Verbale lussinger dagligt :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

872 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

Anonym trådstarter

Når jeg skriver som jeg gør på min FB profil; "Havde jeg ikke dig, ved jeg ikke hvad jeg gjorde?"... er det IKKE min kæreste, jeg snakker om, men min datter og mit ufødte barn!

Folk kommenterer med "nårhhh, hvor sødt" - brækker mig!! Ved fanme snart ikke, hvad jeg laver her mere?! Syns´ efterhånden jeg får verbale lussinger hver dag snart  

Idag fik min datter på 20 mdr. at vide at hun skulle passe på Far, for han er farlig og rører han én, begynder man bare og tude, som mor  Det gjorde ondt!

Jeg skulle eftersigende brokke mig over alt for tiden; penge, hunden, husholdning og lign. Det eneste, jeg sagde idag var "Gå nu over og læg dig" til vores hund og så får jeg at vide at jeg ikke laver andet end og kommendere rundt med ham! MEN! Igår var det altså mig der gik med ham, og det er jo slet ikke min hund. Men jeg KAN jo godt lide ham, men ja, rigtig nok beder jeg ham gå sin vej og/eller gå i kurven nogle gange...

Min kæreste bad mig hjælpe med noget budget, bankarbejde, og jeg "fandt" 3000 kr. ekstra på hans budgetkonto, han kunne få frigivet hver måned, og de penge ville VIRKELIG falde på et tørt sted. Vi står lige nu og skal ha´ nr. 2 barn og har dårlig nok råd til en ny barnevogn. Er igang med og spare op til den. Seng, tøj og lign. har vores familie og venner hjulpet med heldigvis. Vi lever stramt, men plejer at få det til og fungere. (Jeg har meget svært ved og blive gravid, så da vi fandt ud af at jeg var gravid igen, valgte vi og beholde det.)

Men tror I ikke idioten vælger og betale 1.800 kr. for et splattergevær istedet for at hjælpe mig med og spare sammen til barnevognen?! Netop med de penge, jeg "fandt" på budgetten...

Blev så gal! Men nu er han på tværs; jeg får nøjagtig det halve af alt der skal betales nu! Madpenge, huslejer og lign. Der skal ikke mangle en øre! Jeg skal desuden heller ikke gøre rent mere, det skal han nok, men han vil ikke høre et ord om hvor "dårligt", det er gjort!

...skænderiet fandt sted for 2 timer siden, inden min datter blev hentet - det gjorde han så , og er nu taget over til sin far med hende. Føler han har hugget hende fra mig  Mangler hende virkelig!!! Har siddet i en time på hendes værelse med hendes dyne, og den næste halve time på at klistre tal-klistermærker på på hendes væg...

Orker ikke mere - er gravid i 5 mdr., men kan slet ikke overskue at få et barn mere lige nu, og slet ikke med ham, som det er nu. Alt han ævl om at han nok skal hjælpe...  Det har han sagt før! Dagen efter er vi ved det gamle igen og jeg sidder allerede kl. 20.00 om aftenen og er klar til at gå i seng - alene, vel og mærke, som jeg har gjort faktisk hele året med få undtagelser. Og han sidder i sofaen nedeunder, pisse sur over, han heller ikke fik noget idag og vælger så at tænde på playstationen og spille indtil kl. lort om natten. Sover til middag næste dag, og jeg står så med det hele igen, når jeg kommer hjem

Livet er det arveste lort!!! og igen; som jeg skriver på FB; havde jeg ikke dig.... Så ved jeg virkelig ikke hvad jeg havde gjort?? Hun er det som holder mig kørende!  

Tak for at du gad og lytte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Sitrani

Det lyder da ikke som et sundt forhold i mine ører... til dig!

Hmm.. Synes det er ærgerligt, at din kæreste ikke engang vil give lidt til hans kommende barn - det er vel jer begge to, der skal spæde til, når det er hans barn, og du er hans kæreste? Fatter ikke lige, hvorfor det ikke er jer begge, der betaler halvt om halvt med det hele... Herhjemme deles vi om det hele, bare ikke sådan i detaljer - men med store ting, som ting til den lille, husleje, regninger osv., dér har vi fælles budgetkonto.. derudover kan vi sagtens hver især give en kop kaffe, en tur i biffen eller lign.

Har du prøvet at snakke med ham om hvor dårligt du faktisk har det i jeres forhold? Han virker nemlig ikke som om han ved det, og virker ret uengageret.....

Anmeld

30. maj 2011

Pia.

Anonym skriver:

Når jeg skriver som jeg gør på min FB profil; "Havde jeg ikke dig, ved jeg ikke hvad jeg gjorde?"... er det IKKE min kæreste, jeg snakker om, men min datter og mit ufødte barn!

Folk kommenterer med "nårhhh, hvor sødt" - brækker mig!! Ved fanme snart ikke, hvad jeg laver her mere?! Syns´ efterhånden jeg får verbale lussinger hver dag snart  

Idag fik min datter på 20 mdr. at vide at hun skulle passe på Far, for han er farlig og rører han én, begynder man bare og tude, som mor  Det gjorde ondt!

Jeg skulle eftersigende brokke mig over alt for tiden; penge, hunden, husholdning og lign. Det eneste, jeg sagde idag var "Gå nu over og læg dig" til vores hund og så får jeg at vide at jeg ikke laver andet end og kommendere rundt med ham! MEN! Igår var det altså mig der gik med ham, og det er jo slet ikke min hund. Men jeg KAN jo godt lide ham, men ja, rigtig nok beder jeg ham gå sin vej og/eller gå i kurven nogle gange...

Min kæreste bad mig hjælpe med noget budget, bankarbejde, og jeg "fandt" 3000 kr. ekstra på hans budgetkonto, han kunne få frigivet hver måned, og de penge ville VIRKELIG falde på et tørt sted. Vi står lige nu og skal ha´ nr. 2 barn og har dårlig nok råd til en ny barnevogn. Er igang med og spare op til den. Seng, tøj og lign. har vores familie og venner hjulpet med heldigvis. Vi lever stramt, men plejer at få det til og fungere. (Jeg har meget svært ved og blive gravid, så da vi fandt ud af at jeg var gravid igen, valgte vi og beholde det.)

Men tror I ikke idioten vælger og betale 1.800 kr. for et splattergevær istedet for at hjælpe mig med og spare sammen til barnevognen?! Netop med de penge, jeg "fandt" på budgetten...

Blev så gal! Men nu er han på tværs; jeg får nøjagtig det halve af alt der skal betales nu! Madpenge, huslejer og lign. Der skal ikke mangle en øre! Jeg skal desuden heller ikke gøre rent mere, det skal han nok, men han vil ikke høre et ord om hvor "dårligt", det er gjort!

...skænderiet fandt sted for 2 timer siden, inden min datter blev hentet - det gjorde han så , og er nu taget over til sin far med hende. Føler han har hugget hende fra mig  Mangler hende virkelig!!! Har siddet i en time på hendes værelse med hendes dyne, og den næste halve time på at klistre tal-klistermærker på på hendes væg...

Orker ikke mere - er gravid i 5 mdr., men kan slet ikke overskue at få et barn mere lige nu, og slet ikke med ham, som det er nu. Alt han ævl om at han nok skal hjælpe...  Det har han sagt før! Dagen efter er vi ved det gamle igen og jeg sidder allerede kl. 20.00 om aftenen og er klar til at gå i seng - alene, vel og mærke, som jeg har gjort faktisk hele året med få undtagelser. Og han sidder i sofaen nedeunder, pisse sur over, han heller ikke fik noget idag og vælger så at tænde på playstationen og spille indtil kl. lort om natten. Sover til middag næste dag, og jeg står så med det hele igen, når jeg kommer hjem

Livet er det arveste lort!!! og igen; som jeg skriver på FB; havde jeg ikke dig.... Så ved jeg virkelig ikke hvad jeg havde gjort?? Hun er det som holder mig kørende!  

Tak for at du gad og lytte

Søde dig, ved slet ikke hvad jeg skal skrive, men kunne ikke drømme om at læse uden at give dig et svar og i det her tilfælde bliver svaret kort men kærligt...

Hvis jeg var dig ville jeg nok overveje min fremtid alene med børnene - det lyder ikke som om denne mand gør dig lykkelig og glad og det fortjener du..

Ønsker dig det bedste i fremtiden ... Knus Pia

Anmeld

30. maj 2011

Muttitil1+1

Puha sikke en omgang søde... Kan godt forstå du er ude af den, det er ikke fair fra hans side på nogen måde

Men tænker også om det måske ikke er en idé at I får snakket sammen om jeres forhold og ikke bare det huslige, økonomi og alt det sure... Måske det kunne være sundt at snakke om følelser? Min mand og jeg kan nemlig godt gå skævt af hinanden og det kan munde ud i et voldsomt mundhuggeri (især fra min side af ) Når vi så prøver at snakke om det finder vi hurtigt ud af at vi har misforstået hinanden og faktisk slet ikke er klar over hvordan den anden tager det man siger. Tit hvis man føler sig såret/uretfærdigt behandlet har man svært ved selv at høre hvordan man snakker til den anden (det har jeg i hvert fald )

Min mand er en klovn til at tage initiativ til det huslige og han er lidt for god til at bruge penge... (han har også svært ved at se at pengene kan bruges mere fornuftigt end på hardball(splatter) udstyr - så kender det alt for godt.
Han har dog sagt til mig at det ikke er fordi han ikke vil hjælpe men han tænker bare ikke over det og at han har brug for min hjælp til at få øje på det der skal gøres. Måske din kæreste har brug for det samme?
Tror generelt bare at vi kvinder skal være yderst tydelige i vores kommunikation - mænd kan ikke læse vores tanker desværre, så vi må være konkrete og præcise når vi siger der er noget vi vil have for de kan (vil?) ikke tænke sig til det

Ved det er en kamp uden lige og det kræver tålmodighed ud over alle grænser - jeg farer også op i en spids en gang imellem når jeg har fået nok. Så overvej om det er en kamp du vil tage op - elsker du ham højt nok?

Håber du snart får det bedre, for det kan være så frustrerende...

Kæmpe herfra

Anmeld

30. maj 2011

LC

Øv hvor trælst, synes han burde tage mere hensyn til dig.

Har i ikke ne aftale om at han betaler halvdelen af barnevognen? eller vil han ingenting betale til baby ting?

Synes det er så unfair når mænd ikke kan se udgifter til børne tøj osv. som noget de skal betale.

Her har min mand og jeg heldigvis fået lavet den aftale at han betaler huslejen, og jeg betaler tøj til vores datter, og andre babyting. Han betaler dog også hvis det er større ting som barnevogn og autostol, og han er med ude og købe det. Er mere fordi det altid er mig der opdager at hun mangler tøj, og altid er mig der så går ned og køber det, fordi han hader tøjbutikker.

Og kan godt forstå du elsker din datter, børn er skønne, og man får bare lige lidt ekstra overskud til at klare hele verden når man er sammen med dem 

I forhold til rengøring, kan i ikke lave en rengørings plan.. Sådan en havde vi en overgang, fordi min mand ikke altid kunne overskue hvad der skulle ordnes, så jeg lavede en liste for hele ugen, som blev sat op om mandagen, og så stod der nogle opgaver på hver dag, som man så skulle have ordnet. Vi stregede så af med hver sin farve, så vi begge kunne se at vi faktisk lavede lige meget, bare for at gøre det synligt så vi ikke blev uvenner over det.

Listerne lavede jeg i et excel ark, havde så 2 forskellige. Da nogle rengørings ting kun blev ordnet hver anden uge. Men når de først er lavet og er standart lister så er det bare lige printe ud, og evt skrive på hvis man skal lave noget andet en uge.

Det fungerede ihvertfald her... Er dog gået fra det igen, fordi vi endte med ikke at strege ud, og så droppede vi det, men der havde det også kørt i ½år, så tror min mand var rimelig inden i hvilke ting jeg forventede der blev ordnet, uden at jeg skulle sige det til ham.

Håber i kan få snakket om tingene så i kan få styr på jeres forhold.. er jo ikke noget ved at være i et forhold hvis ikke man er glad for den man er samme med

Anmeld

1. juni 2011

janne1986

Lyder som om du har nogle ting du skal ha snakket med din mand om....

Det lyder akurat som min mand da vi fik vores første barn... Vi fik snakket om det og fik lavet budgetkonto som vi indbetalte til 50/50 så regninger, husleje osv blev betalt af begge og tøjet stod jeg som regel for og bleer og mad.. fordi det var mig der købte det.. og ku ik få mig til og bede om penge, men alle hans penge gik til druk osv..

Så til sidste fik jeg hamret i bordet og sagt jeg ik gad det mere, at han måtte spæde til... Så foreslog han fælles konto, så han ku betale den vej igennem?

Så nu har vi total fælles økonomi, og det fungere rigtig godt

Skulle bare snakke med ham og forklare mig...

Anmeld

1. juni 2011

4xGreve

altså jeg tænker, kan i ikke få det til at køre med en fælles økonomi - hvis ikke så syntes jeg i skal lave en budget konto hvor i betaler 50/50 ind hver månede og evt. lidt mere end hvad der er nødvendigt til hvis bilen f.eks går i stykker eller hvis en af jer skal til tandlæge også syntes jeg evt. i også skal lave en fælles konto hvor i igen indebetaler 50/50 til mad, tøj, bleer, husholdning osv. osv. osv. også har i hver især jeres konto som kun er jeres og de penge i evt. har til overs hver især i jeres helt egen personlige penge (lommepenge) som i hver især kan bruge uden at stå til regnskab overfor den anden, men skriv evt. ned hvad i hver især bruger fra den fælles konto så i kna se hvad i bruger jeres penge på, gem evt. bon.

det er surt hvis et forhold går skævt pga. penge og økonomi og desværre så tyder det i mange tilfælde at man ikke får snakket godt og grundigt om det og om hvad man forventer af hinanden og hvad pengen skal bruges på og det kan være det er en snak man skal tag dagligt. her hjemme bruger vi meget tid på aat få styr på vores økonomi men jeg føler tilgengæld det er det hele værd for ALDRIG diskuter vi økonomi og penge!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.