eller noget i den stil.

Der er INGEN regel om at børn skal spise splatmad før fast føde, når de fuldammes i 6 mdr først. Og faktisk er det smadder sundt for dem at få lov at slippe for alt det der mose og grød og i stedet udforske rigtig mad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.