Graviditet og ADHD+Angst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.186 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. juni 2011

DenLykkelige

Hejsa alle sammen..

Vi har jo nu fundet ud af at jeg er gravid herhjemme, det er meget nyt (jeg er i ca 6 uge) og alt er meget overvældnene...

Men.. Jeg blev diagnoseret med voksen ADHD og angst i høj grad for ca 1 år siden.. Og er normalt medicineret med Ritalin/Motiron og Alopam..

Men efter jeg er blevet gravid synes mit hoved slet ikke at have behov for min medicin? Kan det være hormoner der stabilliserer det?

Er der nogen af jer som har, før jeres graviditet, være medicineret, men da i blev gravide, slet ikke set nødvendighed for medicinen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

hc=k

CSDK<3 skriver:

Hejsa alle sammen..

Vi har jo nu fundet ud af at jeg er gravid herhjemme, det er meget nyt (jeg er i ca 6 uge) og alt er meget overvældnene...

Men.. Jeg blev diagnoseret med voksen ADHD og angst i høj grad for ca 1 år siden.. Og er normalt medicineret med Ritalin/Motiron og Alopam..

Men efter jeg er blevet gravid synes mit hoved slet ikke at have behov for min medicin? Kan det være hormoner der stabilliserer det?

Er der nogen af jer som har, før jeres graviditet, være medicineret, men da i blev gravide, slet ikke set nødvendighed for medicinen?

Hej.
Det er Helt normalt at man ikke har behov for medicin når man er gravid.
Da jeg var gravid mærkede jeg slet ikke til min ADHD hvilket jo var super fedt.

Må man overhovedet tage medicin når man er gravid??

Anmeld

1. juni 2011

DenLykkelige

hc=k skriver:

Hej.
Det er Helt normalt at man ikke har behov for medicin når man er gravid.
Da jeg var gravid mærkede jeg slet ikke til min ADHD hvilket jo var super fedt.

Må man overhovedet tage medicin når man er gravid??

Jeg ANER ikke om man faktisk må tage det imens

Jeg har bare nu besluttet at jeg vil ikke tage det, jeg tænker lidt at det måske ikke er så sundt for fosteret?

Anmeld

1. juni 2011

hc=k

CSDK<3 skriver:

Jeg ANER ikke om man faktisk må tage det imens

Jeg har bare nu besluttet at jeg vil ikke tage det, jeg tænker lidt at det måske ikke er så sundt for fosteret?

Jeg tager Concerta og der står på vedlægssedlen at man ikke bør tage det.
Jeg har også fået afvide at hvis jeg planlægger at blive gravid så skal jeg stoppe med medicin.
Du skal nok snakke med lægen om det for jeg er bestemt ikke ekspert

Men altså det er normalt at man bliver symptomfri når man er gravid fordi kroppen skaber stofferne selv.

Anmeld

1. juni 2011

Fenja09

Det er i hvert fald en rigtig god idé at droppe medicinen, hvis du ikke har konsulteret din læge om at fortsætte. De første 3 mdr af graviditeten er de mest kritiske og det gælder selvfølgelig også stærk medicin.

/Fenja

Anmeld

1. juni 2011

Talbutikken

CSDK<3 skriver:

Hejsa alle sammen..

Stop.. Du må ikke tage den under graviditet eller ved amning.

Efter jeg har læst dit indlæg og har tænkt efter, kan jeg endelig se at min ADHD også blev bedre under graviditeten  Var faktisk lige startet på medicin og havde taget det i godt 4 mdr. Det ændre min verden helt, så var derfor ret ulykkelig da jeg fik at vide at jeg skulle stoppe med at tage den og heller ikke måtte tage dem mens jeg ammer.

Nu efter lillepigen er kommet syntes jeg min ADHD er gået totalt amok  Tror desværre ikke at ADHD og ammehjerne er en god kombination  Og vil ærligt indrømme at jeg glæder mig til igen at kunne tage min medicin. Tager forøvrigt Ritalin uno.

Anmeld

2. juni 2011

DenLykkelige

Talbutikken skriver:

Stop.. Du må ikke tage den under graviditet eller ved amning.

Efter jeg har læst dit indlæg og har tænkt efter, kan jeg endelig se at min ADHD også blev bedre under graviditeten  Var faktisk lige startet på medicin og havde taget det i godt 4 mdr. Det ændre min verden helt, så var derfor ret ulykkelig da jeg fik at vide at jeg skulle stoppe med at tage den og heller ikke måtte tage dem mens jeg ammer.

Nu efter lillepigen er kommet syntes jeg min ADHD er gået totalt amok  Tror desværre ikke at ADHD og ammehjerne er en god kombination  Og vil ærligt indrømme at jeg glæder mig til igen at kunne tage min medicin. Tager forøvrigt Ritalin uno.

Jeg er stoppet og har ingen intentioner om at begynde på dem igen før jeg er færdig med at amme, og heldigvis har jeg en kæreste som virkelig gør min ADHD til at leve med, hvor mærkeligt det end lyder, så jeg vil ikke tage den mens alt dette forgår i mavsen på mig

Jeg tager også Ritalin Uno.. Blandt meget andet..

Og mange tak for svarene

Anmeld

2. juni 2011

Talbutikken

CSDK<3 skriver:

Jeg er stoppet og har ingen intentioner om at begynde på dem igen før jeg er færdig med at amme, og heldigvis har jeg en kæreste som virkelig gør min ADHD til at leve med, hvor mærkeligt det end lyder, så jeg vil ikke tage den mens alt dette forgår i mavsen på mig

Jeg tager også Ritalin Uno.. Blandt meget andet..

Og mange tak for svarene

Det er simpelthen bare guld vær at have en kærste/mand, som gør ens ADHD til at leve med  ved virkelig ikke hvad jeg skulle gøre uden min mands støtte og hjælp

Anmeld

3. juni 2011

sandratobias

Jeg snakkede med børnelagen på sygehuset, han sagde jeg gerne måtte tage mine mens jeg ammer.. Får mortiron (staves) 

Anmeld

3. juni 2011

hilma

Har selv været i Alopam behandling inden graviditet, ca 6 mdr inden. Og jeg ved at alopam er totalt forbudt ved graviditet og amning.. men nu siger du at du ikke tager medicin og det synes jeg da lyder helt fornuftigt, men for en sikkerhed bør du tage kontakt til din læge og tillykke med graviditeten

Læser lige at nogle har oplevet at være fri for ADHD mens graviditeten stod på, vildt altså Jeg var totalt Astma og allergi fri mens jeg var gravid og nu er alt kommet igen efter jeg har født...imponerende hvad hormoner kan gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.