Suk - mere arbejde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

306 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. juni 2011

Anonym trådstarter

Har i dag fået at vide, at vi skal have flere patienter for at aflaste et andet sygehus. Fint nok, vi vil gerne hjælpe. Men det kræver at vi alle skal have 2 vagter mere om måneden. Lyder måske ikke af meget, men arbejder på fuld tid, så synes egentlig jeg trækker min del af læsset - og har bare ikke lyst til at have flere dage væk fra min dreng. Har både dag, aften og nattevagter så synes egentlig jeg er meget væk fra familien. SUK... Den eneste trøst er at de kommer til at betale os godt for de ekstravagter...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

Anonym

hvad arbejder du med på sygehuset

Anmeld

2. juni 2011

Anonym trådstarter

Er sygeplejerske på en specialafdeling - de kan derfor ikke bruge vikarer til at dække vagterne ind, da der ikke er kompetente vikarer at tage af.

Anmeld

2. juni 2011

Dictes mor

Puha, det er da meget med 2 ekstra vagter oven i din normale fuldtidsstilling. Jeg kan godt forstå, at du synes, at det er hårdt!!

Anmeld

2. juni 2011

Anonym trådstarter

Dictes mor skriver:

Puha, det er da meget med 2 ekstra vagter oven i din normale fuldtidsstilling. Jeg kan godt forstå, at du synes, at det er hårdt!!

Det er selvfølgelig ikke noget jeg dør af - og er glad for jeg har mit arbejde, det er ikke for at være utaknemmelig, men lige når jeg kigger ned over min plan med aften- og nattevagter, så bliver jeg helt træt ved tanken om, hvor der skal presses 2 ekstra vagter ind. Det bliver nok noget med dobbeltvagter, for at få det overstået - men så er man også bare brugt!

Anmeld

2. juni 2011

Dictes mor

Anonym skriver:

Det er selvfølgelig ikke noget jeg dør af - og er glad for jeg har mit arbejde, det er ikke for at være utaknemmelig, men lige når jeg kigger ned over min plan med aften- og nattevagter, så bliver jeg helt træt ved tanken om, hvor der skal presses 2 ekstra vagter ind. Det bliver nok noget med dobbeltvagter, for at få det overstået - men så er man også bare brugt!

Nej det er klart, og du skal jo nok klare det, men jeg kan bare godt følge dig i, at man bliver helt træt bare ved tanken. Det er helt okay at have det sådan, det betyder jo ikke, at du ikke kan lide dit arbejde, men blot at du er menneskelig og at det er hårdt at arbejde ekstra. Det er da fuldt forståeligt, og især i din branche, hvor man virkelig skal være på hele tiden!

Anmeld

2. juni 2011

Anonym trådstarter

Dictes mor skriver:

Nej det er klart, og du skal jo nok klare det, men jeg kan bare godt følge dig i, at man bliver helt træt bare ved tanken. Det er helt okay at have det sådan, det betyder jo ikke, at du ikke kan lide dit arbejde, men blot at du er menneskelig og at det er hårdt at arbejde ekstra. Det er da fuldt forståeligt, og især i din branche, hvor man virkelig skal være på hele tiden!

Lige præcis - i dag havde jeg en mand først i 60'erne, der døde af en bristning i hovedkranspulsåren. Det var meget pludseligt, så det var simpelthen så voldsomt for hans stakkels, stakkels familie, der stod der og så at han døde selvom vi gjorde ALT for at redde ham. Sådan en dag trækker bare tænder ud rent menneskeligt - selvom jeg ikke synes jeg decideret tager det med hjem, er det alligevel vigtigt lige at få det tænkt igennem inden jeg skal stå med den næste dødssyge patient og hans/hendes familie. Det kræver overskud!

Nå, bare det lige at få lidt luft hjalp allerede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.