penge til hus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.260 visninger
4 svar
0 synes godt om
31. maj 2011

Anonym trådstarter

jeg har hørt at man skal være uddannet eller have fast arbejde for at låne penge til et hus, men det er svært for nogle siger det ene, og andre siger noget andet. men er der nogle der ved om man kan låne penge til et hus IMENS man er under uddannelse ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

sarahb

man siger som hoved regel, at ens års indkomst samlet før skat skal ganges med 2,5-3 og så har man det man må have lån for i alt og så sidder man ikke STRAMT i det, men stadig har rådighed til at leve og være spontan

Så hvis ens års indkomst er 500.000 eks så kan man have lån for 1,5 mill ca.

Anmeld

31. maj 2011

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

man siger som hoved regel, at ens års indkomst samlet før skat skal ganges med 2,5-3 og så har man det man må have lån for i alt og så sidder man ikke STRAMT i det, men stadig har rådighed til at leve og være spontan

Så hvis ens års indkomst er 500.000 eks så kan man have lån for 1,5 mill ca.

super, tak

Anmeld

31. maj 2011

LC

Man kan sagtens låne penge til hus imens man er under uddannelse...

Jeg er under uddannelse og min mand arbejder, og vi har fået godkendt lån af banken til at købe hus...

Men de regner på jeres samlede indkomst, og så regner de med hvor mange penge i skal betale af på låne om måneden, og hvilke faste udgifter i allers har. Og så ud fra de beregninger siger de hvor meget i kan låne..

Anmeld

31. maj 2011

lillekylling

Anonym skriver:

jeg har hørt at man skal være uddannet eller have fast arbejde for at låne penge til et hus, men det er svært for nogle siger det ene, og andre siger noget andet. men er der nogle der ved om man kan låne penge til et hus IMENS man er under uddannelse ?

min kæreste og jeg har lige købt hus og det var inden jeg blev udlært..og jeg går stadig til elev lønnen nu..min kæreste er udlært smed og har derfor den højeste indkomst..vi vil ikke kunne låne til hus hvis ikke han havde den indkomst..

men vores lån blev beregnet ud fra at jeg er på elev løn og det kunne godt hænge sammen..også bliver det jo bar endnu federe når jeg får et arbejdet efter min tid som elevså er rådigheds beløbet større..

første gang vi snakkede med vores egen bank om hus fik vi nej da jeg var elev og steffen var på fagforeningen..vi snakkede så med en anden bank (nordea) ..der kunne vi sagtens låne penge til hus. 1,1 million ..men de havde bar en mærkelig måde at behandle os på..men de er også provisions lønnet i den nordea i vores by så de vil jo bar sælge varen..vi fik så vores egen bank til at kigge nordeas tilbud igennem..og ja det var helt hul i hovedet..så vi valgte at blive i vores egen bank og vente til de vil låne..det vil de så da min kæreste fik job igen og vi købte hus for 3 måneder siden til 1,1 million og jeg er først udlært helt til august og hvis jeg ikke får job hedder den fagforening..men vi sidder fint i det alligevel på trods af det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.