12-18 måneders ventetid på vuggestueplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

592 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. juni 2011

Tennamor

Vi fik vores datter for snart 3 uger siden. Efter 1 uges tid skrev jeg hende op til en vuggestueplads, da jeg mente at det var om, at være tidligt ude.

Jeg ønskede 3 institutioner lige i nærheden, da jeg skal med det offentlige på arbejde når jeg har afleveret. Jeg skal fra Albertslund til Frederiksberg hvilket tager en time.

Et par dage efter fik jeg brev om, at jeg havde søgt om pasningsgaranti. Idag lykkedes det mig så at få fat i pladshenvisningen, da jeg jo ikke havde søgt om pasningsgaranti, men vil have hende i én af de 3 institutioner. Jeg fik så af vide, at hvis jeg holder på en af de 3, er der 12-18 måneders ventetid. (skal starte på arbejde om 10 måneder) og hvis jeg ønsker pasningsgarantien, kan jeg få en plads i hele kommunen, hvilket jo kan forlænge min transporttid med i hvert tilfælde en halv time om morgenen.

Vi er lidt i vildrede hvad vi skal gøre. Er her nogen som sidder inde med de vise sten, så kom endelig med dem..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Carl-Emil's mor

Tennamor skriver:

Vi fik vores datter for snart 3 uger siden. Efter 1 uges tid skrev jeg hende op til en vuggestueplads, da jeg mente at det var om, at være tidligt ude.

Jeg ønskede 3 institutioner lige i nærheden, da jeg skal med det offentlige på arbejde når jeg har afleveret. Jeg skal fra Albertslund til Frederiksberg hvilket tager en time.

Et par dage efter fik jeg brev om, at jeg havde søgt om pasningsgaranti. Idag lykkedes det mig så at få fat i pladshenvisningen, da jeg jo ikke havde søgt om pasningsgaranti, men vil have hende i én af de 3 institutioner. Jeg fik så af vide, at hvis jeg holder på en af de 3, er der 12-18 måneders ventetid. (skal starte på arbejde om 10 måneder) og hvis jeg ønsker pasningsgarantien, kan jeg få en plads i hele kommunen, hvilket jo kan forlænge min transporttid med i hvert tilfælde en halv time om morgenen.

Vi er lidt i vildrede hvad vi skal gøre. Er her nogen som sidder inde med de vise sten, så kom endelig med dem..

Kan desværre ikke hjælpe jer, men vil bare sige stakkels jer og super super øvs 

Masser af positive tanker 

Anmeld

1. juni 2011

CamillaSoefelt

Tennamor skriver:

Vil klart anbefale dig og skrive Jer på pladsgarantien. Så står du stadig på venteliste til de 3 du har ønsket. Men uanset hvad får I plads. Kan så godt se det er surt hvis det blir længere væk;(. Men vi skrev os op til de 2 vi nu kunne og til pladsgarantien og fik plads i vores 1. Prioritet alligevel. Så alt kan ske;-)!!

Anmeld

1. juni 2011

Anne85

I Kolding er det også umuligt at få en plads - vores datter på 10 1/2 måned står nr 14 til den vuggestue vi gerne ville have hende i - så hun må starte i dagpleje og jeg tror først der bliver en vuggestue plads om et år eller måske mere :-(

Anmeld

1. juni 2011

Hollybaby

Måske det var muligt, at finde en privat børnepasser, som kan passe dit barn, indtil du får plads, i en af de ønskede vuggestuer. Jeg kender flere som får deres barn passet, på denne måde, og det fungerer fint.

Anmeld

1. juni 2011

sarahb

kan du ikke få en dpére i dit område og så stadig være skrevet op til vuggestuen så når der er plads få hende flyttet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.