Vægtkontrol pga. vægttab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

769 visninger
2 svar
0 synes godt om
20. november 2008

stig

Hejsa

Jeg vil høre, om der er nogle af jer, der har haft problemer med at jeres lille baby ikke har taget nok på, eller som i mit tilfælde har tabt sig en lille smule?

Grunden til at jeg spørger er, at vores lille søn på nu 8 uger, i forbindelse med SP besøg, da han var 4 uger, kun havde taget en lille smule på. Det resulterede i, at hun kom igen ugen efter, hvor det viste sig, at han havde tabt sig en lille smule.

Dette resulterede i, at vi blev opfordret til, at starte en "fedekur", hvor han skulle køre i 3 timers intervaller døgnet rundt, dvs. ca. en time, hvor han var vågen fik mad, hygge, puslet mm, og så to timers søvn. Samtidig skulle han ved hvert måltid udover amningen tilbydes MME. Efter 4 hårde døgn kom hun så og vejede ham igen, hvor han så havde taget 400 gram på. Herefter har vi fortsat haft stor fokus på, at han får nok at spise, og får sovet en masse. I de følgende uger har han så taget henholdsvis 160 og 190 gram på, og vejer nu 4690 gram.

Nu har han fundet sin egen kurve, og følger så forhåbentlig den fremover, SP kommer igen om 14 dage og vejer ham, da hun vist fortsat er noget bekymret.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er andre, der har oplevet noget lignende, og hvordan I har tacket det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2008

Fam. Madsen

hej

jeg fik en lille dreng for 5½mdr. siden og han har været lille fra starten af han vejet kun 3020 gram ved fødselen og var kun 47 lang.. han tabte sig de første 14 dage 200gram da vi ikke kunne få sp besøg pga. strejke gik vi til kontrol ved lægen engang om ugen den første 1½mdr, og der efter fik vi besøg af sp'en 3 gange om mdr. i 2mdr.

han følger også sin egen kurve.. og han er jo så 5½ mdr. nu og vej 6250gram.

vi har haft det meget svært med det og har været meget ked af det. vi valgte så at give ham udelukken MME for at kunne holde øje med hvor meget han spiste også fordi at jeg ikke havde mælk nok.. og derfor tog han jo ikke på..:

tillykke med sønnen

Sandra

Anmeld

20. november 2008

amc80

hejså

få godt næste 8 månder have vi næsten samme problem!
vi komme hjem med en lille pige på 2900g 34 cm og hun var en månder førtid født
vi skulle skriv når hun har afførin og våde ble og vække hende hver tre time ind have mad skift blee til hun vejen 3kg
og jeg hade kun orlove fra sygehuste ind hun vejet 3kg og tro vi hvad der i 10 dag hold op det hvad hårdt!
med venlig hilsen
annemette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.