Er der mon nogle der drikker chai?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

457 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. juni 2011

HeidiØ

Ej, ved godt det ikke har noget med baby at gøre  .. men jeg har endelig fået taget mig sammen til at købe en dåse lækkerr David Rio tiger spice chai som jeg elsker på café.. sku lige lave det igår herhjemme.. Øh, er det bare mig eller tager det lang tid fordi jeg varmer mælken op i en gryde? Er det virkelig det eneste man kan gøre? Sys ik det blir ordentligt varm i mikroovn...

Ha en god kristi himmelfartsdag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

Madam Blå

HeidiØ skriver:

Ej, ved godt det ikke har noget med baby at gøre  .. men jeg har endelig fået taget mig sammen til at købe en dåse lækkerr David Rio tiger spice chai som jeg elsker på café.. sku lige lave det igår herhjemme.. Øh, er det bare mig eller tager det lang tid fordi jeg varmer mælken op i en gryde? Er det virkelig det eneste man kan gøre? Sys ik det blir ordentligt varm i mikroovn...

Jeg varmer mælk op i microen.. Synes det fungerer fint Men jeg skal også være over det, for jeg giver det lige til sekundet inden det bobler ud over det hele Så er det varmt nok.

Anmeld

2. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

HeidiØ skriver:

Jeg bruger en mælkeskummer i glas som stilles direkte på komfuret. Det går stærkt! 

Anmeld

2. juni 2011

K.Rehder

Jeg gør det at jeg hælder lidt kogende vand i et krus med theen i, tilsætter en skefuld honning og en skefuld sukker og lader det trække mens mælken bliver varmet. Tager et halv glas mælk (stort café-glas) sætter det i microen i 3 min.

Når mælken er varmet hælder jeg theen over i café-glasset til  mælken og wupti...

Det tager 5 min. at lave og smager præcis som dem fra Barasso

Anmeld

2. juni 2011

HeidiØ

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg bruger en mælkeskummer i glas som stilles direkte på komfuret. Det går stærkt! 

Er det sådan en fiks en der både varmer og skummer på én gang? Jeg købte en den anden dag, men bare sådan en lille "dum" en  Måske sku jeg ønske mig en og bruge mikroen indtil da..

Har I også gode steder man kunne købe god billig chaipulver?

Anmeld

2. juni 2011

Madam Blå

Det lyder smart Sådan en har jeg ikke hørt om. Hvordan fungerer den? Kan ikke finde ud af at google den

Anmeld

2. juni 2011

HeidiØ

Fam. Rehder-Klok skriver:

Jeg gør det at jeg hælder lidt kogende vand i et krus med theen i, tilsætter en skefuld honning og en skefuld sukker og lader det trække mens mælken bliver varmet. Tager et halv glas mælk (stort café-glas) sætter det i microen i 3 min.

Når mælken er varmet hælder jeg theen over i café-glasset til  mælken og wupti...

Det tager 5 min. at lave og smager præcis som dem fra Barasso

Ej, det lyder også spændende - en lidt anden måde at lave det på! Det må jeg prøve!

Anmeld

2. juni 2011

Er det sådan en fiks en der både varmer og skummer på én gang? Jeg købte en den anden dag, men bare sådan en lille "dum" en  Måske sku jeg ønske mig en og bruge mikroen indtil da..

Nej man varmer mælken først, og så kører man et håndtag med en trådplade op og ned til det skummer. Det ligner en stempelkande. Bodum har lavet en i flere størrelser. 

Man kan også få mærker hvor du kan gøre begge dele på samme tid. F.eks OBH Nordica. Der tror jeg mælken bliver varmet som i en keddel. Men er ikke helt sikker. 

Anmeld

2. juni 2011

HeidiØ skriver:

Har svaret på det med skummeren i et andet indlæg 

Altså man kan købe Chai mange steder her i byen. Om det er specielt billigt ved jeg ikke 

Anmeld

2. juni 2011

HeidiØ

Har svaret på det med skummeren i et andet indlæg 

Altså man kan købe Chai mange steder her i byen. Om det er specielt billigt ved jeg ikke 

Ja, søgte på den på google, sådan en må jeg ønske mig  .. naah, har kigget lidt rundt, gav 110,- for sådan en bøtte - men PYT det smager simpelthen for godt til at lade vær!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.