Vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

565 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

piap

Godaften...

Aner ikke mine levende råd mere.. så håber at I kan hjælpe

sagen er den er vores datter går i vuggestue og er meget glad for det, men når de er ude får hun ikke hat/hue på eller en varme trøje som vi har sagt at det SKAL hun da hun er meget slem til at få en forkøelse og blive små syg,( hun er født 7 uger for tidlig) vi har sagt det til dem 1000 gange at de simpelhen bliver nød til at give hende noget mere tøj på når de er ude... så i dag da manden henter hende er hun ude kun i body og gummistøvler de sagde at hendes tøj var blevet vådet (hun har masser af skifte tøj dernede) og hun havde det rigtig varm.... vi ved snart ikke hvad vi skal gøre mere de vil i hverfald ikke høre på os... gode råd modtages gerne.

Pia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Mi

Selvfølgelig må hun ikke fryse, men det kan de vel bedst selv vurdere om hun gør, tænker jeg. Mine piger er også født for tidlig, 9 uger, og de rendte også rundt som alle andre børn i kun body når vejret var varmt. Det er jo bestemt ikke godt hvis de små kommer til at svede og bliver klamme af sveden. Så bliver de faktisk ligeså syge.

I skal jo tage en snak med dem om, at i ikke syntes at de lytter til jeres ønsker for hvilket tøj hun har på.

Anmeld

30. maj 2011

piap

Mi skriver:

Selvfølgelig må hun ikke fryse, men det kan de vel bedst selv vurdere om hun gør, tænker jeg. Mine piger er også født for tidlig, 9 uger, og de rendte også rundt som alle andre børn i kun body når vejret var varmt. Det er jo bestemt ikke godt hvis de små kommer til at svede og bliver klamme af sveden. Så bliver de faktisk ligeså syge.

I skal jo tage en snak med dem om, at i ikke syntes at de lytter til jeres ønsker for hvilket tøj hun har på.

Tak for dit svar

er glad for at høre fra en der også har fortidlig fødte... vil prøve at tage en snak med hendes kontakt person i vuggestuen i morgen omkring det. Vi har bare altid fået at vide at vores datter helst ikke må komme til at fryse og blive kold og det var bedre at hun svedte 

Anmeld

30. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
piap skriver:

Tak for dit svar

er glad for at høre fra en der også har fortidlig fødte... vil prøve at tage en snak med hendes kontakt person i vuggestuen i morgen omkring det. Vi har bare altid fået at vide at vores datter helst ikke må komme til at fryse og blive kold og det var bedre at hun svedte 

Har 2 fortidligt fødte børn... og min den mindste har også været ude idag i body.. han bliver også nemt syg... du kan faktisk ikke stille så meget op, for de blir syge konstant.. det gjorde den store hele tiden da han var i den alder... børn må ikke svede, det er ligeså galt som at fryse...

Hvorfor er at din er vuggestue? Jeg har fået klare retsningslinier fra sp og læger, at fortidlig fødte ikke skal i vuggestue, da de har bedst af at være i dagpleje.... at de ik kan rumme for mange børn.. nu er mine selvfølgelig også en del mere født for tidligt 11 uger og 15 uger....?

Anmeld

30. maj 2011

piap

Mathias Villads skriver:

Har 2 fortidligt fødte børn... og min den mindste har også været ude idag i body.. han bliver også nemt syg... du kan faktisk ikke stille så meget op, for de blir syge konstant.. det gjorde den store hele tiden da han var i den alder... børn må ikke svede, det er ligeså galt som at fryse...

Hvorfor er at din er vuggestue? Jeg har fået klare retsningslinier fra sp og læger, at fortidlig fødte ikke skal i vuggestue, da de har bedst af at være i dagpleje.... at de ik kan rumme for mange børn.. nu er mine selvfølgelig også en del mere født for tidligt 11 uger og 15 uger....?

hun er i vuggestue fordi at vores sp sagde at det kunne hun godt klare for hun fejlede ikke noget andet end hun skulle tage på i vægt, vi spurgte vores læge på kolding sygehus hvad han mente og han synes hun skulle i vuggestue... og da vi så flyttede mens jeg gik hjemme på barsel og det eneste de kunne tilbyde i den nye kommune var en vuggestue plads så sagde vi ja, men fortalte at hun var født 7 uger fortidlig også fant de så en vuggestue der har haft med børn at gøre der er født fortidlig... hun har dog tilknyttet en pædago som er der for hende og 1½ barn mere der er født fortidlig

Anmeld

30. maj 2011

Bshizzle

Jeg vil osse anbefale at i tager en snak med den daglige leder/kontakt person i vuggestuen om det..

Vi har selv samme problem med min dreng i Børnehaven.
Han har osse nemt ved at blive syg hvis han ikke har nok tøj på..
Men alligevel lod de ham rende rundt i Tshirt i vinters.
Og ikke nok med det.. så glemmer de ham udenfor 45 min ca i en stor vandpytte og en nabo til børnehaven måtte ringe og minde dem om en lille dreng har sættet i en vandpytte alene i 45 min og ingen voksen har tjekket ham.
.. Han endte med at være hjemme i 2 uger pga en kraftig hoste og forkøelse.
Og for nogle uger siden havde 6 børn fra Børnehaven og vuggestuen ikke sko på mens de cyklede udenfor.. ..
Jeg blev tosset..

Men jeg har faktisk fået avide at jeg ikke kan be børnehaven om at HUSKE det.. men jeg kan skrive en lille note på hans plads og så vil de SE om de kan huske min dreng på det.

.. Men længere historie.. .. venter osse på et møde næste månede.

Men helt sikkert.. ta fat i en leder/kontaktperson i vuggestuen og forklare dem hvad i tænker.  

Anmeld

30. maj 2011

muzen

min sundhedsplejske sagde til mig, kig på dig og din mand hvem ligner han, og giv ham så tøj på hvad i selv har på.

hvis du ikke ville have hue på skal du heller ikke give dit barn hue på. hvis du tager jakken af når du handler så gør det samme ved dit barn.

ligner dit barn sin far og han render rundt uden sokker på så er det ikke sikkert dit barn behøver sokker.

hvis det var en langærmet body syntes jeg det er helt okay at hun ikke har mere tøj på da i hentet hende. det var varmt i dag og jeg rendte også rundt i haven i en strop bluse.

Anmeld

31. maj 2011

Mi

piap skriver:

Tak for dit svar

Jeg har aldrig hørt om det med at de ikke kunne regulere deres temperatur anderleden end andre børn. Vores piger lå faktisk og sov i bare en ble det meste af den sommer de blev født, fordi det var så varmt. Vi brugte næsten ikke noget tøj den sommer

For sådan en sommer igen i år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.