Forskellen på overtræk og kredit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.214 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej.

Er der en der kan fortælle mig forskellen på kredit og overtræk?

Jeg bliver virkelig nødt til at låne mig til et mindre beløb i den her mdr. Men hvordan og hvad er bedst?

Jeg har prøvet og kigge på bankens hjemmeside, men forstår det ikke helt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

1977

Profilbillede for 1977

Overtræk er når du hæver penge på kontoen, som du ikke har dækning til. Kredit er noget banken giver dig

Anmeld

31. maj 2011

PernilleogDennis

kommer jo an på hvad de kan tilbyde dig i din bank, og hvilken bank du har? Vil foreslå du ringede til din bankrådgiver og fik en snak om hvad der er bedst for netop dig og din økonomi..

Anmeld

31. maj 2011

L.J.L

Anonym skriver:

Hej.

Jeg bliver virkelig nødt til at låne mig til et mindre beløb i den her mdr. Men hvordan og hvad er bedst?

Overtræk kredit da du så har fået et "lovligt" overtræk

Anmeld

31. maj 2011

Skouboe

Kredit er hvis du spørger (og får ja) til at bruge flere penge end der står på kontoen. Overtræk er hvis du bare gør det. Jeg vil klart anbefale kreditten

Anmeld

31. maj 2011

Valle81

Anonym skriver:

Hej.

Det som de andre skriver og så er der væsentligt forskel på renterne:0

En overtræksrente kan være helt op til 20% og en kredit kan være helt nede i 6%:0)

Anmeld

31. maj 2011

Anonym trådstarter

Okay tak..

Jeg har Nordea bank, og det handler "kun" om 1000 eller 2000 kr. Så kreditten er at fortrække eller?

Anmeld

31. maj 2011

L.J.L

Anonym skriver:

Okay tak..

Jeg har Nordea bank, og det handler "kun" om 1000 eller 2000 kr. Så kreditten er at fortrække eller?

kredit er altid at foretrække!

Anmeld

31. maj 2011

Mette+Mathias

Anonym skriver:

Okay tak..

Kreditten er at foretrække på den måde, at du får et "bevilget overtræk" (mindre renter), men ikke hvis du skal oprette en kassekredit.

Det er dyrt at oprette sådan en, vil tro det koster ml 500-1500 kr., så hvis det kun drejer sig om en enkelt måned, kan det ikke betale sig.

Spørg din bankrådgiver, han/hun kan fortælle dig hvilke tilbud de har, forklare dig forskellen og oplyse priser.

Anmeld

31. maj 2011

Anonym trådstarter

Mette+Mathias skriver:

Kreditten er at foretrække på den måde, at du får et "bevilget overtræk" (mindre renter), men ikke hvis du skal oprette en kassekredit.

Det er dyrt at oprette sådan en, vil tro det koster ml 500-1500 kr., så hvis det kun drejer sig om en enkelt måned, kan det ikke betale sig.

Spørg din bankrådgiver, han/hun kan fortælle dig hvilke tilbud de har, forklare dig forskellen og oplyse priser.

Okay. Jeg må nok hellere lige ringe derned så

Og tak for svarene.. synes det er så svært at finde rundt i alle de lån, og hvad har vi.. Og har aldrig prøvet det før, så det er noget af et cirkus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.