Cafe au lait/kaffe pletter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.864 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. juni 2011

Prinsessens'Mor<3

Nogen der kender til det, skrevet i overskriften? Min sundhedsplejerske snakkede om jeg skulle prøve og ringe til lægen og bede om og komme til hudlæge med Maja, for hun har en masse "modersmærke" lignende pletter på ben og baller, og det er mange, jeg tror i hvertfald 20, de er ikke så store, men de er der.. Og hun er kun 4 mdr og der er bare kommet flere og flere med tiden, den første kom da hun var en måneds tid.. Men sp siger det er ikke modersmærker for de kommer først når de er et par år, en sygeplejerske sagde at det lignede enten at hun havde udlæning i sig (men både mig og mike er 100% danske), ellers kunne det være mongolpletter, men det mener sp ikke, for mongolpletter plejer og være en blålig plet over ballerne.. Er virkelig forvirret?

hjælp?

- Malene&Maja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

4kløver

Ikke for at gøre dig bange men vis det er de pletter har hun nf1. Hedder noget anden kan bare ikke lige stave til det. Sygdommen har været oppe i nyhederne om den donor der gav "sine" 9 børn det.

Anmeld

3. juni 2011

Prinsessens'Mor<3

4kløver skriver:

Ikke for at gøre dig bange men vis det er de pletter har hun nf1. Hedder noget anden kan bare ikke lige stave til det. Sygdommen har været oppe i nyhederne om den donor der gav "sine" 9 børn det.

hvad er det for en sygdom?

Anmeld

3. juni 2011

Maja_4000

Nf1 var også det første jeg tænkte .. Der var et indslag i aftenshowet om det forleden .. Måske du kan se det på dr.dk ?

Anmeld

3. juni 2011

4kløver

MaleneS2011baby<3 skriver:

hvad er det for en sygdom?

Svær at forklare men vis du skriver nf1 på google så kommer der en masse frem. Men kontakt din læge så han/hun kan hjælpe dig. Men husk det er jo ikke sikker at det er det. Men pletterne er det første tegn.

Anmeld

3. juni 2011

Maja88

lad os nu ikke male fanden på væggen..

men det kan da sagtens være der er lidt udlænding i...

min kusine er lidt mørk plettet. og hendes forældre er 100% danske.

men laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt ude i hendes familie, var der engang en sigøjner..

min fætter og kusine er de eneste i familien som er plettet

Anmeld

3. juni 2011

4kløver

Maja88 skriver:

lad os nu ikke male fanden på væggen..

men det kan da sagtens være der er lidt udlænding i...

min kusine er lidt mørk plettet. og hendes forældre er 100% danske.

men laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt ude i hendes familie, var der engang en sigøjner..

min fætter og kusine er de eneste i familien som er plettet

Men vis sp siger at det er cafe au lait pletter skal hun få tid hos lægen så de kan få svar

Anmeld

3. juni 2011

Maja88

4kløver skriver:

Men vis sp siger at det er cafe au lait pletter skal hun få tid hos lægen så de kan få svar

self. skal hun det...

men vi behøves jo ikke straks tro det værste

Anmeld

3. juni 2011

4kløver

Maja88 skriver:

self. skal hun det...

men vi behøves jo ikke straks tro det værste

Nej for man kan godt leve uden at vide man har den. jeg var 22 da den blev opdaget på mig og kun fordi jeg fik børn der havde sygdommen.

Anmeld

3. juni 2011

Prinsessens'Mor<3

tid er bestilt hos lægen, onsdag kl. 9.30.. Nogen der kan forklare lidt nærmere hvad det vil sige og have det, hvis det er det hun har?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.