Er min søn mon et sprog geni :-D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

709 visninger
2 svar
0 synes godt om
31. maj 2011

MinNoah

Er egentlig bare nysgerrig på at høre hvor meget jeres børn på omkring 20 mdr siger??

Jeg læser sommetider om folk hvis´børn kun kan få ord i den alder... Og tænker så om min søn bare er rigtig meget foran?! (Han har så også været langsom motorisk skal det siges)

Men han kan efterhånden alle ord (altså han gentager ALT hvad vi siger) Også ord som græsslåmaskine, køleskab, og "lange ord" siger han - så alle kan forstå det. Siger fx "græs-så-maskine".

Han taler også i sætninger... Siger fx " Over Sanne lege med Dalia" Oversat: Jeg skal Over til Sanne (hans dagplejemor) og lege med Dalia (en pige fra dagplejen). eller fx. "Noah på toilettet" og finder så sit toiletsæde frem.

Han kan også tælle dog kun til 4 ;-)

Han kan efterhånden de fleste farver... Blå, rød og gul er han sikker på.

Og ellers så ja. han gentager ALt hvad vi siger!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

MetteT

Kathrine ku også snakke som et vandfald da hun var 20 mdr og ku alle farver, var hammer go til puslespil og ku tælle til 10 eller 20.. kan ikk lige huske hvornår hun ku tælle til 20...

Men som du så også skriver om din søn.. Var hun heller ikke så hurtig motorisk, kravlede først da hun var 10½ måned og gik først da hun var 16 måneder...

Knus Mette

Anmeld

31. maj 2011

tinasmor

Kan ikke helt huske fra min egen, man glemmer så hurtigt. Men hvis jeg sammenligner med min venindes søn som fylder 2 år om ca 5 måneder, så kan han sige rigtig mange ord og gentager det meste af hvad forældrene siger. Men han snakker ikke i sætninger endnu.

Jeg tror da min egen datter var halvandet kunne hun kun sige ting som hej, mor, far og en masse dyr osv.

Jeg tror det med at snakke kommer helt forskelligt. Når de er omkring 3 -4 år så snakker alle børn jo alligevel næsten på samme niveau så om det kommer før eller senere tror jeg ikke jeg betyder så meget.

Men ud fra det du siger, så tror jeg da dit barn er lidt fremme i skoene, men ud fra tidligere indlæg og svar som dit, kan jeg se at der er en hel del hvor de er på samme niveau som dit barn, så helt sproggeni tror jeg måske ikke han er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.