Når man ikke får løn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2011

Nadia&Daniel

Miss T skriver:

Er det ikke normal kutyme at få enansættelseskontrakt i tøjbranchen?

Det troede jeg også - har aldrig oplevet andet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

N1

Nadia&Daniel skriver:

Syntes det er vildt du ikke har en kontrakt...

Det er godt nok også sidste gang jeg vil arbejde uden en kontrakt! 

Hvis jeg får det andet job, kan jeg så godt bare opsige mig selv fra dag-til-dag? Så jeg ikke behøver komme mere? 

Anmeld

31. maj 2011

Nadia&Daniel

Hulalula skriver:

Hvis jeg får det andet job, kan jeg så godt bare opsige mig selv fra dag-til-dag? Så jeg ikke behøver komme mere? 

Ved ikke om du kan - men jeg havde gjort det

Anmeld

31. maj 2011

N1

numsefisk skriver:

Altså et er ikke at få løn, den er slem nok.

Men når der ikke er kontakt har du faktisk ikke bevis for du arbejder der, og så er det alt for let for dem at snyde.

Meld dig ind i en fagforening hurtigt!! Det er penge der er godt givet ud, og desværre taler jeg af erfaring.

Tror ikke hun prøver at snyde mig - tror bare hun har alt for travlt med alt muligt andet end sin virksomhed  og det går så udover de forkerte!

Må ringe til en fagforening i morgen! 

Anmeld

31. maj 2011

LC

Hulalula skriver:

Jeg er så rasende! 

Jeg har ikke fået løn idag, hvilket jeg burde. For to måneder siden fik jeg heller ikke løn til tiden.

Står og kan hverken betale husleje eller andre faste udgifter 

Er desværre ikke med i en fagforening, så der er ingen hjælp at hente 

Har tænkt mig at ringe til min chef - men hvad skal jeg sige? 
Hun vil jo sikkert bare sige at min løn kommer i morgen, men det kan jeg jo ikke bruge til noget.

Der er så mange ting som ikke er iorden! Har heller ingen ansættelseskontrakt  

(Skal heldigvis til jobsamtale i morgen - og hvis jeg får jobbet er jeg den der er smuttet)

Undskyld mit sure indlæg 

hmm, ville kontakte en advokat... evt. sammen med nogle af dine kollegaer..

Du er godt klar over at du kan gå i retten og få en erstatning på omkring 10.000kr, hvis du har været ansat et sted i over 3 uger og ikke fået udleveret en kontrakt?

Synes bare det er dårligt når ledere ikke overholder den slags ting, nu kan man jo printe en ansættelses kontrakt direkte fra nette og bare skrive dit navn, arbejdspladsen og din løn på.. så kan det jo næsten ikke være nemmere.. Så det skal man ikke komme med dårlige undskyldninger for..

Anmeld

31. maj 2011

N1

Nessie skriver:

for at du får det andet job, og skynd dig at melde dig ind i en fagforening

Tusind tak Det håber jeg godt nok også!

Anmeld

31. maj 2011

LC

Hulalula skriver:

Nej, tror egentelig stadig du har 1 måneds opsigelse, selvom du ikke har en kontrakt...

Når der ikke er aftalt noget(i en kontrakt) så går man ud fra nogle standart regler, og det er at man har 1 måneds opsigelse..

Anmeld

31. maj 2011

Clisolka

Hulalula skriver:

Jeg havde gjort det, hvis ikke jeg havde en ansættelseskontrakt - du har ikke papir på hvor lang tids opsigelse du har 

Anmeld

31. maj 2011

Miss T

Dustmuz skriver:

Der er MANGE franchise butikker, som faktisk "snyder" med den slags, hvis personen IKKE er i fagforening..

skræmmende.. Det skal lige siges, at jeg ikke selv er i den branche så har ingen ide om hvordan det fungerer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.