Hvilken fondant/gumpaste og udstikkere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.530 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

Klund

Jeg er altså helt vild med at lave de her kager

Jeg skal til at købe vare hjem for første gang og jeg køber fra den hollandske side: deleukstetaartenshop.nl.
Jeg vil gerne lave nogle flotte figure og blomster, men det har været en smule udfordrene med den hjemmelavede fondant. Så jeg vil gerne prøve at købe noget færdiglavet fra den Hollandske side som er godt til dette. Jeg ved bare ikke noget om hvad der er det bedste? Og jeg ved ikke om det skal hedde sugarpaste, gumpaste, fondant eller flowerpaste. Hvorfor er der så mange??

Jeg skal lave en stor Svampebob kage til min lillesøsters fødselsdag med en masse små figure, og det skulle gerne blive perfekt det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Klund

Noget andet er udstikkere til blomster, blade, sommerfugle og andet.

Her er jeg også forvirret over hvad jeg skal købe mig.

Bruger i dem med plunger og automatisk prægning?

Eller bruger i en alm udstikker og fifler bagefter selv med at præge blomsterne med modelleringsværktøj til i synes de er fine?

Hvad bliver bedst? Og i må meget gerne sende et link, hvis i har en udstikker eller andet udstyr som i vil anbefale.

Jeg synes også der er virkelig mange pulverfarver man kan vælge imellem. Hvilke skal man bruge mest når man laver figure, blomster etc. ?

Anmeld

31. maj 2011

Klund

Er der slet ikke nogen der kan hjælpe?

Bare med lidt af det?

Anmeld

31. maj 2011

Laila T

vil godt prøve om jeg kan hjælpe dig..

Jeg har handlet hos Holland, jeg synes ikke om deres fondant til at overtrække kager med. smagen er god den har sådan lidt marcipan smag. men hvis man vil crimpe den synes jeg den laver øv bøv

Jeg bruger helst Wilton fondant til at overtrække med og også til at lave figurer med. er de store putter jeg lidt tylose pulver i, eller ikke noget. så er det bare lufttørring

Udstikkere.. ja du har ret, der er mange. men de billeder jeg har sendt med det er nogle gode gængse blomster og blade som du kan bruge til mange ting, de er med plunger og kommer nemt ud at udstikkeren. desuden er jeg selv glad for sommerfuglene.

farver, ja det er igen hvad skal du bruge det til? men køb en pakke med samlet 6 standard farver så er du langt. de kan holde længe og du skal ikke bruge særlig meget.

jeg vælger at købe færdig farvet sort, for kan ikke lave den pæn nok synes jeg. men ved at andre sagtens kan få det til at fungere, så det er jo en smags sag.

jeg laver smørcreme efter Dots opskrift den er god og den kan man også bruge til at tylle kanter med.

1 pk bloksmør,

1 pk flormelis,

et halvt bæger billig Nutella

4 - 6 past.æggeblommer

desuden kan man hos Specialkøbmanden købe færdig Wilton Decorator Icing. til at overtrække kagen med og til at farve til at tylle med.

Håber du kan bruge svarene lidt

Hilsen Laila

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. maj 2011

Klund

Hej Laila T.

Jeg kan i hvert fald bruge dit svar. Tak '

De har faktisk Wilton fondant på den Hollandske side, det har jeg set. Så det kan da være at jeg skulle bestille det. Selvom det godt nok er lidt dyrt. Det vigtigste er bare at den er en god at arbejde med.

Er det altid nødvendigt at komme tylose i når man laver større figurer uanset hvilken fondant man bruger?

Har du prøvet Pme's Sugarpaste? Jeg har hørt at den også skulle være god.

Anmeld

31. maj 2011

Laila T

Hej Laila T.

Jeg kan i hvert fald bruge dit svar. Tak '

De har faktisk Wilton fondant på den Hollandske side, det har jeg set. Så det kan da være at jeg skulle bestille det. Selvom det godt nok er lidt dyrt. Det vigtigste er bare at den er en god at arbejde med.

Er det altid nødvendigt at komme tylose i når man laver større figurer uanset hvilken fondant man bruger?

Har du prøvet Pme's Sugarpaste? Jeg har hørt at den også skulle være god.

det var godt

har ikke prøvet sugerpaste..

har du tjekket specialkøbmanden de har ALT fra wilton

eller dinkage.dk

Ja til store figurer skal der tylose i ellers kan de godt skvatte sammen mens de tørrer

Laila

Anmeld

31. maj 2011

Klund

Ja, men specialkøbmanden.dk er bare for dyr.

Hvordan smager det der Wilton fondant egenlig?

Det skulle jo gerne smage godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.