Bare nysgerrig....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

Isabella_mor

Hybjerg skriver:

Det vidste jeg ikke engang, har det nogen betydning?

ja.. nu har jeg prøvet at google det, uden resultat. jeg mener bare jeg har set det navn i en bog om den nordiske mytologi. det kan selvfølgelig være et person der er opdigtet senere hen.. (som en del af historien) 

lidt ala Erik menneskesøn bøgerne, hvor der også er opdigtede personer med.. samtidig med det oprindelige guder, gudinder, jætter osv.. 

men jeg VED jeg har det det et sted, og at det er en kone til en eller datter af en eller noget i den stil af guderne.. jeg vil lede videre for nu vil jeg have svar, google er min ven til mange ting, men ikke lige hvad den nordiske mytologi angår, det er kun de "kendte" navne der dukker op.!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Mormilla

Hybjerg skriver:

efter hvad i synes 

Hold da op hvor synes jeg at Maiabella er et SUPER sødt navn

Anmeld

1. juni 2011

Miss HH

isabellamor skriver:

ja.. nu har jeg prøvet at google det, uden resultat. jeg mener bare jeg har set det navn i en bog om den nordiske mytologi. det kan selvfølgelig være et person der er opdigtet senere hen.. (som en del af historien) 

lidt ala Erik menneskesøn bøgerne, hvor der også er opdigtede personer med.. samtidig med det oprindelige guder, gudinder, jætter osv.. 

men jeg VED jeg har det det et sted, og at det er en kone til en eller datter af en eller noget i den stil af guderne.. jeg vil lede videre for nu vil jeg have svar, google er min ven til mange ting, men ikke lige hvad den nordiske mytologi angår, det er kun de "kendte" navne der dukker op.!

Spændende  Det er lidt sjovt med historien bag forskellige navne

Anmeld

1. juni 2011

Isabella_mor

Vega <--- prøv at klikke på det og se hvad det betyder evt.. 

Anmeld

1. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Hybjerg skriver:

Ja alt er vel muligt, hvis bare man kan overtale manden

Vega Nicoline

Ja det er sødt. Vega er så smukt  Og Nicoline meget feminint. 

Anmeld

1. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Spændende  Det er lidt sjovt med historien bag forskellige navne

Jeg ved at Vega findes i Nordisk Mytologi. Men det findes også som et arabisk navn - eller navn med arabiske rødder.

Og den lyseste stjerne i stjernebilledet Lyren hedder Vega 

http://da.wikipedia.org/wiki/Lyren 

Anmeld

1. juni 2011

Ka+Ma=Be

Hybjerg skriver:

efter hvad i synes 

Nikoline/Nicoline er det jeg selv vil kalde min datter, hvis jeg en dag får en!

Anmeld

1. juni 2011

FrkT

Jeg synes Vanessa er pænest af dem du har skrevet, og Nicoline på en 2. plads. Jeg kan ikke lide Maiabella, men kan rigtig godt lide Arabella 

Anmeld

2. juni 2011

Fru.Ø

Frida,hvis det skal være nogle af de navne

Anmeld

5. juni 2011

Wimmie

Frida

Det hed min farmor

Vega er lidt for mærkeligt til fornavn synes jeg... det er et spillested - eller et efternavn

Vanessa synes jeg er lidt for amerikaner-sødt - sådan lidt i stil med Tiffany eller Brenda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.