Velhavende veninder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

522 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. november 2008

Miamaja

Hovedparten af mine veninder er 'rige'. dvs de korer sprit nye lexus, jaguar eller explorer, behover ikke at arbejde osv osv.
jeg er jo selv meget alm.. lille mig, og da jeg blev venner med mine rige veninder havde jeg overhovedet ingen fornemmelse af hvor velhavende de var, for her ovre er det meget normalt baade at have meget og lidt. heldigvis er ingen af dem snobbede men ligetil og bare dejlige mennesker. MEN jeg kan ikke lade vare med at traekke paa smilebaandet de gange jeg var hjemme hos dem forste gang. ohhh stod munden lige aaben helt ned til deres smukke gulv Ja, DET havde jeg ikke lige regnet med da jeg laerte dem at kende. KAMPE nye huse, med op til 3 stuer! bruger man flere end en?Og saa selvfolgelig bornenes eget legevaerelse paa str med en stue. ohh nu til dags bruger born vist kun deres vaerelse om natten. ikke som i min tid hvor vaerelset blev brugt om dagen og natten det er ret vildt som deres born bliver forkaelet med ALT man kan faa til smaa storrelser... legekokkener, laedersofaer, kokkenbord og stole til smaa born, og legetoj i absolut alle afskygninger!
jeg har godt lagt maerke til at disse smaa born paa 2-3 aar er ikke lykkeligere af den grund. de er faktisk ret ligeglad og der er ikke meget der kan faa deres interesse. de har simpelthen faet saa meget at det ikke er noget sarligt. de er heller ikke mindre glade born af den grund. det er bare tankevakkende hvad der gor et barn glad - og det er ikke penge og overflod af gaver, eller et kampe prinsesse varelse med alt tilbehor.
faktisk synes jeg man skal holde lidt igen selvom man kan give en masse og mere til, til sine born. ellers er det jo ikke interressant for dem. det er jo en god ting lige at vide at rige mennesker altsaa ikke har lykkeligere born fordi de kan forkaele dem til overflod i materielle ting og have det smukkeste hus.
Meen hver gang jeg er ovre hos dem , saa taenker jeg altid WOW ville lige ud med mine taenker efter en dejlig aften hos den ene rige veninde og hore jer andre, om I ogsaa tit taenker, nej, hvis jeg var rig saa ville det gore mine born lykkeligere eller hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2008

MorCamilla

Jeg elsker at have for meget tid, så jeg kan sidde og rode på nettet efter store dyre huse der er til salg og kigge billeder af dem.. Nøjjj hvor er det jo bare helt utroligt... Det er ingen hemmelighed at jeg gerne selv ville bo i et sådan hus, men ja økonomien skal jo også være til det...
Jeg vil ikke kalde os for fattige, vi har hvad vi behøver - men hvem ville ikke gerne have lidt ekstra...

Jeg er helt enig med dig i at det kommer ikke an på hvor meget man har og kan give sine børn om det er glade børn.. Jeg tror lige som dig at børn der er van til at få hvad de vil have - ikke helt forstår glæden ved at få, da det er noget de er van til.. Hvis det giver nogen mening...?

Knus fra camilla.

Anmeld

23. november 2008

Muffinmus

Tja
Jeg er helt tilfreds. Har et gennemsnits hus på 166 kvm. lidt udbygninger til manden og hans værksted på 306 kvm, som er i ok stnad det halve af det og møg dårlig i den gamle del.
Huset i sig selv er fint neden under, og lidt træls op oven på.
Ellers har vi en grund på ca 1000 kvm. Alt i alt et hus til 930.000 kr dengang vi købte det, det er sikkert lidt mere værd nu med de stigninger der har været.

Tjener ca 19.000 kr gennemsnitligt og det giver vel 12.000 efter skat. Dælme ikke nok til at købe ny bil for. Min mand tjener ca det samme som mig da vi jo begge arbejder i forsvaret.
Men vi har da en Ford st car fra 2000 som er fin så en ny bil er ikke aktuelt
Vi har ok penge til mad, tøj og legetøj og en tur i biffen og måske lige en charterrejse en gang om året hvis vi sparer lidt hist og her. DEt hjælper på ens humør at kunne rejse lidt og elsker nyeoplevelse, så det er noget jeg gerne vil spare op til hvert år.
Jeg er tilfrads, men ingen tvivl om at min løn da gerne måtte stige et par tusinde

Anmeld

23. november 2008

finkedinke

Jeg kan da bestemt godt følge dine tanker, for vi vil jo alle vores børn det bedste.
Her handler det om at min datter på 7 år har en flok veninder hvor de alle er ude og rejse flere gange i løbet af året. Det har vi ikke råd til.

Der kan jeg da godt misunde dem deres penge, og de muligheder det giver. Men vi bor i et område hvor folk er godt lønnet og husene var billige for 5-10 år siden, da mange af børnefamilierne flyttede hertil.
Vi flyttede også hertil før huspriserne steg, så vi sidder "billigt" . Men ingen af os er højtlønnede.
I stedet for rejser i ferierne prøver vi at give vores børn nogle andre oplevelser og er meget sammen med familien. Så de ikke føler de går glip af noget.

Men jeg indrømmer gerne at når min datter plager om at komme til disney world, for der har de andre veninder været, så ville jeg da ønske at jeg kunne give hende de samme oplevelser. I stedet har vi set en del børnevenlige museer og bruger de gratis tilbud i kan finde i omegnen. Begge hold bedsteforældre arbejder og kan ikke have pigerne på sommerferie.

Berith

Anmeld

24. november 2008

3rollinger

Hvis jeg var rig tror jeg mine boern ville vaere lykkeligere, fordi det ville betyde at jeg ikke skulle arbejde og ville have mere tid til dem. Men ikke fordi jeg kunne koebe dem en masse ting.

Hvis jeg var rig ville jeg vaelge at bo ved siden af mine boerns skole, saa de kunne sove saa laenge som muligt hver morgen. Og naar de havde fri fra skole kunne jeg have en masse overskud fordi jeg havde haft tid til at pleje mig selv og mine interesser, og vi kunne lege sammen i den kaempestor have vi ville have.

Ja, jeg tror helt sikkert at penge kunne forbedre vores tilvaerelse, men jeg ville hovedsagligt koebe tid og gode oplevelser med mine mange penge, og maaske knap saa mange legesager.

Knus
Trine

Anmeld

24. november 2008

Miamaja

finkedinke skriver:

Jeg kan da bestemt godt følge dine tanker, for vi vil jo alle vores børn det bedste.
Her handler det om at min datter på 7 år har en flok veninder hvor de alle er ude og rejse flere gange i løbet af året. Det har vi ikke råd til.

Der kan jeg da godt misunde dem deres penge, og de muligheder det giver. Men vi bor i et område hvor folk er godt lønnet og husene var billige for 5-10 år siden, da mange af børnefamilierne flyttede hertil.
Vi flyttede også hertil før huspriserne steg, så vi sidder "billigt" . Men ingen af os er højtlønnede.
I stedet for rejser i ferierne prøver vi at give vores børn nogle andre oplevelser og er meget sammen med familien. Så de ikke føler de går glip af noget.

Men jeg indrømmer gerne at når min datter plager om at komme til disney world, for der har de andre veninder været, så ville jeg da ønske at jeg kunne give hende de samme oplevelser. I stedet har vi set en del børnevenlige museer og bruger de gratis tilbud i kan finde i omegnen. Begge hold bedsteforældre arbejder og kan ikke have pigerne på sommerferie.

Berith

Ja, den er svaer. kan jeg godt folge dig i. For selvom man ikke vil det, saa sammenligner man sig bevidst og ubevidst med dem man omgiver sig med. det samme gor ens born ogsaa og born er desvarre slemme til at ' se liiiiige hvad JEG har faaet eller varet paa ferie henne'. det er jo en maade at glaede sig extra meget paa sine egne vegne tror naeppe man vil gore andre kede af det eller utilpas men det bliver man nok lidt.

som voksne er vi heldigvis saa livskloge at vi ved, det materielle gor nok livet lettere og behageligt, men det vigtigeste ..ens gode helbred og altsaa den sande basale livslykke, som jeg kalder den kan ikke kobes. desvarre. som mennesker vil man da gerne have det hele, ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.