Hjælp med blodprøve svar...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.066 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juni 2011

Kay

Hej, jeg har i dag fået mit blodprøve svar fra lægen... på mail... med ordene det ser nogenlunde normalt ud...

nogen der har forstand på det med hormoner, tal og alt det???

fik testet for prolaktin og kan se den er inden for normal feltet, da resultatet var 150 og min. ref er 35 og max ref er 600

men resten står der ik min og max ved... kun tallene... og aner ik engang hvad det er???

TSH: 2,3 miu/l

estradiol: 0,13 nmol/l

LH: 11,3 iu/l

progesteron: 1 nmol/l

FSH: 7,5 iu/l

en der kan oversætte det for jeg fatter ikke en bjælle???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Faith

Jeg kan godt fortælle dig hvad de forskellige forkortelser står for, men det bliver du nok ikke voldsomt meget klogere af, for jeg kan ikke huske hvad normalværdierne er.

Anmeld

1. juni 2011

Kay

smillaluna skriver:

Jeg kan godt fortælle dig hvad de forskellige forkortelser står for, men det bliver du nok ikke voldsomt meget klogere af, for jeg kan ikke huske hvad normalværdierne er.

nej gø jeg nok ik... har prøvet at søge (læs søger stadig) på google... men sys sgu kun jeg bliver mere forvirret

Anmeld

1. juni 2011

Faith

Kay skriver:

nej gø jeg nok ik... har prøvet at søge (læs søger stadig) på google... men sys sgu kun jeg bliver mere forvirret

Ja det kan jeg godt forstå. Synes også det er for dårligt at læger bare sender blodprøvesvar ud uden en forklaring. Det er da klart man gerne vil vide hvad de forskellige ting betyder.

Anmeld

1. juni 2011

Kay

smillaluna skriver:

Ja det kan jeg godt forstå. Synes også det er for dårligt at læger bare sender blodprøvesvar ud uden en forklaring. Det er da klart man gerne vil vide hvad de forskellige ting betyder.

det er pisse irriterende... men hun undskyldte sig med at hun havde travlt og at jeg jo skal til GU på mandag og at jeg ku få forklaring der...

Anmeld

1. juni 2011

Holbæktrunten

Kay skriver:

Hej, jeg har i dag fået mit blodprøve svar fra lægen... på mail... med ordene det ser nogenlunde normalt ud...

nogen der har forstand på det med hormoner, tal og alt det???

fik testet for prolaktin og kan se den er inden for normal feltet, da resultatet var 150 og min. ref er 35 og max ref er 600

men resten står der ik min og max ved... kun tallene... og aner ik engang hvad det er???

TSH: 2,3 miu/l

estradiol: 0,13 nmol/l

LH: 11,3 iu/l

progesteron: 1 nmol/l

FSH: 7,5 iu/l

en der kan oversætte det for jeg fatter ikke en bjælle???

TSH vil jeg mene er dit stofskifte... Jeg får jævnligt tjekket TSH og andre tal i forb med min stofskiftesygdom...

Anmeld

1. juni 2011

Kay

Holbæktrunten skriver:

TSH vil jeg mene er dit stofskifte... Jeg får jævnligt tjekket TSH og andre tal i forb med min stofskiftesygdom...

blodprøven er også taget i forbindelse med at finde ud af om jeg dannede for meget prolaktin og evt en stofskifte sygdom... men har du så forstand på om det er et ok tal eller??

Anmeld

1. juni 2011

Holbæktrunten

Kay skriver:

blodprøven er også taget i forbindelse med at finde ud af om jeg dannede for meget prolaktin og evt en stofskifte sygdom... men har du så forstand på om det er et ok tal eller??

iflg de gamle mails jeg har liggende fra min læge skal TSH (arb. stofskifte) ligge mellem 0,3-4... Så umiddelbart ser det jo fint ud. 

Men når jeg får tjekket mit stofskifte er der altså også andre prøver med end de du har postet her... 

Anmeld

1. juni 2011

Kay

Holbæktrunten skriver:

iflg de gamle mails jeg har liggende fra min læge skal TSH (arb. stofskifte) ligge mellem 0,3-4... Så umiddelbart ser det jo fint ud. 

Men når jeg får tjekket mit stofskifte er der altså også andre prøver med end de du har postet her... 

oki.. hmm... jeg har kun fået taget dem her... og fatter ik meget af det...

Anmeld

1. juni 2011

Holbæktrunten

Kay skriver:

oki.. hmm... jeg har kun fået taget dem her... og fatter ik meget af det...

Jeg ville ringe til lægen og bede om en tid til at få det hele forklaret nærmere... Det SKAL de gøre når du beder om det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.