Juli93 skriver:
okay tusind tak, det vil jeg gerne læse..
Nu skal jeg lige rette mig selv lidt. Sorry.
Altså langt de fleste kalder det bare ligamentsmerter. Man kan blive helt rundtosset.
Nu bliver jeg også rundtosset.
Fik afvide af både veninder og læge, at ligamentsmerter ofte kommer lidt senere - altså uge 6-8. Og de smerter jeg mærkede i starten var kroppens omstilling. Men man kan sagtens have dem helt i starten. Så kald du det bare det
. Se det herunder. Det forklarer det da meget godt. 
Du er måske begyndt at føle dig træt og kan sove hvor som helst og når som helst, og måske har du opdaget at du har brug for mere nattesøvn end du plejer.
Du kan have menstruationslignende smerter, og kan måske føle mere aktivitet i underlivet og tænker formentlig, at din menstruation snart kommer. Det kan bl.a. føles som niv og nogen der hiver i underlivet for at gøre det længere.
Disse smerter kaldes for ligamentsmerter og opstår når ledbåndene der holder livmoderen giver sig fordi livmoderen vokser. I nogle tilfælde kan det faktisk gøre rimeligt ondt, dog uden at der er noget i vejen. Er du i tvivl eller nervøs, så få din læges mening om det.
De fleste kvinder der har disse spændinger er overbeviste om at menstruationen er lige rundt om hjørnet, og kan komme hvert øjeblik det skal være. Vent bare lidt tid endnu, du får sikkert en glædelig overraskelse om ganske kort tid.
Anmeld