forældremyndighed og samkvæm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.092 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. juni 2011

Mor1012

emilie er 7 mdr og vi har lige købt hus for 1 mdr siden til 1.7mill

claus har forladt os igår

hvordan er det med forældremyndighed og samkvæm.. jeg kan ikke klare at sku aflevere hende hver 2 week, det hun alt for lille til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

Topp

Emilie2010 skriver:

emilie er 7 mdr og vi har lige købt hus for 1 mdr siden til 1.7mill

claus har forladt os igår

hvordan er det med forældremyndighed og samkvæm.. jeg kan ikke klare at sku aflevere hende hver 2 week, det hun alt for lille til

forældremyndighed er fælles

samvær skal han søge statsforvaltningen om - hvis i ikke selv kan finde en fornuftig ordning

ved ikke hvad de fastsætter når man har boet sammen..

men feks Liva som er 5 måneder - ser hendes far sammen med mig 1½ time om ugen - det skal indtil videre fortsætte til hun er 9 måneder - hvor vi så skal i statsforvaltningen igen og have det sat op

Anmeld

3. juni 2011

smølfine

Først og fremmest gør det mig oondt at I er blevet forladt, det er aldrig sjovt, når det sker på den måde.

Hvad angår forældremyndigheden, så vil den være uændret, da man som udgangspunkt altid har delt forældremyndihed. Forældremyndigheden har betydning ved skolevalg, flytning, udstedelse af pas mm.

Jeg ved ikke så meget om samkvem af så små børn, men generelt gives der ikke samkvem med overnatning, når børnene er så små, men jeg synes ikke, du skal bekymre dig alt for meget om det lige nu, så længe i står i en uafklaret situation. Når det bliver aktuelt, så kontakt statsforvaltningen og tag dem med på råd.

Held og lykke til dig og din datter.

Anmeld

3. juni 2011

Lulle25

Åh hvor er det synd for jer. Jeg kan godt forstå din bekymring omkring jeres datter. Hvis I ikke selv kan finde ud af det med samvær, skal han søge om samvær hos statsforvaltningen. Det er meget personbestemt i statsforvaltningen desværre. Når i har boet sammen og jeres datter er tryg ved ham tror jeg de starter med at sige at han skal have hende en dag hver anden weekend, når det så har stået på er det en overnatning og til slut en hel weekend. Hun er jo ret lille og har brug for sin mor, og det kan de jo ikke tage fra hende. Det er jo også afhængig af hvad faderen gerne vil og hvor god han er til at tage ansvar,  men hvis han bare smutter uden videre og efterlader jer, så er han jo ret ansvarsløs.

Håber det bedste for jer 2 tøser

Anmeld

3. juni 2011

henh01

Hejsa,

Skriv et brev til SFV hvor du skriver du ønsker møde til fastsættelsen af samvær. Så er I sikre på at I handler efter bogen og Claus vil ikke kunne komme og forlange mere eller mindre end hvad der på papiret står. Så er du sikker på at emilie ser sin far i et omfang der er godt for hende i den givne alder.

Anmeld

3. juni 2011

henh01

Lulle25 skriver:

Åh hvor er det synd for jer. Jeg kan godt forstå din bekymring omkring jeres datter. Hvis I ikke selv kan finde ud af det med samvær, skal han søge om samvær hos statsforvaltningen. Det er meget personbestemt i statsforvaltningen desværre. Når i har boet sammen og jeres datter er tryg ved ham tror jeg de starter med at sige at han skal have hende en dag hver anden weekend, når det så har stået på er det en overnatning og til slut en hel weekend. Hun er jo ret lille og har brug for sin mor, og det kan de jo ikke tage fra hende. Det er jo også afhængig af hvad faderen gerne vil og hvor god han er til at tage ansvar,  men hvis han bare smutter uden videre og efterlader jer, så er han jo ret ansvarsløs.

Håber det bedste for jer 2 tøser

jeg bliver lidt nødt til at kommenterer I skal ikke indgå aftaler mundtligt.... Hvis I uden SFV indblanding bliver enige om samvær så skriv det ned og skriv under på det. Det kan blive meget vigtig dokumentation.. Believe me, I've been there.

Anmeld

3. juni 2011

1000Ben

Prøv at fortælle ham at du også er forelsket i en anden, så kan det godt være at han lige pludselig ændre mening - mange gange aner de ikke hvad de mister. Det hjælper ikke at lade dem se os sidde og "tude", det virker meget bedre at "vække" deres jægerinstinkt )

Ang samvær ved jeg ikke så meget, men du kan jo altid ringe og forhøre dig hos en socialrådgiver annonymt. 

Anmeld

3. juni 2011

Mor1012

ingen der ved noget om regler for 7mdr

Anmeld

3. juni 2011

henh01

Emilie2010 skriver:

ingen der ved noget om regler for 7mdr

Vil mene det er 4-6 timer et par gange om ugen.. Overnatning vil først ske når hun er 1 år

Anmeld

3. juni 2011

Bebsen

Det bliver vurderet fra sag til sag, alt efter far og barns forhold. Min søn er 9 måneder og har overnattet ved sin far en nat hver anden weekend, og har gjort det i 2 måneder( + at han er ved sin far nogle timer hver torsdag)... 2 gange har ham haft ham en hel weekend, pga sygdom ol her... Jeg forstår alt for godt hvor svært det er at aflevere guldklumpen til sin far - jeg blev tvunget igennem det via amtet, synes det var alt for tidligt at han sku have ham alene(fra 4 måneder alderen) og senere på overnatning(7 måneder)... Men jeg er faktisk glad for jeg blev tvunget igennem det, det fungerer fint her og min søn er en meget glad dreng med et godt forhold til sin far (og hans fars nye kæreste, der snart giver min dreng en lillesøster)Husk at det er dit barn der er vigtist og uanset om det er svært for dig, er det bedst for hende at have et godt forhold til sin far :-)Du får et kram med på vejen! :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.