hvordan fordeles børnene, hvis forældrene er uenige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.275 visninger
17 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg står på sidelinjen til en skilsmisse, som desværre har taget en trist drejning. Faderen truer nu med at "tage børnene", altså få forældremyndigheden.

Mit spørgsmål er så - bliver moderen stadig prioiteret højere end faderen, eller hvordan foregår det hvis en sådan sag bliver sat igang?

De har nu 7-7 ordning om 3 børn mellem 3 og 8 

Håber I kan hjælpe med lidt svar eller dele lidt erfaring.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Mi

De er begyndt at gå mere væk fra det med at vægte moderen højere end faderen, og ser i stedet på børnenes behov. Så vidt jeg ved, at vil de ikke opretholde en 7-7 ordning, med mindre forældrene er enige om den.

Anmeld

30. maj 2011

LC

Som udgangs punkt har man fælles forældremyndighed, i det omfang man kan enes om det.

Hvis ordningen med 7-7 fungere nu, er der ingen grund til at ændre den. og men mindre faren kan bevise at moderen er alkoholiker, slår på børnene eller hun slet ikke magter at tage sig af dem af andre grunde, så vil de nok beholde den ordning de har.

Med mindre de begge mener at den ikke fungere, og heller vil have en ordning med at den ene har børnene hver 2 weekend.

Anmeld

30. maj 2011

Anonym trådstarter

LC skriver:

Som udgangs punkt har man fælles forældremyndighed, i det omfang man kan enes om det.

Hvis ordningen med 7-7 fungere nu, er der ingen grund til at ændre den. og men mindre faren kan bevise at moderen er alkoholiker, slår på børnene eller hun slet ikke magter at tage sig af dem af andre grunde, så vil de nok beholde den ordning de har.

Med mindre de begge mener at den ikke fungere, og heller vil have en ordning med at den ene har børnene hver 2 weekend.

Deres 7-7 ordning fungerer ok, men pga nogle ting i deres fortid truer faderen med at søge forældremyndigheden.

Anmeld

30. maj 2011

A.

han får bare ikke sådan forældremyndigheden da de altid haft fælles

Anmeld

30. maj 2011

Vingummien

Er meget svært at få den fulde forældremyndighed. Og nu aner jeg ikke noget om hvor langt tilbage det er i fortiden der skulle være nogle ting, men øhm tror altså ikke de vil kigge så meget på ting der er sket før børnene.

Og da ordningen køre fint, så tror jeg næppe han vil få noget ud af det.

Anmeld

30. maj 2011

Topp

Anonym skriver:

Deres 7-7 ordning fungerer ok, men pga nogle ting i deres fortid truer faderen med at søge forældremyndigheden.

kan kun tale om hvad jeg blev oplyst om da min søns far søgte fuldforældremyndighed og bopælsret.

der SER de ikk TILBAGE på evt. ting der har været -  men ser HER-og-NU og fremadrettet hvor det ville være bedst for barnet/børnene at bo... Sådan gjorde de i min retsag

Anmeld

30. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Jeg står på sidelinjen til en skilsmisse, som desværre har taget en trist drejning. Faderen truer nu med at "tage børnene", altså få forældremyndigheden.

Mit spørgsmål er så - bliver moderen stadig prioiteret højere end faderen, eller hvordan foregår det hvis en sådan sag bliver sat igang?

De har nu 7-7 ordning om 3 børn mellem 3 og 8 

Håber I kan hjælpe med lidt svar eller dele lidt erfaring.

De går ikke ind og støtter 7/7 i statsforvaltningen, heldigvis....men det er ikke mor der står bedre som udgangspunkt..flytter mor feks væk og far bor i bolig og de er lige egnede som forældre, så vil faderen stå bedst.

Anmeld

30. maj 2011

LC

Anonym skriver:

Hvis ordningen fungere, og der ikke er problemer nu, så bare lad ham søg om forældremyndighed, han får det ikke...

Hvis det har fungeret fint, så ændre de det ikke lige pludselig. Hvad vil han overhovedet få ud af fuld forældremyndighed, når børnene er på 7-7 ordning.

Der er jo ikke forskel på samvær fordi den ene forældre har fuld forældermyndighed. Den forældre der har fuld. kan bare bestemme skole, institution,  skrive under på papirer, uden også at skulle have den andens forældres underskrift, og ikke andet....

Dvs hvis han får fuld. og moderen stadig har børnene 7 dag om ugen, så kan moderen bare ikke flytte dem til ny børnehave eller skole, eller skrive under på papirer fra skolen, og det ville jo være dumt når de er så meget hos hende..

Hvis han skal søge noget, som giver mening skal han søge en anden ordning end 7-7 for at få mere tid med børnene... 

Anmeld

30. maj 2011

Anonym trådstarter

LC skriver:

Hvis ordningen fungere, og der ikke er problemer nu, så bare lad ham søg om forældremyndighed, han får det ikke...

Hvis det har fungeret fint, så ændre de det ikke lige pludselig. Hvad vil han overhovedet få ud af fuld forældremyndighed, når børnene er på 7-7 ordning.

Der er jo ikke forskel på samvær fordi den ene forældre har fuld forældermyndighed. Den forældre der har fuld. kan bare bestemme skole, institution,  skrive under på papirer, uden også at skulle have den andens forældres underskrift, og ikke andet....

Dvs hvis han får fuld. og moderen stadig har børnene 7 dag om ugen, så kan moderen bare ikke flytte dem til ny børnehave eller skole, eller skrive under på papirer fra skolen, og det ville jo være dumt når de er så meget hos hende..

Hvis han skal søge noget, som giver mening skal han søge en anden ordning end 7-7 for at få mere tid med børnene... 

Ok - kan han gå efter en ordning hvor hun kun ser dem hver 14 dag?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.