økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

561 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. juni 2011

henh01

Damn det er hårdt for økonomien at være på barselsdagpenge..

Hvordan klare I andre det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Valle81

henh01 skriver:

Damn det er hårdt for økonomien at være på barselsdagpenge..

Hvordan klare I andre det?

Ohh tell me about it:0)

Jeg gik på barsel med Anton i Januar 2010 - var ansat og fik fuld løn i 124 uger og så dagpenge. Da Anton var 3 mdr fandt jeg ud af vi ventede os igen - men økonomisk bekyrede jeg mig ikke så meget da jeg stadig havde job og havde igen ret til 24 uger med fuld løn og så dagpenge.

Men men men - i december 2010 går firma konkurs - så nu hedder det med Arthur hele perioden på dagpgenge.

DET HAVDE VI IKKE LIGE REGNET MED

Så fuck fuck - vi hutler os lidt gennem tilværelsen - sparer ALT unødvendigt væk - og så er der dømt kedelig sommerferie og jeh kunne blive ved.

Men sådan er det:0) Regningerne skal jo betales først og så sjov bagefter:0)

Knus
Christina,som engang glæder sig til at se en rigtig lønseddel - men gad vide hvornår det bliver - det er jo ikke sikkert jeg kan finde job efter barsel:0(

Anmeld

1. juni 2011

Valle81

1. juni 2011

morstinus

phu ha ja ved hvad du mener  hjemme ved os løber det lige rundt

jeg får den laveste takst, fordi jeg var i lære, før jeg gik på barsel. så det er med livrem og seler nogen gange

det bedste vi har gjort er at, lægge et budget, som vi forsøger at holde os indenfor.

det næste er at min mand, kan arbejde over i weekender og helligdage, så der tager jeg ud til mine forældre med ungerne, eller mine svigerforældre. og det er kun engang imellem, han tager afsted

vi er også så heldige at, mine svigerforældre gerne vil hjælpe, hvis det står helt skidt til.

men, man må drømme langt efter de lækre ferier eller de dyre sko og så tænke at, det blir bedre når man kommer på arbejde igen

Anmeld

1. juni 2011

LinLin

Hmm... Må indrømme jeg ikke har lavet så meget om på hvordan vi lever (får ca 3500 kr mindre udbetalt) - fik penge tilbage i skat og har fået udbetalt 6. ferieuge fra sidste år, så indtil videre har der ikke "manglet" penge...

Drengene har heldigvis alt i tøj, så ingen udgifter dér

Anmeld

1. juni 2011

regalprime

Her er det MEGET svært at få det til at hænge sammen. Jeg får kun barselsdagpenge for 22 timer da det var det jeg var ansat på inden jeg gik på barsel og jeg vidste ikk det var sådan de regnede det ud, for så havde jeg jo ikk taget det halvtids job dengang, men var på det tidpunkt på kh så ALT var jo bedre hvis du spurgte mig Men se feks på denne mdr, der har jeg fået 8322 kr udbetalt, så er der ikk meget tilbage når banken lige tager 7700 kr Og manden har jo også hans ting der skal betales, men ja man må spare alt det unødvendige.

Anmeld

1. juni 2011

mortilnoahogmelina

Uhh ja , jeg er lige præcis røget over på dagpenge i den her månede .
Og jeg kiggede lige en ekstra gang på lønseddlen da jeg åbnede den .
Jeg får godt nok den laveste takst da jeg var i lære inden jeg blev gravid .
Men vi klare os , nogen måneder bliver nok hårdere end andre .
Vi må bare priotere , regninger er jo vigtigst ..

Anmeld

1. juni 2011

henh01

I denne mdr har vi 8000 kr tilbage når regningerne skal betales, men det er kun fordi min kæreste har arbejdet meget og det er der ikke mulighed for de næste 2 mdr pga sommerferie. Så der vil han få MEGET mindre ud

Men de 8000 kr skal gå til årskort til bonbonland (så skal vi ikke tænke på udgifter til forlystelsesparker resten af sommeren), min kæreste ryger, mad, gave til dåb osv osv osv

Heldigvis har jeg lige købt skitøj til den store og flyverdragt til den lille så mangler kun vinterstøvler til vinter. Alle vores overflødige penge skal lægges til side da vi forhåbentlig får ny lejl. SNART og skal lægge 40000 kr i indskud. De lejl. vi har skrevet os op til har indflytning i det nye år, men med kun 11000 sparet op og nærmest ingen indkomst så kan det blive svært at finde 29000 kr mere.. Heldigvis har vi en bake-up på de 25000 kr så det er befriende, men det bedste ville være hvis vi selv sparede det op jo.
I næste mdr er der kun lige til regninger og måske en 4000 kr tilbage til alt - børnepengene skal gå til vores sommerferie vi har fået forærende Og i aug. ser det ligesådan ud med max 4000 kr tilbage og her har den store fødselsdag. Pengene får hurtigt ben at gå på..

Når jeg kommer tilbage til arbejdet bliver jeg fyret og jeg forventer en opsigelse på 3 mdr med fuld løn, men så 1. jan så starter møllen forfra med A.kasse og ingen penge..

Men tilgengæld har man så meget andet at glæde sig over..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.