Psc?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.286 visninger
11 svar
0 synes godt om
31. maj 2011

ZamanogDania

Jeg er blevet stor fan af PSC til at smør kagen med. Den smager rigtig godt. Men det jeg ar problemet med at skal den være meget blød når den skal smøres på eller tyk? Synes min er tyk, og den vil ikke dække så godt.

Hvordan laver I jeres PSC? Er det meget blød ligesom alm smørcreme? Eller skal den være tyk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

Ida.

Min er blød. Tricket er dels at have både smør og palmin i stuetemperatur, dernæst skal det piskes grundigt sammen (pisk gerne i 10 minutter) inden flormelis puttes i, og der igen skal piskes grundigt. Dernæst skal der så mælk i til det har ønsket konsistens - jeg putter gerne 6-7 spiskeskefulde i til en portion lavet af 250 gr smør og 250 gr. palmin + 900 gr. flormelis. Hvis du ønsker cremen tyndere, så put mere mælk i...

Anmeld

31. maj 2011

ZamanogDania

Ida. skriver:

Min er blød. Tricket er dels at have både smør og palmin i stuetemperatur, dernæst skal det piskes grundigt sammen (pisk gerne i 10 minutter) inden flormelis puttes i, og der igen skal piskes grundigt. Dernæst skal der så mælk i til det har ønsket konsistens - jeg putter gerne 6-7 spiskeskefulde i til en portion lavet af 250 gr smør og 250 gr. palmin + 900 gr. flormelis. Hvis du ønsker cremen tyndere, så put mere mælk i...

Okey det vil jeg gøre. Jeg laver altid halv portion af det du skrev. Man får nemlig en ret stor portion

Bliver den ikke ikke dårlig af hvis jeg putter lidt mere mælk i?

Anmeld

31. maj 2011

Ida.

ZamanogDania skriver:

Okey det vil jeg gøre. Jeg laver altid halv portion af det du skrev. Man får nemlig en ret stor portion

Bliver den ikke ikke dårlig af hvis jeg putter lidt mere mælk i?

Dårlig? Nej, hvorfor skulle den det?

Man kan fryse det, der ikke bliver brugt og så bare tø det op næste gang der skal bages kage

Anmeld

31. maj 2011

ZamanogDania

Ida. skriver:

Dårlig? Nej, hvorfor skulle den det?

Man kan fryse det, der ikke bliver brugt og så bare tø det op næste gang der skal bages kage

Tak for hjælpen. Det vil jeg prøve her på lørdag.

Anmeld

31. maj 2011

LISBETH:-)

Jeg bruger ufortyndet hyldeblomst saftevand istedet for mælk, og det smager fantastisk!

Anmeld

31. maj 2011

muzen

hvis jeg syntes den er for tyk kommer jeg bare lidt merre mælk i :-)

Anmeld

31. maj 2011

Ida.

lisbeth2910 skriver:

Jeg bruger ufortyndet hyldeblomst saftevand istedet for mælk, og det smager fantastisk!

det var da en god idé!! Det tror jeg, jeg vil prøve næste gang

Anmeld

31. maj 2011

ZamanogDania

lisbeth2910 skriver:

Jamen det vil jeg prøve. Tak Lisbeth

Anmeld

31. maj 2011

ZamanogDania

muzen skriver:

hvis jeg syntes den er for tyk kommer jeg bare lidt merre mælk i :-)

Okey den skal jo være så blød som alm smørcreme ik?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.