Det gør SÅ ondt - Gode råd modtages!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.917 visninger
20 svar
0 synes godt om
31. maj 2011

_-Kathrine-_

Gode råd modtages med kyshånd...

Vores lille prut er nu 6 uger lige om snart og det gør bare SÅ niller naller i mine bryster når jeg ammer..

Lige når han suger sig fast, føles det som om han suger 10000 nåle ud af mig... Det går så over efter et par minutter, men jeg må bare tage mig selv i ikke at skrige når han får fat!!

Jeg smører og smører med Lansinoh creme, jeg bruger uld indlæg, han får rigtig fat-han er go til at åbne munden og krænge over og underlæbe ud! Har prøvet at presse lidt mælk ud og lade det tørre ind og babserne lufttørrer hver gang jeg har ammet...

Hvad skal jeg gøre???! Jeg VIL bare amme, og det er nok også derfor jeg blir ved...!

Lægen har sagt at jeg bare skal have tålmodighed, det skal nok gå over - jamen hvornår?? Hvis jeg så bare vidste at der ville gå 8 uger inden det blev bedre, men det er jo svært at vide!!

Kathrine, der har vildt ondt i babserne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

Bryndis

Jeg vil sige at det er meget normalt at det stadig gør ondt. Og det går også over. Der gik også rimelig lang tid før det slet ikke gjorde ondt på mig mere. Så det er bare med at have tålmodighed

Anmeld

31. maj 2011

Smølf

Har du sår? Man kunne evt også overveje om du har en svampeinfektion på bryst otterne.

Hvis det er sår, har jeg en masse gode råd

Anmeld

31. maj 2011

_-Kathrine-_

Smølf skriver:

Har du sår? Man kunne evt også overveje om du har en svampeinfektion på bryst otterne.

Hvis det er sår, har jeg en masse gode råd

Nej, ingen sår...! Og lægen afviste at det var svamp da jeg spurgte hende... Nu skal jeg til 8 ugers undersøgelse om 14 dage, så må jeg lige høre hende igen, hvis det stadig gør ondt!

Kom endelig med de gode råd alligevel

Mvh Kathrine

Anmeld

31. maj 2011

_-Kathrine-_

Bryndis skriver:

Jeg vil sige at det er meget normalt at det stadig gør ondt. Og det går også over. Der gik også rimelig lang tid før det slet ikke gjorde ondt på mig mere. Så det er bare med at have tålmodighed

Tak for svar - jeg må prøve at holde ud!

Men Puha det er hårdt!

Hvis man så bare vidste hvornår det holdt op med at gøre ondt

Anmeld

31. maj 2011

Pikku Myy

Der ingen sår eller irritation, vel? Jeg tror det du beskriver er når mælkekirtlerne sætter i gang. Jeg husker det som nåle der gennemtrængte brystet indefra->ud, hver gang min søn blev lagt til.

Jeg ved ikke om alle får de smerter, men du er hvert fald ikke alene. Og jeg kan heller ikke rigtig sige om de forsvinder, men for mig blev det mærkbart bedre over tid. Måske mest fordi jeg vendede mig til det...

Hvis det er det samme vi snakker om, kan jeg som en lille bibemækning sige at jeg stadig oplever denne type smerter her næsten 2 år efter jeg er stoppet med at amme. Mine spytkitler kan nemlig give præcis den samme stikkende fornemmelse når jeg sætter tænderne i noget rigtig lækkert

Anmeld

31. maj 2011

TinaPina

_-Kathrine-_ skriver:

Nej, ingen sår...! Og lægen afviste at det var svamp da jeg spurgte hende... Nu skal jeg til 8 ugers undersøgelse om 14 dage, så må jeg lige høre hende igen, hvis det stadig gør ondt!

Kom endelig med de gode råd alligevel

Mvh Kathrine

Har du prøvet at aflaste din brystvorter med et par ammebrikker i en periode?

Det har jeg en veninde der havde stor succes med. Mener ikke hun havde nogle problemer efterfølgende

Og så vil jeg lige sige at det er meget beundringsværdigt at du kæmper sådan. Man giver efter min mening hurtigt op fordi det er lidt ubehageligt

Anmeld

31. maj 2011

_-Kathrine-_

pokulati skriver:

Der ingen sår eller irritation, vel? Jeg tror det du beskriver er når mælkekirtlerne sætter i gang. Jeg husker det som nåle der gennemtrængte brystet indefra->ud, hver gang min søn blev lagt til.

Jeg ved ikke om alle får de smerter, men du er hvert fald ikke alene. Og jeg kan heller ikke rigtig sige om de forsvinder, men for mig blev det mærkbart bedre over tid. Måske mest fordi jeg vendede mig til det...

Hvis det er det samme vi snakker om, kan jeg som en lille bibemækning sige at jeg stadig oplever denne type smerter her næsten 2 år efter jeg er stoppet med at amme. Mine spytkitler kan nemlig give præcis den samme stikkende fornemmelse når jeg sætter tænderne i noget rigtig lækkert

Nej, slet ingen sår eller irritation...!

Jeg kan mærke at det svider en lille smule i det andet bryst når han er begyndt at sutte... og det kan måske godt være mælken der løber...! Av av... håber det snart går over!!

Anmeld

31. maj 2011

Isabels-mor

jeg havde det samme problem i starten. Da jeg var indlagt på sygehuset, havde de nogle tefilter ( hvide plast med net) som jeg brugte.. Gjorde at vorterne havde luft hele tiden

Håber det bliver bedre for dig

Rikke

Anmeld

31. maj 2011

_-Kathrine-_

TinaPina skriver:

Har du prøvet at aflaste din brystvorter med et par ammebrikker i en periode?

Det har jeg en veninde der havde stor succes med. Mener ikke hun havde nogle problemer efterfølgende

Og så vil jeg lige sige at det er meget beundringsværdigt at du kæmper sådan. Man giver efter min mening hurtigt op fordi det er lidt ubehageligt

Ja, jeg lagde ud med amme brikkerne.. Men blev opfordret af min SP at trappe lige så stille ud, for det kan sætte mælkeproduktion ned efter nogle måneder... Så dem har jeg ikke brugt i en 14 dages tid nu... men det kan godt være jeg skal prøve at bruge dem igen en kort periode....

Tak skal du ha Selvfølgelig skal jeg ikke blive ved for enhver pris, og det er jo også hyggeligt når vi lige har fået overstået de første par minutter på hvert bryst-og det er nok også derfor jeg bliver ved

Kathrine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.