hvad tror du på??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2011

maria_wlt

JulieWH skriver:

Stemte blankt da der manglede ateist =)

Har gjort det samme.. Tror ikke på en tis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

Sandra09

muslim

Anmeld

2. juni 2011

CamillaValby

muslim her

Anmeld

2. juni 2011

mortilflere

Annemarie tro 

Anmeld

2. juni 2011

A&F

Muslim

Anmeld

2. juni 2011

Muffinmus

Tror ikke på en hujende fis:-)

jeg tror på at vi selv skaber vores verden i sam-eller modspil med naturen og andre mennesker.

Som det oplyste menneske vi skal forestille os at være nu til dags, kan jeg på ingen måde få mig selv til at tro på noge somhelst guddommeligt af nogen som helst art.

Javist er der meget der lyder interessrant og spændende, men derfra og til at smide min fornuft og tro på det, der er enormt lang vej. kommer aldrig til at være hverken kristen, muslim eller noget som helst andet.

Læser gerne om religioner, but thats it.

Og det har jeg det super godt med.

Anmeld

2. juni 2011

Mi

Jeg er medlem af folkekirken, men jeg er ikke troende i bibelsk forstand. Jeg har nok min egen lidt udvandede udgave af troen, og måske er jeg endda ateist som bare ikke har fået nollet mig sammen til at komme ud af folkekirken endnu

Anmeld

2. juni 2011

Mi

Funderede lige lidt videre

Hvis jeg skulle bekende mig 100% til en religion/filisofi så blev det nok buddismen. Kan godt lide fillisofien med at alt handling begynder med en tanke, og at man ved at tænke gode ting, vil gøre gode handlinger.

Men egentlig er jeg nok lidt mere til natur religioner. Jeg tror på at mennesket er skabt til og skal leve i samspil med naturen, og finder meget mening i naturvidenskaben.

Anmeld

2. juni 2011

twinny

tror ikk på noget... Jooo mig selv. hehe...

Men jeg mener tro skaber meget krig og kaos i verden desværre.

Anmeld

2. juni 2011

matryoshka

Jeg er født og opvokset protestant, altså er jeg døbt og konfirmeret. Jeg har ikke været meget i kirke og har faktiskt ikke kendt meget til det kristne budskab op igennem min opvækst.

Jeg har altid troet, at hvis man er religiøs, så skal man følge nogle love, og hvis man bryder loven, så ryger man i helvede når man dør.
Det tror jeg ikke på, jeg går ikke ind for lovreligione med gerningsretfærdighed. Desværre er der mange extremister/fundamentalister, som fejlfortolker bibelen og andre reliøse skrifter indenfor kristendommen, som tit overskygger den protestantiske trosretning.

Jeg har været så heldig at jeg fik en kanon god religionslærer, som gennemgik de forskellige hovedreligioner med os, og hvordan de forskellige trosretninger tolker biblien. Jeg kan derfor for første gang i livet sige, at jeg tror på gud. Jeg er ikke religiøs, i den forstand at jeg beder til gud hver dag, gennemgår ritualer eller andet..

Men jeg tror på Gud og treenigheden, på at Gud er tilstede i alt og alle omkring os, og at vi alle sammen får ubetinget kærlighed fra gud, hvis vi er villige til at modtage den. Jeg lyder måske mærkelig, men kristendommen, den tolkning af den som jeg tror på, og det nye testamente er bare så smukt og simpelt! Og tro det eller ej, så føler jeg bare så meget mere overskud og har meget mere glæde af mit liv efter min lærer åbnede mine øjne for denne tolkning.

Jeg skal lige sige, at hun talte smukt om alle religioner - og jeg ved ikke selv hvad hun tror på, så det er ikke fordi hun har overtalt mig til det.

Du skal elske din næste som dig selv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.