hjælp piger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

393 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. juni 2011

Anonym trådstarter

Det er 24 dage siden jeg fik en MA ,
- hvornår kan jeg teste for graviditet ?

Jeg har det virkelig som da jeg har testet positiv de 2 andre gange .
Men jeg er meget i tvivl om det bare er kroppen der opfører sig underligt , eller om jeg rent faktisk skulle være gravid igen ??
Jeg har hørt at en g test kan vise positiv op til 4 uger efter en ma .

Nogen som kan hjælpe mig i den her situation ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

SaraLM

Har du fået målt dit HCG tal til under 5 iforbindelse med MA?

Hvis ja, kan du godt tage, og stole på en graviditetstests nu!

Hvis ikke, kontakt lægen og få taget et par blodprøver for at fastslå om det stiger eller falder.

Gør mig ondt du har mistet og håber inderligt for jer at den er der igen!

Anmeld

3. juni 2011

Anonym trådstarter

Nej jeg fik ikke målt det til under 5 efter .

Jeg har været oppe og få taget blod prøve idag , Jeg tænker bare om den allerede kan være stigende ??

Jeg har en lille en i forvejen så vi valgte selv at tidspunktet ikke var rigtig , vi har brugt beskyttelse . Og det har vi os den her gang .
Skulle jeg være gravid nu igen tror jeg det er skæbende der mener vi skal have en nu , og jeg vil aldrig igennem det igen .
så den her gang beholder vi , jeg ønsker bare så meget et svar og ved ikke om jeg skal prøve en test .

Anmeld

3. juni 2011

SaraLM

Nej jeg fik ikke målt det til under 5 efter .

Jeg har været oppe og få taget blod prøve idag , Jeg tænker bare om den allerede kan være stigende ??

Jeg har en lille en i forvejen så vi valgte selv at tidspunktet ikke var rigtig , vi har brugt beskyttelse . Og det har vi os den her gang .
Skulle jeg være gravid nu igen tror jeg det er skæbende der mener vi skal have en nu , og jeg vil aldrig igennem det igen .
så den her gang beholder vi , jeg ønsker bare så meget et svar og ved ikke om jeg skal prøve en test .

Altså hvis du har haft ægløsning ca 14 dage eftr aborten, så kan du godt ha' en stigende HCG allerede - men det er ikke nemt at spå om!

Hvad sagde lægen da de tog blodprøve på dig? Og du skal vel ha' taget en ny på mandag så, ikke?

Edit: Troede du mente missed abortion med MA og ikke medicinsk... men håber udfaldet er som I helst vil ha' det

Anmeld

3. juni 2011

Anonym trådstarter

SaraLM skriver:

Altså hvis du har haft ægløsning ca 14 dage eftr aborten, så kan du godt ha' en stigende HCG allerede - men det er ikke nemt at spå om!

Hvad sagde lægen da de tog blodprøve på dig? Og du skal vel ha' taget en ny på mandag så, ikke?

Edit: Troede du mente missed abortion med MA og ikke medicinsk... men håber udfaldet er som I helst vil ha' det

JA selvfølgelig beklager min lille fejl der

Lige nu skal jeg lige vente på svar forhåbentlig mandag , og så tror jeg nok de vil tage endnu en blodprøve ,

Lige nu går det hele igennem den gyn som jeg har været tilknyttet imens jeg skulle have min abort så det er der de har taget blodprøve så jeg har ingen ting fået af vide .

JEg blev scannet sidste tirsdag for at se om fostret var væk og det sagde hun det var .
Så enten er min krop underlig eller os er det en ny graviditet .

Anmeld

3. juni 2011

SaraLM

Anonym skriver:

JA selvfølgelig beklager min lille fejl der

Lige nu skal jeg lige vente på svar forhåbentlig mandag , og så tror jeg nok de vil tage endnu en blodprøve ,

Lige nu går det hele igennem den gyn som jeg har været tilknyttet imens jeg skulle have min abort så det er der de har taget blodprøve så jeg har ingen ting fået af vide .

JEg blev scannet sidste tirsdag for at se om fostret var væk og det sagde hun det var .
Så enten er min krop underlig eller os er det en ny graviditet .

Ring til den gynækolog du har været tilknyttet og bed om at få blodprøvesvarene derfra, så du har noget at forholde dig til!

Altså, dim krop kan jo godt være mærkelig efter en abort, men lad nu være med at spekulere for meget på det weekenden over - du kan jo hverken gøre fra eller til lige nu... selvom det er svært, I know

Anmeld

3. juni 2011

Anonym trådstarter

SaraLM skriver:

Ring til den gynækolog du har været tilknyttet og bed om at få blodprøvesvarene derfra, så du har noget at forholde dig til!

Altså, dim krop kan jo godt være mærkelig efter en abort, men lad nu være med at spekulere for meget på det weekenden over - du kan jo hverken gøre fra eller til lige nu... selvom det er svært, I know

Ja ffv vil jeg os gøre . Og hvis den er over 5 , er der så chance for at man er gravid ?

Jeg skal prøve kæresten har fødselsdag i morgen så vi skal ud og hygge os så mon ikke jeg kan få lidt andre tanker så .

Jeg må vente og se hvad svaret er mandag

Anmeld

3. juni 2011

SaraLM

Anonym skriver:

Ja ffv vil jeg os gøre . Og hvis den er over 5 , er der så chance for at man er gravid ?

Jeg skal prøve kæresten har fødselsdag i morgen så vi skal ud og hygge os så mon ikke jeg kan få lidt andre tanker så .

Jeg må vente og se hvad svaret er mandag

Altså over 5 gælder jo kun hvis den reelt har været under 5 (som er ikke gravid) - og hvis den er over 5 er den eneste måde at finde ud af om du så er gravid eller ej, at følge en evt. stigning.

Synes du skal få en ordentlig snak med lægen mandag, uanset hvad svaret er på din HCG prøve (og alt efter hvad gynækologens prøvesvar viste) og så få noget professionel vejledning omkring det hele.

Tillykke med din kæreste, så håber jeg I får en dejlig weekend!

Held og lykke med det hele

Anmeld

3. juni 2011

Anonym trådstarter

SaraLM skriver:

Altså over 5 gælder jo kun hvis den reelt har været under 5 (som er ikke gravid) - og hvis den er over 5 er den eneste måde at finde ud af om du så er gravid eller ej, at følge en evt. stigning.

Synes du skal få en ordentlig snak med lægen mandag, uanset hvad svaret er på din HCG prøve (og alt efter hvad gynækologens prøvesvar viste) og så få noget professionel vejledning omkring det hele.

Tillykke med din kæreste, så håber jeg I får en dejlig weekend!

Held og lykke med det hele

TUsinde tak .

Ja jeg må tage en ordentlig snak med lægen så .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.