Hejsa
Jeg vil høre, om der er nogle af jer, der har haft problemer med at jeres lille baby ikke har taget nok på, eller som i mit tilfælde har tabt sig en lille smule?
Grunden til at jeg spørger er, at vores lille søn på nu 8 uger, i forbindelse med SP besøg, da han var 4 uger, kun havde taget en lille smule på. Det resulterede i, at hun kom igen ugen efter, hvor det viste sig, at han havde tabt sig en lille smule.
Dette resulterede i, at vi blev opfordret til, at starte en "fedekur", hvor han skulle køre i 3 timers intervaller døgnet rundt, dvs. ca. en time, hvor han var vågen fik mad, hygge, puslet mm, og så to timers søvn. Samtidig skulle han ved hvert måltid udover amningen tilbydes MME. Efter 4 hårde døgn kom hun så og vejede ham igen, hvor han så havde taget 400 gram på. Herefter har vi fortsat haft stor fokus på, at han får nok at spise, og får sovet en masse. I de følgende uger har han så taget henholdsvis 160 og 190 gram på, og vejer nu 4690 gram.
Nu har han fundet sin egen kurve, og følger så forhåbentlig den fremover, SP kommer igen om 14 dage og vejer ham, da hun vist fortsat er noget bekymret.
Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er andre, der har oplevet noget lignende, og hvordan I har tacket det.
Anmeld